3 piano masters για τα 30 χρόνια Μέγαρο

Με ρεσιτάλ τριών σπουδαίων πιανιστών, των Κίσιν, Μπουνιατισβίλι και Πογκορέλιτς εγκαινιάζει τη σεζόν 2021-2022 το Μέγαρο Μουσικής.

3 piano masters για τα 30 χρόνια Μέγαρο

Με τρία από τα πιο λαμπρά αστέρια του διεθνούς πιανιστικού στερεώματος, τον Γεβγκένι Κίσιν, τη Χάτια Μπουνιατισβίλι και τον Ίβο Πογκορέλιτς, εγκαινιάζει το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών τη νέα καλλιτεχνική περίοδο αλλά και τη νέα σειρά ρεσιτάλ Piano Masters, που σηματοδοτεί τη συνέχεια των εκδηλώσεων για τα 30 χρόνια του οργανισμού. Όλοι τους έχουν εμφανιστεί στις μεγαλύτερες συμφωνικές αίθουσες και στα σημαντικότερα φεστιβάλ του κόσμου, έχουν πραγματοποιήσει περιοδείες σε όλες τις ηπείρους, έχουν συνεργαστεί με φημισμένες ορχήστρες και διάσημους μαέστρους, ενώ έχουν εκτενέστατη και έγκυρη δισκογραφία.

3 piano masters για τα 30 χρόνια Μέγαρο - εικόνα 1
O Γεβγκένι Κίσιν είναι από τους σπουδαιότερους σύγχρονους εκπροσώπους της ρωσικής πιανιστικής σχολής.

Η αυλαία ανοίγει την Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου με τo ρεσιτάλ του Γεβγκένι Κίσιν, ενός βιρτουόζου που υπήρξε παιδί-θαύμα και θεωρείται σήμερα ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους εκπροσώπους της περίφημης ρωσικής πιανιστικής σχολής. Παλιός γνώριμος του ελληνικού κοινού και πιανίστας με ευρύ ρεπερτόριο, ο οποίος τρέφει ιδιαίτερη αγάπη για τα έργα της ρομαντικής περιόδου, ο Κίσιν φημίζεται για το βάθος, το λυρισμό και την ποιητικότητα των ερμηνειών του.

Το πρόγραμμα της βραδιάς αποτελείται από συνθέσεις της προκλασικής, κλασικιστικής και ρομαντικής περιόδου. Αρχίζει με τη μεταγραφή του Τάουσιγκ πάνω στην Τοκάτα και Φούγκα σε ρε ελάσσονα BWV 565 του Γ. Σ. Μπαχ και συνεχίζεται με τη Σονάτα για πιάνο αρ. 31 του Μπετόβεν. Ο επίλογος ανήκει στον Σοπέν και συγκεκριμένα σε επτά από τις δημοφιλέστατες Μαζούρκες του και στο υψηλών δεξιοτεχνικών απαιτήσεων Andante spianato και Μεγάλη Πολωνέζα Μπριλάντε.

3 piano masters για τα 30 χρόνια Μέγαρο - εικόνα 2
H Γεωργιανή σολίστ Χάτια Μπουνιατισβίλι. © Εster Ηaase

Την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου τη σκυτάλη παίρνει η Χάτια Μπουνιατισβίλι, πιανίστρια εκπληκτικών ικανοτήτων! Με τις πληθωρικές εμφανίσεις και τις ηχογραφήσεις της, η περιζήτητη Γεωργιανή σολίστ έχει χτίσει μία εντυπωσιακή διεθνή καριέρα, κερδίζοντας την αμέριστη εκτίμηση του κοινού χάρη στις γεμάτες ευαισθησία και φαντασία ερμηνείες της, αλλά και στην έντονη προσωπικότητά της.

Αποφεύγοντας τις μεγάλες φόρμες, το ρεσιτάλ της εστιάζει σε πιανιστικές μινιατούρες κορυφαίων συνθετών, καθεμία από τις οποίες συνιστά έναν αυτόνομο ηχητικό και συναισθηματικό κόσμο. Ο περίπλους ξεκινά από έργα της προκλασικής εποχής (των Γ. Σ. Μπαχ και Φρανσουά Κουπρέν) και φτάνει μέχρι την αυγή του 20ού αιώνα και την ονειρική 1η Γυμνοπαιδία του Σατί. Στο επίκεντρο βρίσκονται και πάλι ρομαντικές δημιουργίες των Σοπέν, Σούμπερτ και κυρίως Λιστ (η 3η Παρηγοριά, η υπερδεξιοτεχνική 2η Ουγγρική ραψωδία, αλλά και μεταγραφές του κομματιών των Μπαχ και Σούμπερτ), του πιο λατρεμένου της μουσουργού, που, κατ’ αυτήν, «παντρεύει το λαϊκό με το ακαδημαϊκό ύφος, το κοσμικό με το θρησκευτικό στοιχείο, τη φύση με την ποίηση».

3 piano masters για τα 30 χρόνια Μέγαρο - εικόνα 3
Επιστρέφει στην Ελλάδα ο Ίβο Πογκορέλιτς για ακόμα μία αξέχαστη, για το κοινό, συναυλία. © Pierre Anthony Allard

Ο επίλογος του κύκλου ανήκει στον Ίβο Πογκορέλιτς, ο οποίος θα χαρίσει την Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου ένα πρόγραμμα αποκλειστικά με έργα Σοπέν (3η Σονάτα, Φαντασία, Πολωνέζα-Φαντασία, Βαρκαρόλα). Ο σολίστ έγινε παγκοσμίως γνωστός το 1980, όταν αποκλείστηκε σκανδαλωδώς από τον τελικό του διαγωνισμού Σοπέν στη Βαρσοβία. Αυτή ήταν η αρχή μίας θρυλικής πλην ιδιαίτερης καλλιτεχνικής πορείας, κατά την οποία δίχασε όσο κανείς το φιλόμουσο κοινό με τις εικονοκλαστικές ερμηνευτικές του προσεγγίσεις.

Φημισμένος για την έντονη ιδιοσυγκρασία και τον πληθωρικό του ήχο, ο πιανίστας από την πρώην Γιουγκοσλαβία διέκοπτε συχνά και για μεγάλα διαστήματα την καριέρα του, από τα οποία πάντως εξαιρούνταν κάποιες σποραδικές εμφανίσεις του στην Ελλάδα. Στα 63 του χρόνια, πλέον, αναμετριέται και πάλι με το έργο του μεγάλου Πολωνού ρομαντικού, που παρέμενε πάντα στον πυρήνα του ρεπερτορίου του. Κάθε συνάντηση Πογκορέλιτς-Σοπέν αποτελεί μία αξέχαστη εμπειρία –ενδεχομένως σοκαριστική, σίγουρα συγκλονιστική!– για κάθε ακροατή.

Περισσότερες πληροφορίες

Khatia Buniatishvili

  • Κλασική–Σύγχρονη

Mια σύγχρονη σταρ του πιάνου έρχεται στον κύκλο Piano Masters του Μεγάρου.

Evgeny Kissin

  • Κλασική–Σύγχρονη

Ένας βιρτουόζος πιανίστας ανοίγει τον κύκλο Piano Masters του Μεγάρου.

Ivo Pogorelich

  • Κλασική μουσική

Τρεις ερμηνευτές παγκοσμίου φήμης απογειώνουν το πιάνο ανοίγοντας τη νέα σεζόν του Μεγάρου.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

Οι Mavile και οι Pink Vanity σε ένα σαρωτικό double bill

Δύο από τα πιο αγαπητά και ανερχόμενα συγκροτήματα της εγχώριας εναλλακτικής ροκ σκηνής ανεβαίνουν στην σκηνή του "Ίλιον plus" με νέο υλικό.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
08/12/2022

Το Μουσικό φεστιβάλ Χίου επιστρέφει στην χειμερινή του έκδοσή του

Όταν η κλασική μουσική συναντά την καινοτομία και οι παραδόσεις του κόσμου τη σύγχρονη τζαζ.

Η Μαρίκα Κλαμπατσέα παρουσιάζει την performance "EROS"

Μια μουσική διαδρομή διανθισμένη με την ποίηση των Sylvia Plath, HD Doolittle, Sarah Kane και Μαρίας Πολυδούρη.

Ο θησαυρός του Παναγιώτη Τούντα και το νέο ρεμπέτικο

Με μια ομάδα πειραματικών συναυλιών το φετινό πρόγραμμα του Ελληνικού Σχεδίου εστιάζει στο ρεμπέτικο τραγούδι και τις επιρροές του στο σήμερα.

Ο κορυφαίος τρομπετίστας Erik Truffaz έρχεται στο Half Note Jazz Club

Συμπράττει με τον Παριζιάνο Siegfried Debrebant και τον Λετονό Artis Orubs για να παρουσιάσουν το εξαιρετικά ενδιαφέρον τους project.

"Ο Θάνατος του Άντονυ": Σημείο αναφοράς για το μέλλον της ελληνικής όπερας;

Μαζί με τη διημερίδα που το συνόδευσε, το έργο του Χαράλαμπου Γωγιού αποτυπώθηκε ως μια αξέχαστα εξωφρενική στιγμή. Αλλά κανείς δεν ξέρει, για την ώρα, αν ζήσαμε το γύρισμα μιας μουσικής σελίδας ή αν σταθήκαμε ενώπιον μιας ιδιομορφίας.

Η Ξανθούλα Ντακοβάνου μας ταξιδεύει από τις μουσικές παραδόσεις της Ηπείρου στη world jazz

11 καλλιτέχνες παρουσιάζουν το νέο δίσκο "Lamenta" στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.