Market News

Dellas sculptures

Dellas sculptures Με αφορμή την καινούργια σειρά  γλυπτών της ΝτέλλαςΡούνικ,  η Αιμιλία Βλαχογιάννη, φιλόλογος,Ph.D, μεταξύ άλλων, για τη δομή της σύνθεσης «το αβάσταχτο κενό της απουσίας», έγραψε τα εξής:

«Τα πρόσωπα της  αρχαιότητας, είτε μυθολογικά είτε πραγματικά ,αποτελούνδιαχρονικά σύμβολα,τα οποία ενδύεται συνειδητά και ασυνείδητα η  ψυχολογική πραγματικότητα του καθενός μας.
 Η γλύπτρια,ΝτέλλαΡούνικ, εμπνεύστηκε από το συναίσθημα του «τραυματισμένου» έρωτα της θελκτικής γυναίκας, που βιώνει την ακμή και την παρακμή του συναισθήματός της, τη ματαίωση, το κενό της απουσίας και που τελικά βρίσκει τη δύναμη να σταθεί όρθια, να εναρμονιστεί με τον βαθύτερο εαυτό της  και, εξελισσόμενη συνειδησιακά, να περιμένει  αυτό που της ταιριάζει,ως Πηνελόπη πιστή στις ιδέες της, αψηφώντας  την πολιορκία μνηστήρων…

Κάθε συναισθηματική φάση της γυναίκας αυτής η γλύπτριαστο έργο της την αποδίδειμε ένα πρόσωπο της αρχαιότητας. Πρόκειται για αρχετυπικά σύμβολα του συλλογικού ασυνείδητου, κατά τον Γιούνγκ,που αποτελούν   πηγές  ψυχικής  ενέργειας και ξυπνούν το  υποσυνείδητο.

Τα ονόματα των αγαλμάτων και οι συμβολισμοί στα έργα:
Η Θελξιόπη , μία από τις σειρήνες, αποτελεί το σύμβολο της γυναίκας που θέλγει με την όψη της.
Η Τερψιχόρη, η μούσα του χορού. Συμβολίζειτην επικοινωνία του συναισθήματος  μέσω του χορευτικής κίνησης που διαπνέει το σώμα, όταν ο άνθρωπος αισθάνεται ερωτευμένος.

Η Ερατώ, η μούσα της ερωτικής λυρικής ποίησης. Ετυμολογικά το όνομα Ερατώ προέρχεται  από τη λέξη έρως. Συμβολίζει τη γυναίκα που εμπνέει και εμπνέεται από τον έρωτα. Γεύεται και τις χαρές και τις αγωνίες του.
Η Καλυψώ, η νύμφη που προσπάθησε   να κρατήσει τον  πολύτροπο  Οδυσσέα, βασιλιά της Ιθάκης, στο νησί της,  να τον κάνει αθάνατο σύζυγό της, αλλά η επιθυμία της δεν τελεσφόρησε. Δύο αγάλματα αφιερωμένα στην Καλυψώ, αφού η κλιμάκωση των συναισθημάτωντης αντικατοπτρίζει και  τον τίτλο της γλυπτικής δημιουργίας :
ΗΚαλυψώ1 :το πρώτο άγαλμα συμβολίζει τη ματαίωση των προσδοκιών της γυναίκας στον έρωτα και
ΗΚαλυψώ 2: το δεύτερο άγαλμα συμβολίζει τη συντριβή και το αβάσταχτο κενό της απουσίας.
Η Φημονόη,ιέρεια στο Μαντείο των Δελφών.  Αναφέρεται ως κόρη του θεού Απόλλωνα και πρώτη πυθία.  Πολλοί αποδίδουν  σε αυτήν  τη ρήση «Γνώθι σαυτόν», που ο Σωκράτης πήρε από το Δελφικό Μαντείο.  Συμβολίζει   την κατάκτηση του εσώτερου εαυτού, μετά το «τραύμα», μέσα από  διαδικασίες αυτοσυνειδησίας και  τη διαδρομή της ανακάλυψηςτων δυνάμεων που  κλείνει μέσα του ο άνθρωπος, συχνά χωρίς να τις υποψιάζεται.
Η Πηνελόπη,η πιστή  σύζυγος του Οδυσσέα στον Όμηρο. Στο έργο,όμως, της ΝτέλλαςΡούνικ συμβολίζει την πίστη στον αληθινό  έρωτα,παρά τις ματαιώσεις, στη δύναμη της εξισορρόπησης,στη δύναμη να περιμένεις αυτό που σου ταιρι –άζει,  στη  δομή που περικλείει έρωτα, αγάπη, συντροφικότητα, δοτικότητα, σεβασμό, αμοιβαιότητα.
Οδυσσέας – Πηνελόπη: συμβολίζει την εκπλήρωση της καινής (νέας) προσδοκίας, μέσα από  την όλη εσωτερική διεργασία της ολοκλήρωσης.

Όμως,όσοι οι θεατές της έκθεσης, τόσες και οι αναγνώσεις!
Ο καθένας μπορεί  να οραματιστεί τους δικούς  του συμβολισμούς…
Eπιμέλεια:Αιμιλία Βλαχογιάννη, φιλόλογος ,Ph.D
Η σειρά  γλυπτών «το αβάσταχτο κενό της απουσίας» της ΝτέλλαςΡούνικ εκτίθεται  στην γκαλερί DellaRounickSculptures,Λεβέντη 1 Κολωνάκι.