Θέμα

Η μεγάλη οθόνη της Ελένης Καραΐνδρου στη μικρή οθόνη μας

Από -

Σε κάθε συναυλία της Ελένης Καραΐνδρου ο ακροατής αποκομίζει μια πλήρη απεικόνιση του μουσικού της κόσμου. Γιατί η Καραΐνδρου φροντίζει πάντα να δίνει την ολοκληρωμένη εικόνα ενός ταξιδιού, επιλέγοντας προσεκτικά και με μεγάλη φροντίδα εκείνα τα ηχητικά/μουσικά στιγμιότυπα από την πορεία της που την καθορίζουν, τόσο την ίδια ως δημιουργό όσο και ως καλλιτέχνιδα που απεικονίζει με τις μουσικές τις αρετές μιας άλλης τέχνης που έχει υπηρετήσει τέλεια με τη μουσική της.

Στις περισσότερες περιπτώσεις αυτή η άλλη τέχνη είναι ο κινηματογράφος. Η Ελένη Καραΐνδρου έχει κάνει σπουδές στη μουσική και την εθνομουσικολογία, έχει γράψει πολύ όμορφα τραγούδια και πολλή μουσική για το θέατρο, όμως οι μουσικές της για το σινεμά – και κυρίως η πολυετής και καρποφόρα συνεργασία της με τον Θόδωρο Αγγελόπουλο είναι αυτή που την ξεχωρίζει και την τοποθετεί διεθνώς στις πιο ευδιάκριτες θέσεις μεταξύ των συνθετών κινηματογραφικής μουσικής σήμερα. Και μπορεί μεν ο Θόδωρος Αγγελόπουλος να μη βρίσκεται πια ανάμεσά μας, όμως η Ελένη συνεχίζει να μας δίνει τις αριστουργηματικές της μουσικές και σήμερα και αύριο.

Τα «Κινηματογραφικά» της Ελένης Καραΐνδρου είναι ο θεματικός άξονας της συναυλίας που θα δώσει η συνθέτρια στο ΚΠΙΣΝ, στην αίθουσα «Σταύρος Νιάρχος» της Λυρικής, τη Δευτέρα 9 Νοεμβρίου και εμείς θα απολαύσουμε μέσω live streaming ένα πανέμορφο μουσικό ταξίδι όπως αυτά στα οποία μας έχει συνηθίσει εδώ και πολλά χρόνια η Ελένη Καραΐνδρου, δημιουργώντας πάντα ένα πραγματικό ηχητικό φιλμ με αποσπάσματα παρμένα από όλες τις σπουδαίες ταινίες για τις οποίες έχει γράψει τις υπέροχες μουσικές της. Και με ένα «θίασο» μουσικών που πάντα είναι πρώτης γραμμής και αποτελείται από κορυφαίους σολίστ.

Έτσι, μέσα από μια μουσική πορεία που σχετίζεται με τον κινηματογράφο και καλύπτει σχεδόν 45 χρόνια, μορφοποιείται ένας μουσικός κόσμος με τη δική του ιδιαίτερη ταυτότητα, που κινείται με άνεση ανάμεσα στα κλασικά σχήματα και τις φολκ επιροές και δεν καταγράφει απλώς, αλλά δημιουργεί συναισθήματα και προκαλεί ιδιαίτερες συγκινήσεις – τις περισσότερες φορές αυτόνομες και ανεξάρτητες από την ταινία που υπηρετεί. Έτσι, ταξιδεύουμε με τις μουσικές της για τις ταινίες του Χριστόφορου Χριστοφή («Περιπλάνηση», «Ρόζα»), της Τώνιας Μαρκετάκη («Η τιμή της αγάπης»), του Λευτέρη Ξανθόπουλου («Καλή πατρίδα σύντροφε»), της Margarethe von Trotta («L’ Africana») κ.ά., ενώ ο κύριος κορμός βγαίνει από το «σώμα» των ταινιών που έχει κάνει με τον Αγγελόπουλο («Ταξίδι στα Κύθηρα», «Ο μελισσοκόμος», «Τοπίο στην ομίχλη», «Το μετέωρο βήμα του πελαργού», «Το βλέμμα του Οδυσσέα», «Μια αιωνιότητα και μια μέρα», «Το λιβάδι που δακρύζει», «Η σκόνη του χρόνου») για να έρθει στο σήμερα με το «Bomb, a love story» του Ιρανού Payman Maadi. Και είναι κάτι παραπάνω από σίγουρα ότι στη διάρκεια της συναυλίας της Ελένης Καραΐνδρου, μια προσωπική ταινία θα χτιστεί μέσα μας και αυτή θα πάρει τη δική της πορεία –ελεύθερη και ανεξάρτητη αλλά δική μας για πάντα– μέσα στη φαντασία μας...

Μετά τα πρόσφατα μέτρα που αναστέλλουν όλες τις πολιτιστικές εκδηλώσεις για ένα μήνα, η συναυλία θα μεταδοθεί σε live streaming χωρίς την παρουσία κοινού, στην δεδομένη ημερομηνία και 8.30 μ.μ. από στην ιστοσελίδα του ΚΠΙΣΝ, στη σελίδα του στο Facebook και στο κανάλι του στο YouTube.

Τα συναυλιακά άλμπουμ

Ωδείον Ηρώδου Αττικού (1988)

Ιστορική στιγμή αυτή η συναυλία της 6ης Σεπτεμβρίου 1988 στο Ηρώδειο. Οι κινηματογραφικές μουσικές της Ελένης Καραΐνδρου για πρώτη φορά συνολικά στο φως…

Elegy of the Uprooting (2009)

Διπλό CD αλλά και DVD, η συναυλία αυτή από το Μέγαρο Μουσικής είναι μια μορφή σκηνικής καντάτας φτιαγμένη από το σύνολο της κινηματογραφικής και θεατρικής δουλειάς της.

Concert in Athens (2013)

Με την Kim Kashkashian (βιόλα) και τον Jan Garbarek (σαξόφωνο) ως διεθνείς σολιστικές παρουσίες, άλλη μία συναυλία από το Μέγαρο Μουσικής (το 2010) με την Καμεράτα.