Το "Χρονικό" και τα "Εντεύθεν" του Μαρκόπουλου

Ο Γιώργος Χαρωνίτης κρατάει σημειώσεις από την σημαντική συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου στο Μέγαρο το τελευταίο βράδυ του Οκτωβρίου.

Το "Χρονικό" και τα "Εντεύθεν" του Μαρκόπουλου

Πηγαίνω πάντα (από τα ‘70’s μέχρι σήμερα) σε μια συναυλία του Γιάννη Μαρκόπουλου έχοντας πλήρη συναίσθηση και συνείδηση του καλλιτεχνικού διαμετρήματος του ανδρός. Γνωρίζοντας επίσης πως, πέρα από οποιαδήποτε πολιτικοκοινωνική αξία του έργου του, η μουσική του μιας συγκεκριμένης περιόδου – αυτής του «Χρονικού», των «Ριζίτικων», της «Ιθαγένειας», ίσως και της «Θητείας» - ενέχει στοιχεία πρωτοπορείας που, αργότερα, στη δεκαετία του ’80, τα αναγνωρίσαμε ως world μουσική. Έτσι, ο Μαρκόπουλος, πέρα από του να έχει τη δική του συνθετική ταυτότητα, τη δική του μουσική «σχολή» μέσα στο σύνολο της ελληνικής μουσικής, είναι και pioneer ως ένα βαθμό (πράγμα που μπορεί και να μην το ξέρει κι ο ίδιος – και δεν χρειάζεται να το ξέρει!).

Το "Χρονικό" και τα "Εντεύθεν" του Μαρκόπουλου - εικόνα 1

Έτσι, το «Χρονικό» - σε στίχους / ποίηση του Κ.Χ. Μύρη (Κώστα Γεωργουσόπουλου) – έχει τη διείσδυση μέσα στο χρόνο που διακρίνει κάθε κλασικό έργο. Είναι ένα έργο γραμμένο για σήμερα – και πιθανότατα για αύριο – και αυτή του η απόλαυση / γνώση είναι για να μας κάνει πιο δυνατούς. Όπως και τότε, που είμαστε νέα παιδάκια, στα ‘70’s. Εδώ είχαμε τον Μίλτο Πασχαλίδη και τη Νατάσσα Μποφίλιου, δυο ερμηνευτές ξεχωριστούς από κάθε άποψη, που είχαν το «καθήκον» να φέρουν στο σήμερα την βαρύτητα και βαθύτητα αυτού του μουσικού λόγου. Και το έκαναν – με κάποιες δόσεις υπερβολής που ήσαν αναπόφευκτες. Ο Πασχαλίδης φέρει μέσα του εξ’ αγχιστείας ένα ξυλουρέικο κύτταρο ενώ η Μποφίλιου, κάθε φορά που την ακούω (σε υλικό Μαρκόπουλου, Ξαρχάκου κ.λπ.) την βρίσκω όλο και πιο συγκλονιστική. Έτσι ήταν κι εδώ η Νατάσσα: ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ. Μέσα σε ένα μουσικό πλαίσιο όχι τόσο raw όσο το original, αλλά με την Παλίντονο Αρμονία να δίνει τα πρέποντα χρώματα στο έργο.

Το "Χρονικό" και τα "Εντεύθεν" του Μαρκόπουλου - εικόνα 2

Τα «Εντεύθεν» είναι τραγούδια σημερινά, για το τώρα, φτιαγμένα όμως με τα παλιά καλά υλικά που ξέρει να χειρίζεται ο Γιάννης Μαρκόπουλος και, ως εκ τούτου, θα πάρουν τη θέση τους. Οι καλλιτέχνες που τα απέδωσαν, ο Γιώργος Νταλάρας, ο Δήμος Αναστασιάδης, η Δάφνη Ζουρνατζή και ο Απόστολος Κίτσος, τα «ζωντάνεψαν» κυριολεκτικά στ’ αυτιά μας (ήταν η πρώτη φορά που τα άκουγα live) και, μαζί με τα hits που μας έφεραν στο κλείσιμο της συναυλίας (Μέγαρο Μουσικής, 31 Οκτωβρίου) έδωσαν μια ωραία κορύφωση και μια πλήρη αισθητική απόλαυση. Αυτό θέλουμε...

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Μουσική

H Downtempo Paintings ετοιμάζει μία κινηματογραφική, ethno-tribal fusion ηλεκτρονική συνάντηση

Τα Sunset Sessions επιστρέφουν σε νέο χώρο και υποδέχονται το Kaya Project & Hibernation, το δίδυμο Bitzpan και τον Dj Co.P.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
18/04/2024

"Αντικριστά" με τον Γιώργο Θεοφάνους και τέσσερις κορυφαίους συνθέτες στο Παλλάς

Ο Γιώργος Θεοφάνους συναντιέται με τους Στέφανο Κορκολή, Κώστα Χατζή, Γιώργο Κατσαρό και Θανάση Πολυκανδριώτη θυμίζοντάς μας μεγάλες τους επιτυχίες που μας έχουν συγκινήσει.

Οι Megadeth βγήκαν στους δρόμους του Μπουένος Άιρες

Ο Dave Mustaine και η μπάντα του, επιφύλαξαν μια μεγάλη έκπληξη στους οπαδούς τους στην Αργεντινή, παίζοντας ένα ακουστικό σετ έξω από το "Hotel Madero" στο Μπουένος Άιρες.

Είναι οι Nothing But Thieves η "ελπίδα της κιθαριστικής rock";

Λίγο πριν το διπλό sold out συναυλιακό ραντεβού μας με ένα από τα πιο καυτά ονόματα που γέννησε η βρετανική ροκ σκηνή την τελευταία δεκαετία ακούμε ξανά τον τελευταίο δίσκο τους, "Dead Club City".

Το Spring Music Festival έρχεται στον Μικρό Κεραμεικό

Ένα νέο μουσικό φεστιβάλ από την ομάδα του Μικρού Κεραμεικού έρχεται όλο τον Μάιο και τις πρώτες μέρες του Ιουνίου (10/5 - 8/6).

Οι SORITES συστήνονται με το πρώτο τους single "Είναι Μοιραίο"

Η μουσική τους αποτελείται από ένα μείγμα ηλεκτρονικής-ποπ, με επιρροές από την ελληνική παραδοσιακή μουσική.

Οι Altın Gün έρχονται στο Lalibela Music Festival

Tο ολλανδοτουρκικό psych folk συγκρότημα θα πλαισιώσει τους Kasabian.