Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών μπαίνει στη νέα χρονιά με δυνατά συναισθήματα, έτοιμη να αναμετρηθεί με δεξιοτεχνικές προκλήσεις και να υμνήσει την ανείπωτη ομορφιά. Στην πρώτη της εμφάνιση για το 2022, στις 21 Ιανουαρίου, θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα υψηλών απαιτήσεων, μια ερμηνεία για την ασημαντότητα του ανθρώπου μπροστά στις εξωτερικές δυνάμεις που τον καθορίζουν.
Την Ορχήστρα θα διευθύνει στην παρθενική του εμφάνιση στην Ελλάδα ο διεθνώς καταξιωμένος Πολωνός αρχιμουσικός Πάβελ Κότλα. Ο μαέστρος δήλωσε τη συγκίνησή του για την επικείμενη συναυλία - "Είμαι ενθουσιασμένος και ανυπομονώ να διευθύνω στην Ελλάδα για πρώτη φορά, με αυτή τη σπουδαία ορχήστρα, στο παγκοσμίως γνωστό Μέγαρο Μουσικής. Πρόκειται για τη χώρα που έβγαλε τόσους πολλούς εξαιρετικούς μουσικούς – ο Δημήτρης Μητρόπουλος ήταν ένας από τους μαέστρους που με ενέπνευσαν στα νεότερα χρόνια μου και θεωρώ τις ερμηνείες των κοντσέρτων για βιολί του Πολωνού συνθέτη Κάρολ Σιμανόφσκι από τον Λεωνίδα Καβάκο απλά υπέροχες!"
Η ΚΟΑ τιμά το έργο του Γάλλου ρομαντικού συνθέτη Σεζάρ Φρανκ, με αφορμή τα 200 χρόνια από τη γέννησή του. Το πρόγραμμα της συναυλίας ανοίγει με την ερμηνεία του συμφωνικό ποιήματος "Ο καταραμένος κυνηγός".
Πρόκειται για ένα λιγότερο γνωστό έργο με δραματικούς τόνους και λυρικό ύφος. Πηγή έμπνευσης του συνθέτη αποτελεί η μπαλάντα του Γερμανού ποιητή Γκότφρηντ Άουγκουστ Μπύργκερ, με τίτλο "Ο άγριος κυνηγός". Τόσο το μεταφυσικής απόχρωσης θέμα του ποιητικού κειμένου όσο και ο πρόδηλος ρομαντισμός της γραφής του αποτυπώνονται με ενάργεια και λαμπερή ενορχήστρωση.
Ακολουθεί το "Κοντσέρτο για φλάουτο και ορχήστρα" του πολυβραβευμένου Μιχάλη Τραυλού, δημιουργία με υψηλές δεξιοτεχνικές απαιτήσεις. Το έργο είναι αφιερωμένο στην διακεκριμένη φλαουτίστα και σύζυγο του συνθέτη, Ιβόνα Γκλίνκα, η οποία θα συμπράξει με την ΚΟΑ στην ελληνική πρεμιέρα του έργου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Το πρόγραμμα κλείνει με τη βαθιά συναισθηματική "Συμφωνία αρ. 4 σε φα ελάσσονα", του Πιότρ – Ίλιτς Τσαϊκόσφσκι. Μια μεγαλειώδη εξιστόρηση της ασημαντότητας του ανθρώπου απέναντι στις εξωτερικές δυνάμεις που τον κατακλύζουν.