Focus

Η πρωτοπορία βρίσκει Στέγη

Από -

Γιώργος Απέργης
Γιώργος Απέργης

Η μουσική στη Στέγη Ωνάση προχωρά φέτος περισσότερο στην προοδευτική της κατεύθυνση, με μια σταθερή ματιά στις σύγχρονες τάσεις της σύνθεσης αλλά και της αυτοσχεδιαστικής πρακτικής. Με αυτόν τον τρόπο παραμένει συνδεδεμένη με μορφές ηχητικής τέχνης που μπορεί μεν να μην έχουν μαζική απήχηση, βρίσκονται δε διαρκώς στο επίκεντρο της δημιουργικής εξέλιξης εδώ και πολλές δεκαετίες.

Και, φυσικά, οι μουσικές εκδηλώσεις δεν αφορούν μόνο το ακουστικό μέρος. Πολλές φορές οι συναυλίες είναι πλήρη installations με εικαστικά, θεατρικά και χορευτικά δρώμενα και στοχεύουν σε μια συνολική απόλαυση με γνώμονα το καινοφανές ή το απρόβλεπτο. Σε παραγωγές που δεν συνηθίζονται (ούτε συναντιούνται) εύκολα αλλού.

Έτσι η Στέγη ανοίγει τον Εκθεσιακό Χώρο της για μια παράσταση ενός από τους πιο δημιουργικούς –εδώ­ και χρόνια– μουσικούς μας, του Μιχάλη Σιγανίδη (12-14/10), ξεκινώντας με αυτήν τα μουσικά της δρώμενα. Η μουσική ιδιοφυΐα του Γιώργου Απέργη, του καλλιτέχνη που συνεχώς επαναπροδιορίζει το μουσικό θέατρο, είναι παρούσα για άλλη μία φορά με το «Thinking things» μια παράσταση πάνω στις «ρομποτικές» συνήθειες των ανθρώπων και τις «ανθρώπινες» ποιότητες των ρομπότ!

Ryoji Ikeda
Ryoji Ikeda

Μια οπτικοακουστική εγκατάσταση που συνδυάζει την ψηφιακή τέχνη και την electronica είναι αυτή που σχεδιάζει ο Ryoji Ikeda (28/1-17/2), επίσης στον Εκθεσιακό Χώρο. To «eror» (22-23/2), πάλι, μια συμπαραγωγή της Στέγης και του IRCAM-Centre Pompidou, παρουσιάζεται για πρώτη φορά και είναι μια πιανιστική σύλληψη/σύνθεση της Γεωργίας Σπυροπούλου πάνω στη ζοφερή ηχο-γεωγραφία μιας άδειας πόλης. Στο πιάνο βρίσκεται η Alvise Sinivia συνοδεία video animation και προηχογραφημένου ηχητικού υλικού.

Αργότερα το «Έπος του Γκιλγκαμές» (19-20/4) μουσικοποιείται από τον Λιβανέζο Zad Moultaka κι επτά Έλληνες και Ιταλούς μουσικούς. Το «Ελληνικό Σχέδιο» του Δημήτρη Παπαδημητρίου και της δημιουργικής του παρέας έχει πάντα κάτι καινούργιο να προτείνει. Ξεκινώντας από τους «Μετασχηματισμούς» (11/11), η ambience και ο Giacinto Scelsi, οι «Ετεροτοπίες», ένα αφιέρωμα στον Messiaen, τα καθιερωμένα φεστιβάλ (όπως το Borderline) κ.ά. συνθέτουν ένα πολύ ενδιαφέρον πολυμουσικό τοπίο που μας καλύπτει πλήρως και αυτήν τη σεζόν.

banner

Πολλά από τα παραπάνω events θα τα δούμε να αναπτύσσονται και θεωρητικά από πολύ νωρίς (19-21/10) στο θεματικό συνέδριο «Χώρος, ήχος και αυτοσχεδιασμός», στο πλαίσιο του οποίου χαρτογραφείται η urban και υπαίθρια sound art σε σχέση με το περιβάλλον, τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες κ.λπ. Είναι μια κατεύθυνση που η Στέγη έχει θέσει σε εφαρμογή εδώ και καιρό, ανοίγοντας έτσι νέα μονοπάτια στη σύγχρονη τέχνη της μουσικής.

Αναλυτικές πληροφορίες από τον οδηγό μουσικής

Σχετικά Θέματα

Η Κάτια Αρφαρά μιλά για ένα φεστιβάλ γεμάτο «Body Politics»

24/10/2018

Η Κάτια Αρφαρά μιλά για ένα φεστιβάλ γεμάτο «Body Politics»

Μιλήσαμε με την καλλιτεχνική επιμελήτρια της χορογραφικής διοργάνωσης στη Στέγη για το κατά πόσο το σώμα μπορεί να γίνει χώρος πολιτικής και κοινωνικής έκφρασης.

Εκπαιδευτικά προγράμματα για μικρούς και μεγάλους στη Στέγη

16/10/2018

Εκπαιδευτικά προγράμματα για μικρούς και μεγάλους στη Στέγη

Ξεφυλλίζοντας το πρόγραμμα της φετινής σεζόν, διαλέγουμε τα εκπαιδευτικά εργαστήρια που δεν πρέπει να χάσετε.

«Who[’s] is Who[on]»: ένα ζωντανό installation χωρίς προηγούμενο

10/10/2018

«Who[’s] is Who[on]»: ένα ζωντανό installation χωρίς προηγούμενο

Ο Μιχάλης Σιγανίδης, ένας από τους πλέον ιδιοσυγκρασιακούς μουσικούς δημιουργούς μας, στήνει μια πολυθεαματική κατάσταση στον Εκθεσιακό Χώρο της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.

Η τέχνη μπροστά στο τέλος της πολιτικής

06/10/2018

Η τέχνη μπροστά στο τέλος της πολιτικής

Διεθνείς καλλιτέχνες που ενεργοποιούν τον διάλογο γύρω από θέματα σχετικά με τον πόλεμο, τη μετανάστευση, την τεχνολογία, τη βία θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον μας στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση τον Οκτώβριο και Νοέμβριο.

Όλα όσα θα δούμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

25/09/2018

Όλα όσα θα δούμε στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση

Τα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα και η σύνδεση μας με την πραγματικότητα βρίσκονται στο επίκεντρο του φετινού προγράμματος.