Η Μελίνα Παξινού, μια πολύ καλή σαξοφωνίστρια (σοπράνο και άλτο) και δημιουργική συνθέτρια με έδρα της τη Γερμανία, που έχει ήδη μιαν ισχυρή παρουσία στην τοπική τζαζ σκηνή, κυκλοφόρησε πριν δυο-τρεις μήνες ένα EP με εξαιρετικά remixes που περιέχει τέσσερα κομμάτια από τα δύο προηγούμενά της άλμπουμ. Τα ηλεκτρονικά beats και τις ατμόσφαιρες εδώ έχει βάλει η Λένα Πλάτωνος – σε συνεργασία με τον Stergios T. - με αποτέλεσμα να έχουμε ένα ωραίο σύνολο, άκρως χορευτικό αλλά και ιδιαίτερα ενδιαφέρον μουσικά καθώς η συνθετική και ερμηνευτική παράμετρος της Μελίνας όχι μόνο δεν αναιρείται αλλά, στην ουσία της, εντείνεται.
Είχα την ευκαιρία να ακούσω την μουσική της Μελίνας Παξινού ήδη από την «προ κορωνοϊού» εποχή και ιδιαίτερα το άλμπουμ της, «The Circle of Oddness» του 2018. Μια κυκλική σχέση ανάμεσα σε άρτια και περιττά ρυθμικά μέτρα και σχήματα που οδηγεί σε ένα πραγματικά συναρπαστικό μουσικό ταξίδι που η Μελίνα και οι φίλοι της (Γιάννης Παπαδόπουλος πιάνο και fender rhodes, Richard Muller ακουστικό και ηλεκτρικό μπάσο, Aidan Lowe ντραμς) με τη συμμετοχή των Alaa Zouiten (ούτι) και Baron Arnold (τρομπόνι) στο κομμάτι «For My Dad», ολοκληρώνουν μέσα από την παιχτική και δημιουργική αρτιότητά τους αλλά και από τη συνθετική ευστροφία της Μελίνας Παξινού, που στηρίζεται εξίσου στον «κλασικισμό» της τζαζ τεχνοτροπίας όσο και στην προσωπική της μουσική κληρονομιά - ελληνική και ευρύτερη μεσογειακή.
Η κληρονομιά της αυτή γίνεται ακόμα πιο εμφανής στο επόμενο άλμπουμ της Μελίνας Παξινού, που έχει τον εύγλωττο τίτλο «Athens» και κυκλοφόρησε πέρυσι. Εδώ οι συνθέσεις της μπαίνουν μέσα στην καρδιά της παράδοσης (με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά) βγάζοντας και ένα καινούργιο συναίσθημα στην αφήγηση (εδώ τα κομμάτια τιτλοφορούνται απλά «Athens I, II, III, IV, V»). O Γιάννης Παπαδόπουλος παίζει κι εδώ πιάνο ενώ ο Ντίνος Μάνος είναι στο ακουστικό και ηλεκτρικό μπάσο και ο Δημήτρης Κλωνής στα ντραμς. Η Μελίνα παίζει πανέμορφα σοπράνο και δυναμικά άλτο ενώ ο Ross Daly συμμετέχει με τη λύρα του στο «Athens V».
Στο «Remixes EP» επαναπροσδιορίζονται ηχητικά με electronics τα κομμάτια «Circle of Oddness» και «Non Odd 8» από το άλμπουμ «Circle of Oddness» και «Athens II» και «Athens IV» από το «Athens», συνθέσεις πολύ καλές, ούτως ή άλλως. [Επίσης, να πούμε ότι η υλοποίηση του άλμπουμ «Circle of Oddness» στηρίζεται ιδεατά σε ένα μαθηματικό παιχνίδι αλληλουχίας άρτιων και περιττών μέτρων που το άθροισμά τους, αν διαιρεθεί με τον αριθμό των κομματιών του άλμπουμ (7 εν συνόλω) και εν συνεχεία με το 3 μας δίνει την σταθερά π που εκφράζει τον λόγο περιφέρειας κύκλου ως προς την διάμετρό του και ισούται περίπου με 3,14… όπως ξέρουμε από το σχολείο].