Τετάρτη, 11 Σεπτεμβρίου 2019

Apple TV Plus: εκκίνηση την 1η Νοεμβρίου

Η υπηρεσία με την οποία η εταιρεία θα διεκδικήσει μελλοντικά ποσοστό από τις Netflix και Disney, προ των πυλών

Στο πλαίσιο της ίδιας συνέντευξης Τύπου όπου ανακοίνωσε το iPhone 11 και τα iPhone 11 Pro/Pro Max - καθώς και την επικείμενη έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας Arcade - η Apple επιβεβαίωσε τόσο την ημερομηνία έναρξης της άλλης της συνδρομητικής υπηρεσίας, του Apple TV Plus, όσο και τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύει να την τοποθετήσει αρχικά στην αγορά. H καινούργια αυτή πρόταση στο παγκόσμιο κοινό της οικιακής ψυχαγωγίας θα κάνει το εμπορικό της ξεκίνημα την 1η Νοεμβρίου σε περισσότερες από 100 χώρες (θέλουμε να πιστεύουμε πως η Ελλάδα είναι μέσα σε αυτές), δεν θα περιέχει διαφημίσεις οποιουδήποτε είδους και το περιεχόμενό της θα μπορούν να το μοιραστούν όλα τα μέλη της οικογένειας μέσα από μία ενιαία συνδρομή.

Το κόστος της συνδρομής αυτής ήταν η πρώτη μεγάλη έκπληξη της εκδήλωσης όσον αφορά στο Apple TV Plus. Αυτό ο γίγαντας του Cupertino το έχει ορίσει στα μόλις $4.99 μηνιαίως, χαμηλότερα ακόμη και από το αντίτιμο του επερχόμενου Disney+ ($6.99) και φυσικά του εισαγωγικού επιπέδου κόστους της Netflix ($7.99). Με αυτόν τον τρόπο, βέβαια, η Apple αναγνωρίζει και έμπρακτα δύο πράγματα. Πρώτον, το γεγονός ότι, μόλις ξεκινώντας στην ουσία, δεν έχει να επιδείξει επαρκή βιβλιοθήκη τηλεοπτικών σειρών και ταινιών όπως αντιλαμβανόμαστε μία τέτοια σήμερα - οπότε είναι ακριβοδίκαιο να αντικατοπτρίζεται το γεγονός και στο ύψος της συνδρομής που ζητά.

Δεύτερον, ότι η προσπάθεια αυτή της Apple να αποσπάσει αξιόλογο ποσοστό σε μία αγορά όπου υπάρχουν τόσο καθιερωμένοι "παίκτες" όσο και νεοεισερχόμενοι με όρους πολύ καλύτερους από τους δικούς της, θα χρειαστεί χρόνο. Πολύ χρόνο (το γνωστό... "marathon not a sprint" των Αμερικανών). Καλύτερα λοιπόν να μην περιμένει για πολύ καιρό έσοδα από την κίνησή της αυτή, να προσελκύσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό και να το διατηρήσει καθώς το Apple TV Plus θα βελτιώνεται συνεχώς. Έτσι σε βάθος χρόνου αυτή η επένδυση να αποδειχθεί πως είχε γερά θεμέλια και δεν ήταν ένα ακόμη εγχείρημα "γιατί όχι;" στο οποίο η Apple δεν πίστευε. Κακά τα ψέματα εξάλλου: η εταιρεία έχει την οικονομική επιφάνεια που τής επιτρέπει να περιμένει και γι' αυτόν τον λόγο εκλαμβάνουμε την όλη πρωτοβουλία σοβαρά.

Αυτό, άλλωστε, καταδεικνύει και η δεύτερη έκπληξη της εκδήλωσης όσον αφορά στο Apple TV Plus: ο αμερικανικός κολοσσός θα προσφέρει για περιορισμένο χρονικό διάστημα - δεν προσδιορίστηκε πόσο - δωρεάν συνδρομή ενός έτους στην νέα της υπηρεσία, σε οποιονδήποτε καταναλωτή αγοράσει από αυτήν iPhone, iPad, iPod Touch, Apple TV ή Mac (οποιοδήποτε μοντέλο και όχι απαραίτητα νέο). Τα $60 "δώρου" που προσφέρει η Apple δεν είναι, φυσικά, ιδιαίτερα πολλά και σε κάθε περίπτωση πολύ λιγότερα από το κόστος οποιασδήποτε συσκευής της, παραμένει ωστόσο ένας έξυπνος τρόπος έλξης κάποιων δεκάδων εκατομμυρίων καταναλωτών να δοκιμάσουν το Apple TV Plus μέχρι το τέλος του χρόνου το λιγότερο. Ποιά άλλη πολυεθνική έχει την πολυτέλεια να κάνει τέτοιο ξεκίνημα σε νέα της υπηρεσία; Εννοείται καμία!


ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΡΘΡΑ