
Το σοβαρό πρόβλημα υγείας που πέρασε ο Keith Jarrett πριν από δυο-δυόμιση χρόνια ήταν λίγο πολύ γνωστό αφού ματαιώθηκαν όλες οι συναυλίες και οι εμφανίσεις του από τις αρχές του 2018 και μετά. Δεν ήταν όμως γνωστό σε όλη του την έκταση και, κυρίως, δεν ήταν γνωστές οι συνέπειές του. Τουλάχιστον μέχρι χθες, 21 Οκτωβρίου 2020, οπότε με μια συνέντευξή του στους New York Times ο κορυφαίος αυτός πιανίστας – και ένας από τους πιο σπουδαίους μουσικούς του καιρού μας – αποκάλυψε πως δύο συνεχόμενα εγκεφαλικά, τον Ιανουάριο και τον Μάιο του 2018, έχουν παραλύσει εντελώς την αριστερή πλευρά του, πράγμα που σημαίνει πως η πιανιστική του πορεία έφτασε στο τέλος της αφού δε νιώθει ότι είναι πιανίστας. Και δεν είναι μόνο αυτό. Φαίνεται πως και η ίδια η μουσική του «μνήμη» έχει επηρεαστεί σοβαρά – με αποτέλεσμα να μη θυμάται κάποιες αλληλουχίες συγχορδιών πασίγνωστων κομματιών που είχε στο στάνταρντ ρεπερτόριό του.

Αυτό, φυσικά, δεν σημαίνει πως ο Keith παύει να είναι μουσικός – και μάλιστα δημιουργικός. Στο παρελθόν είχε βγάλει ένα διπλό άλμπουμ, με τίτλο «Spirits», όπου έπαιζε πλήθος από (μικρο)όργανα και καθόλου πιάνο. Μπορεί να μην ξαναγγίξει το πιάνο ως performer – δε νομίζω όμως ότι θα πάψει ποτέ να δημιουργεί μουσική. Αυτό το υπογράφω ως μελετητής του έργου του εδώ και 45 χρόνια και ως φαν της μουσικής του στην οποία εξακολουθώ να ανατρέχω με κάθε ευκαιρία. Κάθε λίγο και λιγάκι, εξάλλου, χάνομαι μέσα στην τεράστια δισκογραφία του (το μεγαλύτερο μέρος της οποίας υπάρχει χάρη στην ECM – και αντιστρόφως). Σε μερικές μέρες μάλιστα θα κυκλοφορήσει το καινούριο σόλο πιάνο άλμπουμ του, «In Budapest»…