Puzzlemusik: Μια ελληνική δισκογραφική με 15 χρόνια ανεξάρτητης πορείας

Κόντρα στις αντιξοότητες των τελευταίων ετών, η εταιρεία του Χρήστου Αλεξόπουλου δίνει το «παρών» από το 2006 και γιορτάζει την επέτειο με την κυκλοφορία μιας καινούργιας συλλογής, γεμάτης αδημοσίευτες ηχογραφήσεις.

Puzzlemusik: Μια ελληνική δισκογραφική με 15 χρόνια ανεξάρτητης πορείας

Oπως συχνά παρατηρούν οι άνθρωποι της δισκογραφίας, λόγω της δυναμικής εισόδου του ίντερνετ, ο χώρος περνούσε δύσκολα ήδη πριν από την οικονομική κρίση που άφησε έντονο αποτύπωμα και στην Ελλάδα. Για αρκετές ανεξάρτητες εταιρείες, το διάστημα αυτό σήμανε το τέλος της διαδρομής, ενώ η πανδημία επέφερε άλλο ένα χτύπημα σε όσες επιβίωσαν. Παρά ταύτα, η Puzzlemusik άντεξε: ιδρυμένη το 2006 από τον Χρήστο Αλεξόπουλο, συμπληρώνει τώρα 15 χρόνια δράσης και 70 κυκλοφορίες. Και φυσικά το γιορτάζει, βγάζοντας την καινούργια συλλογή "15", με αδημοσίευτες ηχογραφήσεις ισάριθμων καλλιτεχνών της.

Puzzlemusik: Μια ελληνική δισκογραφική με 15 χρόνια ανεξάρτητης πορείας - εικόνα 1
Ο Μπάμπης Παπαδόπουλος βρήκε στην Puzzlemusik μια φιλόξενη εστία. © Σίμος Σαλτιέλ

Μιλώντας για τη συλλογιστική με την οποία την έστησε τον Νοέμβριο του 2006, ο Αλεξόπουλος αναφέρθηκε στο σοβαρό ζήτημα που αντιμετώπιζαν τότε όσοι εγχώριοι δημιουργοί δεν ακολουθούσαν τις κυρίαρχες ηχητικές τάσεις. "Ήταν σχεδόν αδύνατο να δισκογραφήσεις", μας είπε, συμπληρώνοντας ότι οραματίστηκε την Puzzlemusik ως μια στέγη για ανθρώπους με αναγνωρίσιμο στίγμα, ανεξαρτήτως είδους. Έτσι, ποτέ δεν υπήρξε το άγχος να καταταγεί ο ήχος της κάτω από μία ταμπέλα. Η κεντρική ιδέα, εξήγησε, "ήταν ο κάθε καλλιτέχνης να αποτελεί το κομμάτι ενός παζλ που συνθέτει τη μουσική εικόνα της εναλλακτικής, προσωπικής δημιουργίας της εποχής μας". Στόχος που οπωσδήποτε εκπληρώθηκε από νωρίς, χάρη σε άλμπουμ όπως το δικό του "Παραπούνες και Τριαφύνταλλα" (2006), το "Απ’ τη σπηλιά του δράκου" του Μπάμπη Παπαδόπουλου (2010) ή την "Ύδρα των πουλιών" του Socos με τον Δημήτρη Πουλικάκο (2010).

Puzzlemusik: Μια ελληνική δισκογραφική με 15 χρόνια ανεξάρτητης πορείας - εικόνα 2
Για τον Γιώργο Κοντραφούρη, στη δισκογραφική μετράει η ελευθερία και ο σεβασμός

Τι είναι όμως αυτό που διαφοροποιεί την Puzzlemusik σε σχέση με άλλες ανεξάρτητες εταιρείες που δραστηριοποιήθηκαν κατά την ίδια περίοδο; Τρία πράγματα, σύμφωνα με τον Αλεξόπουλο: η πολυσυλλεκτικότητα του ρεπερτορίου, η υποστήριξη των καλλιτεχνών της σε βάθος χρόνου και το γεγονός ότι είναι και ο ίδιος "ενεργός δημιουργός, οπότε αντιλαμβάνομαι την καλλιτεχνική ιδιοσυγκρασία". Δεν χρειάζεται να συζητάμε για τα αυτονόητα, τονίζει με τη σειρά του ο Μπάμπης Παπαδόπουλος, πάλαι ποτέ κιθαρίστας στις ιστορικές Τρύπες, ο οποίος βρήκε στο label μια φιλόξενη εστία για τις ανησυχίες που ανέπτυξε μετά τη διάλυσή τους: "Ο Αλεξόπουλος προβάλλει και προωθεί τις δουλειές μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σε μια εποχή που όλοι γνωρίζουμε την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η δισκογραφία".

Με δεδομένη βέβαια αυτή την κατάσταση, ίσως εκπλήσσει το γεγονός ότι μια εταιρεία τέτοιας κλίμακας κατάφερε να επιζήσει της επέλασης του ίντερνετ, των μνημονίων, εσχάτως και του κορονοϊού. Ο ίδιος ο Αλεξόπουλος παραδέχεται ότι οι συνθήκες μπορεί να γίνουν τόσο απαγορευτικά αντίξοες, ώστε να μην επαρκούν οι αρετές της θέλησης, της υπομονής και της επιμονής. Και αποδίδει την επιβίωση της Puzzlemusik στο γεγονός ότι άλλαξε τον τρόπο λειτουργίας της τουλάχιστον τρεις φορές.

Παρόντες στο μεγαλύτερο τμήμα αυτής της δεκαπενταετίας, οι Playground Theory γνωρίζουν καλά τις σχετικές ζυμώσεις. Σημειώνουν, λοιπόν, ότι "έχουμε κερδίσει πολλά όμορφα από τη συγκεκριμένη συνεργασία κι ελπίζουμε να προσφέραμε κι εμείς με τη μουσική μας". Το ίδιο ισχύει και για τον Γιώργο Κοντραφούρη –μία από τις σημαντικότερες φιγούρες της σύγχρονης ελληνικής τζαζ–, ο οποίος συνόψισε την εμπειρία λέγοντάς μας ότι η Puzzlemusik "είναι το τέλειο σπίτι για να εκφραστείς με απόλυτη εμπιστοσύνη, ελευθερία και σεβασμό". Ευχόμενος παράλληλα να κρατήσει για άλλα δεκαπέντε χρόνια, λειτουργώντας πάντα ως όαση έκφρασης.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

"Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ" στη Λυρική: προσεγμένη πλην ακαδημαϊκή ανάγνωση ενός εμβληματικού έργου πολιτικού μουσικού θεάτρου

Επιτυχημένη, παρά τις αρκετές ενστάσεις, υπήρξε η πρεμιέρα της νέας παραγωγής της όπερας των Βάϊλ & Μπρεχτ "Η άνοδος και η πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ" που παρουσιάζεται στη Λυρική μέχρι τις 25/4.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΥΤΥΧΙΟς Δ. ΧΩΡΙΑΤΑΚΗς
19/04/2024

Οι James επιστρέφουν στη χώρα μας

Για διπλή στάση, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, ετοιμάζονται οι δημοφιλείς Βρετανοί τον Σεπτέμβριο.

Οι Pulp γιορτάζουν τα 30 χρόνια του άλμπουμ "His ‘N’ Hers"

Το πιο κομβικό άλμπουμ των σπουδαίων Βρετανών έχει σήμερα γενέθλια.

H Downtempo Paintings ετοιμάζει μία κινηματογραφική, ethno-tribal fusion ηλεκτρονική συνάντηση

Τα Sunset Sessions επιστρέφουν σε νέο χώρο και υποδέχονται το Kaya Project & Hibernation, το δίδυμο Bitzpan και τον Dj Co.P.

"Αντικριστά" με τον Γιώργο Θεοφάνους και τέσσερις κορυφαίους συνθέτες στο Παλλάς

Ο Γιώργος Θεοφάνους συναντιέται με τους Στέφανο Κορκολή, Κώστα Χατζή, Γιώργο Κατσαρό και Θανάση Πολυκανδριώτη θυμίζοντάς μας μεγάλες τους επιτυχίες που μας έχουν συγκινήσει.

Οι Megadeth βγήκαν στους δρόμους του Μπουένος Άιρες

Ο Dave Mustaine και η μπάντα του, επιφύλαξαν μια μεγάλη έκπληξη στους οπαδούς τους στην Αργεντινή, παίζοντας ένα ακουστικό σετ έξω από το "Hotel Madero" στο Μπουένος Άιρες.

Είναι οι Nothing But Thieves η "ελπίδα της κιθαριστικής rock";

Λίγο πριν το διπλό sold out συναυλιακό ραντεβού μας με ένα από τα πιο καυτά ονόματα που γέννησε η βρετανική ροκ σκηνή την τελευταία δεκαετία ακούμε ξανά τον τελευταίο δίσκο τους, "Dead Club City".