«Κουρέας της Σεβίλλης» ξανά και ξανά…

«Κουρέας της Σεβίλλης» ισοδυναμεί, ως γνωστόν, με εξασφαλισμένη ψυχική ευφορία και εισπρακτική επιτυχία.

«Κουρέας της Σεβίλλης» ξανά και ξανά…

«Κουρέας της Σεβίλλης» ισοδυναμεί, ως γνωστόν, με εξασφαλισμένη ψυχική ευφορία και εισπρακτική επιτυχία.

«Κουρέας της Σεβίλλης» ξανά και ξανά… - εικόνα 1

Η Λυρική επαναλαμβάνει στα «Ολύμπια», για οκτώ παραστάσεις (μεταξύ 18/2 και 5/3), την περσινή συμπαραγωγή -με το φημισμένο «Τεάτρο Κομουνάλε» της Μπολόνια- της δημοφιλέστατης όπερας του Ροσσίνι. Φέρνοντας την ιστορία του Φίγκαρο στην ψηφιακή εποχή, ο Ιταλός σκηνοθέτης Φραντσέσκο Μικέλι φιλοδόξησε να προτείνει ένα «ανατρεπτικό και σύγχρονο» ανέβασμα.

«Κουρέας της Σεβίλλης» ξανά και ξανά… - εικόνα 2

Το ανατρεπτικό στοιχείο, κατά δήλωσή του, προήλθε από την εστίαση της δράσης στο πρόσωπο της Ροζίνας, στις επιθυμίες της και στις εναλλαγές συναισθημάτων. Οι αντιθέσεις μεταξύ του φανταστικού κόσμου και της ρεαλιστικής πραγματικότητας της ηρωίδας αναπαριστώνται διαφορετικά σε κάθε πράξη, με τη σταδιακή μετάβαση από το σκοτάδι στο φως, με τη μεταμόρφωσή της από ένα αθώο κοριτσάκι-μπάρμπι σε μία αποφασισμένη κοπέλα των ΄70s, με τη χρήση διαφορετικού μεγέθους σπιτιών/κουτιών που συμβολίζουν την πορεία από τον ακούσιο εγκλωβισμό στην εξουσία/κηδεμονία του Ντον Μπάρτολο σε αυτόν, εκούσιο, στην εξουσία/έρωτα του Κόμη Αλμαβίβα.

Παρά την ευρηματικότητα, το χιούμορ, την αέναη κίνηση και το ρυθμό της παράστασης, η κρίσιμη στον Ροσσίνι σύζευξη θεάτρου και (θεϊκής) μουσικής παραμένει ζητούμενο: η δραματουργικά μάλλον ανεπεξέργαστη ιδέα προβάλλει συχνά ξένη προς την αφήγηση, ανήμπορη να αρθρώσει γύρω της την γλαφυρή προβολή της ψυχολογίας, και δη τον κυνισμό όλων των χαρακτήρων που τόσο ζωντανά σκιαγραφούν οι Μπωμαρσαί/ Στερμπίνι/Ροσσίνι!

«Κουρέας της Σεβίλλης» ξανά και ξανά… - εικόνα 3

Δυνατό χαρτί της όλης δουλειάς είναι η πραγματικά σύγχρονη όψη της, που συνυπέγραψαν οι Νικολά Μποβέ (σκηνικά) και Τζανλούκα Φαλάσκι (κοστούμια). Αν το ημιαφαιρετικό σκηνικό του Μποβέ και τα σχεδιασμένα από τον Παναγιώτη Τομαρά οπτικά μέσα (με κυρίαρχη μία γιγαντιαία επιφάνεια με led φωτιστικά που εικονοποιεί και τη μουσική) οριοθετούν ένα μάλλον άχρονο, συμβατικό πεδίο δράσης, τα εντυπωσιακά, πολύχρωμα κοστούμια του Φαλάσκι δίνουν σαφέστερο στίγμα, προσφέροντας ένα διαχρονικό πανόραμα της μεταπολεμικής «ποπ» κουλτούρας.

Ολόκληρη η Α’ πράξη συνιστά ψυχεδελική εκδοχή της opera buffa, με τους πρωταγωνιστές -πλην Φίγκαρο- να παραπέμπουν σε διάφορες χαρακτηριστικές φιγούρες από τις δεκαετία του ‘60 ως αυτήν του ’80 (Λιμπεράτσε, Τζων Λένον, Μέριλυν Μάνσον). Στη Β’ πράξη γίνεται προσπάθεια επαναφοράς της δράσης σ’ένα πιο ρεαλιστικό, σφιχτοδεμένο πλαίσιο. Το όλο εμπλουτίζεται με σημειολογικές αναφορές που εκτείνονται από την ιταλική κομέντια ντελ’άρτε και το βωβό κινηματογράφο μέχρι το κινούμενο σχέδιο, τη διαφήμιση, τα σύγχρονα μέσα.

«Κουρέας της Σεβίλλης» ξανά και ξανά… - εικόνα 4

Γίνεται εύλογα αντιληπτό ότι με μια τέτοια, μοντέρνα οπτικοποίηση, οι τραγουδιστές καλούνται όχι μόνο να αφεθούν και προσαρμοσθούν στα -διόλου εύλογα- σκηνοθετικά ζητούμενα, αλλά να ανταποκριθούν συνάμα στις -ουδέποτε απλές- μουσικοδραματικές απαιτήσεις του Ροσσίνι. Για να δικαιωθεί η ευφυής γραφή του συνθέτη από το Πέζαρο, απαιτείται συνδυασμός λαμπερής δεξιοτεχνίας (κολορατούρες, διανθίσεις, ταχύτατοι γλωσσοδέτες) με θεατρικότητα!

Η παραγωγή, που θα δοθεί με διπλή διανομή, στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά σε αμιγώς εγχώριες δυνάμεις. Το ρόλο του Φίγκαρο ερμηνεύουν οι βαρύτονοι Διονύσης Σούρμπης και Χάρης Ανδριανός, αυτόν της Ροζίνας οι υψίφωνοι Βασιλική Καραγιάννη και Μίνα Πολυχρόνου, ενώ στο ρόλο του Κόμη Αλμαβίβα εναλλάσσονται οι τενόροι Αντώνης Κορωναίος και Γιόαν Χοτέα. Ως Μπάρτολο εμφανίζονται ο βαθύφωνος Δημήτρης Κασιούμης και ο βαρύτονος Άκης Λαλούσης, ενώ το ρόλο του Μπαζίλιο θα ενσαρκώσουν οι μπάσοι Τάσος Αποστόλου και Πέτρος Μαγουλάς. Την Ορχήστρα και τη Χορωδία της ΕΛΣ θα διευθύνουν ο Αναστάσιος Συμεωνίδης και η Ζωή Τσόκανου.

Ο «Κουρέας της Σεβίλλης» ανεβαίνει για 8 παραστάσεις (18-19, 22, 24-26 Φεβρουαρίου & 3, 5 Μαρτίου 2017) στο Θέατρο «Ολύμπια».

Περισσότερες πληροφορίες

«Ο κουρέας της Σεβίλλης»

  • Όπερα

Η δημοφιλής όπερα του Ροσίνι, μια παραγωγή του Δημοτικού Θεάτρου της Μπολόνια, σε μουσική διεύθυνση Αναστάσιου Συμεωνίδη (18, 19, 24/2 & 3, 5/3) και Ζωής Τσόκανου (22, 25, 26/2) και σκηνοθεσία Φραντσέσκο Μικέλι.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

"Άνοδος και πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ" στη Λυρική: προσεγμένη πλην ακαδημαϊκή ανάγνωση ενός εμβληματικού έργου πολιτικού μουσικού θεάτρου

Επιτυχημένη, παρά τις αρκετές ενστάσεις, υπήρξε η πρεμιέρα της νέας παραγωγής της όπερας των Βάϊλ & Μπρεχτ "Η άνοδος και η πτώση της πόλης Μαχαγκόννυ" που παρουσιάζεται στη Λυρική μέχρι τις 25/4.

ΓΡΑΦΕΙ: ΕΥΤΥΧΙΟς Δ. ΧΩΡΙΑΤΑΚΗς
19/04/2024

Οι James επιστρέφουν στη χώρα μας

Για διπλή στάση, σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, ετοιμάζονται οι δημοφιλείς Βρετανοί τον Σεπτέμβριο.

Οι Pulp γιορτάζουν τα 30 χρόνια του άλμπουμ "His ‘N’ Hers"

Το πιο κομβικό άλμπουμ των σπουδαίων Βρετανών έχει σήμερα γενέθλια.

H Downtempo Paintings ετοιμάζει μία κινηματογραφική, ethno-tribal fusion ηλεκτρονική συνάντηση

Τα Sunset Sessions επιστρέφουν σε νέο χώρο και υποδέχονται το Kaya Project & Hibernation, το δίδυμο Bitzpan και τον Dj Co.P.

"Αντικριστά" με τον Γιώργο Θεοφάνους και τέσσερις κορυφαίους συνθέτες στο Παλλάς

Ο Γιώργος Θεοφάνους συναντιέται με τους Στέφανο Κορκολή, Κώστα Χατζή, Γιώργο Κατσαρό και Θανάση Πολυκανδριώτη θυμίζοντάς μας μεγάλες τους επιτυχίες που μας έχουν συγκινήσει.

Οι Megadeth βγήκαν στους δρόμους του Μπουένος Άιρες

Ο Dave Mustaine και η μπάντα του, επιφύλαξαν μια μεγάλη έκπληξη στους οπαδούς τους στην Αργεντινή, παίζοντας ένα ακουστικό σετ έξω από το "Hotel Madero" στο Μπουένος Άιρες.

Είναι οι Nothing But Thieves η "ελπίδα της κιθαριστικής rock";

Λίγο πριν το διπλό sold out συναυλιακό ραντεβού μας με ένα από τα πιο καυτά ονόματα που γέννησε η βρετανική ροκ σκηνή την τελευταία δεκαετία ακούμε ξανά τον τελευταίο δίσκο τους, "Dead Club City".