Ημερολόγιο της Lavazza για το 2023 "YES! we’re OPEN"

Παρουσιάστηκε στην Triennale di Milano: Το ημερολόγιο της Lavazza για το 2023 της Alex Prager και ένα βιβλίο του σχεδιαστή Fabio Novembre, που καταγράφει τα 10 χρόνια των Ημερολόγιων, αφηγώντας την ιστορία της δέσμευσης της Lavazza για βιωσιμότητα.

Ημερολόγιο της Lavazza για το 2023 “ YES! we’re OPEN”.

Ως το μέρος όπου οι πολιτισμοί και οι ταυτότητες του κόσμου μπορούν να συναντηθούν, δεν υπάρχει τίποτα σαν ένα μπαρ ή ένα καφέ. Για τον καφέ, το κατ' εξοχήν κοινωνικό ποτό, έχει από τη φύση του ενσταλάξει στα μέρη όπου πίνεται αυτό το μοναδικό χαρακτηριστικό της διευκόλυνσης των συναντήσεων. Τα μπαρ, δηλαδή τα καφέ, χάρη σε μια χαρούμενη σημασιολογική συγγένεια με την ίδια την πρώτη ύλη, αποτελούν για πάνω από δύο αιώνες φυσικά σημεία συνάντησης διαφορετικών πολιτισμών σε όλο τον κόσμο.

Είναι περίφημα μέρη χωρίς αποκλεισμούς όπου οι συναντήσεις θολώνουν θετικά τις διαφορές. Με το Ημερολόγιο του 2023, που σχεδιάστηκε και παρήχθη ακόμη και φέτος υπό τη δημιουργική διεύθυνση του πρακτορείου Armando Testa, η Lavazza αγκαλιάζει ένα μήνυμα που μεταφέρεται από τα μπαρ και τα καφέ σε όλα τα γεωγραφικά πλάτη, YES! we’re OPEN, μια πρόσκληση των γειτόνων για να έρθετε και να απολαύσετε μια εμπειρία ευχαρίστησης και φιλικότητας.

Μετά την πανδημία και σε μια χρονική στιγμή που η πολυπλοκότητα των γεγονότων δημιουργεί εμπόδια και διαχωρισμούς σε όλη την κοινωνία, η Lavazza καλεί όλους να είναι ανοιχτοί και να δουν τις διαφορές μεταξύ τους ως πολύτιμο μοχλό που εμπλουτίζει την κοινωνία. Το Ημερολόγιο του 2023 της φωτογράφου Alex Prager και το βιβλίο του Fabio Novembre μοιράζονται τον ίδιο τίτλο, YES! we’re OPEN, και οι δύο ενσωματώνουν την υποβόσκουσα ιδέα της, την ομορφιά μιας ανθρωπότητας που ανακαλύπτει ξανά τη ζωτικότητα και την περιέργειά της, εκφράζοντας την ατομικότητα και συνδέοντας τα άτομα μεταξύ τους.

Μέσα από την τέχνη - εκφράσεις ατομικού ταλέντου και δημιουργικότητας που γίνονται κοινή κληρονομιά - η Lavazza συνεχίζει την πορεία που χάραξε η ιστορία του Ημερολογίου της και τα μηνύματα, ταυτόχρονα παγκόσμια και επίκαιρα, που επιδίωξε να μεταδώσει. Η κατάρριψη των φραγμών είναι ένας στόχος που μπορεί να φτάσει ο καθένας, ειδικά όταν διεγείρεται από το όραμα ενός καλλιτέχνη όπως η Alex Prager. Κάθε μικρή ιστορία, όπως και κάθε φλιτζάνι καφέ που σερβίρεται κάθε μέρα, είναι μια πιθανή πηγή συναισθημάτων, ομορφιάς και κοινής χρήσης που βρίσκεται ακριβώς εκεί, σε εύκολη πρόσβαση, περιμένοντας κάποιον να την αρπάξει. Τα μπαρ μάς υπενθυμίζουν ότι η ανθρωπότητα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και να κατηγοριοποιηθεί και ότι μόνο μέσω του αμοιβαίου σεβασμού μπορούμε να μοιραστούμε τη χαρά μιας απρόσμενης συνάντησης, ένα χαμόγελο από έναν ξένο, την αίσθηση ότι είμαστε μέρος του παγκόσμιου θεάτρου των ανεξάντλητων θαυμάτων.

Στο Ημερολόγιο του 2023, το μπαρ είναι ένα μέρος τόσο πραγματικό όσο και μεταφορικό, μια ατμόσφαιρα όπου ο Alex Prager μελετά τη μοναδικότητα του ατόμου για να τονίσει την αξία του, αγκαλιάζοντας έτσι το θέμα της κοινής μας ανθρωπιάς και γιορτάζοντας τις διαφορές μας, έννοιες που ζωντανεύουν το όραμα της Lavazza και είναι στο επίκεντρο στον κόσμο μας σήμερα.

Alex Prager

Η σειρά εικόνων της Prager - ευρείες όψεις που εναλλάσσονται με αποκαλυπτικά κοντινά πλάνα - χαρακτηρίζονται από την προσεγμένη κατασκευή και το διακριτικά προκλητικό χιούμορ τους, ενώ η γεύση της για παραθέσεις, ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της φωτογραφίας της, συνδυάζει νύξεις στο κλασικό Χόλιγουντ, στοιχεία πειραματικού κινηματογράφου, μυθοπλασία και υπερρεαλισμός, ποπ εικονογραφία και σκηνική φωτογραφία. Το αποτέλεσμα είναι μια σύνθεση κορεσμένων χρωμάτων, απρόβλεπτων και ζωντανών όπως η ζωή των ανθρώπων που επιλέγει. Είναι ένα Ημερολόγιο στο οποίο οι εικόνες μιλούν από μόνες τους, χωρίς να χρειάζονται λεζάντες, και φτάνουν στον θεατή με τη ζεστασιά και την αναζωογονητική ικανότητα του καλύτερου καφέ.

"Με αυτό το νέο έργο τέχνης", λέει το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου Lavazza, Francesca Lavazza για το νέο Ημερολόγιο, "Η Lavazza σκοπεύει να μεταφέρει σημαντικά μηνύματα για τη διαφορετικότητα και την ένταξη, και το κάνει ξεκινώντας από τη δική της προέλευση και βάση, τον καφέ, που ήταν πάντα σύνθημα για την κοινωνικότητα, όπως τα αμέτρητα μέρη που την εξυπηρετούν. Τα τελευταία δέκα χρόνια, το Ημερολόγιο έχει γίνει ένα είδος μανιφέστου για εμάς, στο οποίο χρησιμοποιούμε την τέχνη ως μέσο εστίασης σε πράγματα που νιώθουμε βαθιά και συμβαδίζουν με το όραμα και τις δεσμεύσεις της εταιρείας".

Η έκδοση του 2023 είναι ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της βιωσιμότητας που γράφτηκε από το έργο του Ημερολογίου τα τελευταία δέκα χρόνια. Αναλαμβάνει την ιστορία των δύο τελευταίων εκδόσεων, δηλαδή του The New Humanity (2021), από 13 παγκοσμίου φήμης φωτογράφους, και του I Can Change The World (2022), του Emmanuel Lubezki, ενός από τους κορυφαίους κινηματογραφιστές του κόσμου.

Το "YES! we’re OPEN" είναι ένα καλλιτεχνικό έργο που στοχεύει επίσης να αποτελέσει όργανο αλλαγής. Απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό και εστιάζει ιδιαίτερα στους νέους. Χάρη στο όραμα των καλλιτεχνών και των πρεσβευτών του, συμβάλλει στην ευαισθητοποίηση του κόσμου, όπως μια από τις φιγούρες που εμφανίζονται σε αυτήν την έκδοση, η Levante, μία Ιταλίδα τραγουδίστρια και τραγουδοποιός που αγαπήθηκε πολύ από το κοινό. Ευαίσθητη στις διαφορές που μας χωρίζουν και ικανή να διοχετεύσει τη δέσμευση και την ορμή στην ποίησή της, ταιριάζει απόλυτα με τις εικόνες και την ιδέα του Ημερολογίου του 2023.

"Το μπαρ είναι για άλλη μια φορά το κέντρο βάρους των ιστοριών μας. Το μπαρ ως ιδανικό μέρος στο οποίο γίνονται αποδεκτές όλες οι διαφορές χωρίς ταμπέλες ή ιεραρχίες. Μικροιστορίες γεμάτες ανθρωπιά, αφηγημένες με το αλάνθαστο ύφος της Alex Prager , καθώς και τον πλούτο της σκηνικής της σύνθεσης, τη μη επικριτική της στάση και την ικανότητά της να διαβάζει την αρμονία ανάμεσα στις γραμμές της αλήθειας και της φαντασίας. Θα ήταν υπέροχο αν η αρμονία που βρίσκουμε στις φωτογραφίες του Alex υπήρχε παντού στον κόσμο", σχολίασε ο Michele Mariani, εκτελεστικός διευθυντής δημιουργικού στο Armando Testa Group.

Η εκδήλωση στην Triennale di Milano ήταν επίσης μια ευκαιρία για τη δημόσια παρουσίαση του βιβλίου "YES! we’re OPEN" του Fabio Novembre. Σε συνέχεια της απόφασης της Lavazza να γιορτάσει τα τελευταία δέκα χρόνια της εστίασης του Ημερολογίου της στην περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα, το "YES! we’re OPEN" είναι ένα ταξίδι σε όλο τον κόσμο, σε μορφή βιβλίου, που εστιάζει στις αξίες που πάντα καθοδηγούσαν την εταιρεία και σε όλη τη δουλειά που έγινε σε δέκα χρόνια έντονης δημιουργικής δραστηριότητας και στις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για αλλαγή.

Παράγεται υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Novembre Studio, αυτή η υβριδική έκδοση διαθέτει επίσης σχέδιο εξωφύλλου του καλλιτέχνη Emilio Isgrò, που ανατέθηκε από τη Lavazza για να δώσει μια ποιητική απόδοση της έννοιας του ταξιδιού και μια εισαγωγή από τον Muhammad Yunus, τον παγκοσμίου φήμης οικονομολόγο που κέρδισε το Νόμπελ Ειρήνης 2006 για το έργο του στη μικροπίστωση. Ταυτόχρονα, ένα βιβλίο με φωτογραφίες, ένα οδοιπορικό και μια τεκμηρίωση "πίσω από τις σκηνές", επισκέπτεται τις τοποθεσίες φωτογράφισης του Ημερολογίου σε μια σειρά από συνεντεύξεις στις οποίες ο Mario Calabresi ακούει τους κύριους πρωταγωνιστές που έχουν εργαστεί στο Ημερολόγιο Lavazza την τελευταία δεκαετία, συμπεριλαμβανομένων των μακροχρόνιων συνεργατών Carlo Petrini, Steve McCurry, Massimo Bottura, Sonia και Jeffrey Sachs, που μοιράζονται το ίδιο όραμα.

"Η παραγωγή αυτού του τόμου ήταν μια θαυμάσια ευκαιρία να ξαναζήσουμε το ταξίδι της εταιρείας τα τελευταία δέκα χρόνια με τα λόγια των ανθρώπων που μας ενέπνευσαν στην πορεία και να καταγράψουμε την εξέλιξη των θεμάτων και των έργων βιωσιμότητας και την ενάρετη συνάντησή μας με τη γλώσσα της τέχνης , που ήταν πάντα ένα όργανο διαλόγου και ενίσχυσης μηνυμάτων", σχολίασε το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Ομίλου Lavazza, Francesca Lavazza.

Ξεκινώντας από το Τορίνο, όπου έχει τις ρίζες της η εταιρεία, αυτή η συναρπαστική οπτική και λεκτική περιπέτεια έκανε τον γύρο του κόσμου, σταματώντας στην Ευρώπη, την Αφρική, την Ασία και τη Νότια Αμερική πριν φτάσει στο Λος Άντζελες, όπου δημιουργήθηκε το Ημερολόγιο του 2023. Ένα μοναδικό κάλεσμα για δράση για μια ανθρωπότητα με πλούσια όψη, καλά ενημερωμένη, χωρίς αποκλεισμούς και επικεντρωμένη στο αύριο.

Η φωτογράφος Alex Prager δημιουργεί το νέο Ημερολόγιο της Lavazza (2023), στέφοντας το μπαρ ως το συμβολικό σπίτι της σύγχρονης ανθρωπότητας.

Από την πρώτη στιγμή, η Lavazza εμπιστεύτηκε τη δημιουργία του Ημερολογίου της σε εξαιρετικούς διεθνούς φήμης φωτογράφους. Με τα χρόνια, οι διάφορες εκδόσεις έφεραν τα ονόματα μεγάλων δασκάλων της τέχνης, όπως τους Helmut Newton, Steve McCurry, David LaChapelle, Annie Leibovitz και Emmanuel Lubezki, δίνοντας ο καθένας την σκυτάλη στον επόμενο για αυτό το ιδιαίτερο ραντεβού με την τέχνη και την επικοινωνία. Το ημερολόγιο κατέγραφε πάντα τις επάλξεις της στιγμής, αλλά όχι μόνο: χάρη στο όραμα των καλλιτεχνών και την αποφασιστικότητα του brand, μπόρεσε σταδιακά να γίνει ένα αληθινό πολιτιστικό αντικείμενο, από ένα έργο τέχνης μέχρι ένα όχημα που αντικατοπτρίζει τις κοινωνικές αλλά και εταιρικές αξίες της Lavazza.

Η νέα έκδοση, με τον τίτλο YES! We’re OPEN, συλλήφθηκε και υλοποιήθηκε υπό την δημιουργική διεύθυνση του πρακτορείου Armando Testa, είναι το πιο πρόσφατο πλακίδιο στο μωσαϊκό των ημερολογίων αφιερωμένο στη βιωσιμότητα που ξεκίνησε πριν από δέκα χρόνια και το οποίο τώρα έχει συνεχιστεί από το ταλέντο της φωτογράφου και σκηνοθέτη Alex Prager. Το YES We’re OPEN είναι η τρίτη παραλλαγή με θέμα μια νέα ανθρωπότητα (που κυκλοφόρησε το 2020) και παρουσιάζεται μέσα από τα μάτια ενός καλλιτέχνη ικανού να αποκαλύψει τα συναισθήματα και τις αγωνίες που υπάρχουν σε κάθε άτομο. Οι 12 φωτογραφίες της Prager – που ξεχωρίζουν στη λεπτομέρεια – παρουσιάζουν άκρως υποβλητικές σκηνές που λείπουν εσκεμμένα σε ακριβείς χρονικές αναφορές: η έντεχνη ανάμειξη διαφορετικών ενδυμάτων, στυλ, διακοσμητικών λεπτομερειών και ρυθμίσεων δημιουργεί ένα αποτέλεσμα ασάφειας που ενισχύει την εσωτερική ένταση των εικόνων. Ο κόσμος των μπαρ και των καφέ της Prager βρίσκεται στην μέση της μεταποπ και του σουρεαλισμού, όπου η μυθοπλασία και η αλήθεια είναι άρρηκτα συνυφασμένες και έτσι ενσωματώνουν την πραγματικότητα στην οποία ζούμε. Μια πραγματικότητα που φαίνεται, ειδικά τα τελευταία δύο χρόνια, να ξεφεύγει όλο και περισσότερο από τον έλεγχό μας, αλλά όπου το ανοιχτό μυαλό, η ευγένεια προς τους άλλους, η περιέργεια και η επίγνωση των κοινών μας μπορούν να μας ενώσουν και να μας ενδυναμώσουν. Όπως λέει η Prager: "Νομίζω ότι το πιο σημαντικό πράγμα του να είσαι ζωντανός είναι οι κοινές εμπειρίες που έχουμε, τα συναισθήματα που μοιραζόμαστε, οι άνθρωποι που συνδέονται μεταξύ τους και έτσι βαθαίνουν την κατανόησή τους για τον εαυτό τους και τη ζωή".

Μοιραζόμαστε τα ίδια συναισθήματα, αλλά είμαστε όλοι βαθιά διαφορετικοί, αν και αλληλένδετοι. Ένα οικείο, ιδιαίτερο μέρος όπως το μπαρ μας θυμίζει καθημερινά, μέσω της τελετουργίας του καφέ, τι σημαίνει να είσαι ζωντανός, τι σημαίνει να είσαι άνθρωπος.

Το πιο πρόσφατο ημερολόγιο είναι το I Can Change The World (2022), στο οποίο ο Emmanuel Lubezki, ο παγκοσμίου φήμης κινηματογραφιστής, απεικονίζει έξι φιγούρες -τέσσερις γυναίκες και δύο άνδρες, συμπεριλαμβανομένου του Αμερικανού τραγουδιστή και τραγουδοποιού Ben Harper - που ασχολούνται ενεργά με το περιβάλλον και την κοινωνική αλλαγή μέσα από την τέχνη τους.

Το YES!We’re OPEN ολοκλήρωσε τώρα μια ιδανική τριλογία για τη νέα ανθρωπότητα χάρη στη δουλειά ενός καλλιτέχνη με ένα εξαιρετικά προσωπικό, πραγματικά αδιαμφισβήτητο οπτικό στυλ. Ήρθε η ώρα να "πείτε νέες ιστορίες", όπως αυτές στο νέο Ημερολόγιο της Lavazza.

Τα Ημερολόγια Lavazza, ανάμεσα στην ανθρωπότητα, τη φύση και την κοινωνία.

Η μακρά ιστορία των ημερολογίων της Lavazza, που χρονολογείται από το 1993, δείχνει πώς το πάθος για την οπτική γλώσσα μπορεί να αγκαλιάσει τη βιωσιμότητα. Πιο αναλυτικά, κοιτάζοντας πίσω την τελευταία δεκαετία, το Ημερολόγιο Lavazza, που δημιουργήθηκε πάντα από το πρακτορείο Armando Testa, μπορεί να φανεί ότι έχει ένα γενικό σχεδιασμό, με επιμέρους κεφάλαια που συνδέονται μεταξύ τους με την επιθυμία να δημιουργηθεί μια συνεπής και συνεχώς εξελισσόμενη οπτική αφήγηση. που αντανακλά το ταξίδι βιωσιμότητας που ξεκίνησε η εταιρεία.

Το πρώτο σκέλος αυτού του ταξιδιού ήταν το Calendar Inspiring Chefs του 2014, στο οποίο κορυφαίοι σεφ, που απαθανατίστηκαν από τον Martin Schoeller ως καλλιτέχνες τροφίμων, προτείνουν την απόλυτη έκφραση της ποιότητας στην υψηλή κουζίνα πιέζοντας συνεχώς τα όρια της δημιουργικότητας στην αναζήτηση των καλύτερων συστατικών.

Το Earth Defenders (2015) περιλαμβάνει φωτογραφίες του Steve McCurry, ενός από τους πιο διάσημους και πιο αγαπημένους φωτογράφους ρεπορτάζ στον κόσμο. Πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Slow Food και τον Carlo Petrini, τα γυρίσματα επικεντρώθηκαν σε τοπικές κοινότητες και ανθρώπους που αγωνίζονται για να υπερασπιστούν τη γη και τα τρόφιμα τους, ιδιαίτερα στην Αφρική, ως πρεσβευτές ενός βιώσιμου μέλλοντος.

Ακολούθησε το 2016 το From Father to Son, πάλι με το Slow Food, αυτή τη φορά στην Κεντρική και Νότια Αμερική, όπου το ανερχόμενο αστέρι της φωτογραφίας Joey L. (Joseph Anthony Lawrence) απεικονίζει τους νεαρούς υπερασπιστές της βιοποικιλότητας, καινοτόμους επιφορτισμένους με θεματοφύλακες των γνώσεων των πατέρων τους.

Η τριλογία ολοκληρώθηκε το 2017 με το We Are What We Live, τη σειρά δυνατών εικόνων του Denis Rouvre για τη σχέση ανθρώπου και περιβάλλοντος, που γυρίστηκε αυτή τη φορά στην Ασία. Ο νικητής πολλών βραβείων, συμπεριλαμβανομένων τριών World Press Photos, ο Rouvre αποτυπώνει την προγονική σχέση μεταξύ των αγροτών και της φύσης γύρω τους, τονίζοντας την αμοιβαία εξάρτηση που τους ενώνει και τη βαθιά αμοιβαία επιρροή που διαμορφώνει τη μορφή και το πνεύμα τους.

Διαβάστε ακόμα

Τελευταία άρθρα Marketnews

attica X Spiros Halaris

Τα πολυκαταστήματα attica συνεργάζονται με τον διεθνώς αναγνωρισμένο Έλληνα illustrator, Σπύρο Χάλαρη, ο οποίος δημιούργησε τις χριστουγεννιάτικες ευχετήριες κάρτες που θα συνοδεύουν τις εορταστικές σας αγορές.

ΓΡΑΦΕΙ: ATHINORAMA TEAM
05/12/2022

Η Schwarzkopf Professional φέρνει τα πιο όμορφα και λαμπερά δώρα για τα φετινά Χριστούγεννα

Αυτά τα Χριστούγεννα γιορτάζουμε την ομορφιά των μαλλιών με τα υπέροχα πακέτα δώρων της Schwarzkopf Professional, σχεδιασμένα για εσάς και τα αγαπημένα σας πρόσωπα!

Νέο κατάστημα chillbox στον Πειραιά

Σε απόσταση αναπνοής από τον νέο σταθμό μετρό "Δημοτικό Θέατρο", το ολοκαίνουργιο κατάστημα chillbox υπόσχεται να χαρίσει δυνατές στιγμές ευτυχίας σε μικρούς και μεγάλους.

H Lidl Ελλάς "HR Team of the Year" στα HR Awards 2022

Ανάμεσα στους μεγάλους νικητές της βραδιάς για 7η συνεχόμενη χρονιά, αποσπώντας συνολικά 15 βραβεία.

Νέο Αλλατίνη Soft Kings Zero με 0% Προσθήκη Ζάχαρης

Όλη η απόλαυση των Soft Kings, χωρίς την προσθήκη ζάχαρης.

ΤΟ LICOR 43, #1 PREMIUM ΙΣΠΑΝΙΚΟ LIQUEUR ΣΤΟ PORTFOLIO ΤΗΣ GRANIKAL

Η GRANIKAL επεκτείνει την συνεργασία της με τον Ισπανικό όμιλο Zamora και μετά το Martin Miller’s Gin και την Lolea, γίνεται ο αποκλειστικός εισαγωγέας & διανομέας του Licor 43!

Mångata Projekt: Οι Έλληνες DJs και παραγωγοί Τάσος Φιλίππου και Θάνος Μακρής στα λαμπερά εγκαίνια της εμβληματικής έκθεσης Serpenti Metamorphosis στη Saatchi Gallery που διοργάνωσε ο οίκος Bulgari

Ο οίκος Bulgari γιόρτασε τα εγκαίνια της εμβληματικής έκθεσης Serpenti Metamorphosis, που προέκυψε από τη συνεργασία με τον Refik Anadol και πραγματοποιήθηκε στη Saatchi Gallery στο Λονδίνο προσελκύοντας τον διεθνή Τύπο, πολλούς celebrities και φίλους του αναγνωρισμένου οίκου.