Sony: εικόνα και ήχος, εξέλιξη σταθερή

Ο ιαπωνικός κολοσσός συνεχίζει να αξιοποιεί τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, μα είναι ικανός για περισσότερα

Μπορεί στην... "καθημερινότητα του Web" και της τεχνολογικής ειδησεογραφίας η Sony να "ακούγεται" τον τελευταίο καιρό περισσότερο λόγω PlayStation παρά για ο,τιδήποτε άλλο, όμως ο ιαπωνικός κολοσσός - μετά από την πολύ καλή παρουσία του στην πρόσφατη CES τον περασμένο μήνα - δείχνει αποφασισμένος το 2019 να υπενθυμίσει σε όλους πως δεν στερείται φιλοδοξίας να πρωταγωνιστήσει και στην αγορά των οπτικοακουστικών. Στο πλαίσιο αυτό διοργάνωσε στην Βουδαπέστη ειδική εκδήλωση για τα μέλη του Τύπου της νότιας και κεντρικής Ευρώπης, προκειμένου να υπογραμμίσει έναν αριθμό προϊόντων στα οποία θα δώσει έμφαση, τουλάχιστον έως το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους.

Κυρίαρχη θέση στην παρουσίαση της Sony είχαν συγκεκριμένες τηλεοράσεις της, οι πρώτες νέες Bravia για το 2019. Αν και δυστυχώς τα δύο μοντέλα που ανυπομονούσαμε να δούμε περισσότερο, αυτά των 8Κ στις 85/98 ίντσες, δεν ήταν παρόντα, οι Ιάπωνες σε έναν βαθμό μάς αποζημίωσαν με την σειρά XG95: πρόκειται για την διάδοχο της εξαιρετικά επιτυχημένης σειράς X900F του 2018, η οποία προσέφερε υψηλό δείκτη αξίας/κόστους χάρις στην πολύ καλή απεικόνιση αλλά όχι παράλογη τιμή απόκτησης που την χαρακτήριζε σε όλες τις διαγωνίους. Οι Bravia XG95 είναι εμφανώς βελτιωμένες σε όλους τους τομείς, καθώς ενσωματώνουν τον ισχυρότερο επεξεργαστή εικόνας της Sony (X1 Ultimate), όλες τις νεότερες τεχνολογίες της για βελτίωση της εικόνας, αλλά και αισθητά καλύτερο ήχο που έχει εμπλουτιστεί με extra ηχεία στο πίσω μέρος των τηλεοράσεων αυτών.

Οι Bravia ΧG95 στηρίζονται στην νεότερη χρησιμοποιούμενη έκδοση του λειτουργικού Android TV, την 8.0 "Oreo" (με προεγκατεστημένο τον Google Assistant για φωνητικές εντολές) και τους επόμενους μήνες θα δεχθούν ενημερώσεις λογισμικού που θα τούς χαρίσει συμβατότητα με τα πρότυπα Dolby Atmos (για αποκωδικοποίηση αυτής της ποιότητας ήχου από Δικτυακές πηγές), IMAX Enhanced (για απόδοση περιεχομένου αντίστοιχα βελτιστοποιημένου), καθώς και Airplay 2 και Homekit (για απευθείας επικοινωνία με συσκευές της Apple και το πρότυπό της smart home). Οι Bravia XG95 θα διατεθούν στις 55, 65 και 75 ίντσες - προς €1999, €2999 και €4499 αντίστοιχα - ενώ αργότερα θ' ακολουθήσει και μοντέλο 85 ιντσών σε άγνωστη μέχρι τώρα τιμή. Επιδείχθηκαν, δε, και τα νέα μέσου κι ανώτερου επιπέδου μοντέλα Bravia της Sony, των σειρών GX70, GX80 και GX85, αποσπώντας θετικές εντυπώσεις για τις λειτουργίες και τις ευκολίες που ενσωματώνουν.

Στην εκδήλωση τα στελέχη της Sony, δικαίως έστω και... αναμενόμενα, στις παρουσιάσεις τους υπογράμμισαν τα πλεονεκτήματα της Sony ως κατασκευαστή που δραστηριοποιείται σε πολλούς τομείς. Στις τηλεοράσεις, για παράδειγμα, τονίστηκε και πάλι το πόσο στενά συνεργάζονται οι μηχανικοί απεικόνισης του ιαπωνικού κολοσσού με επαγγελματίες χρωματικής διόρθωσης της Sony Pictures, ώστε οι Bravia να πλησιάζουν όσο το δυνατόν πιο πολύ στο οπτικό αποτέλεσμα που επεδίωκαν οι σκηνοθέτες των ταινιών εξ αρχής. Στον τομέα των ψηφιακών φωτογραφικών, άλλωστε, το γεγονός ότι η Sony είναι ο κορυφαίος και δημοφιλέστερος στον κόσμο κατασκευαστής φωτο-αισθητήρων για όλων των ειδών τις συσκευές (και σχεδιαστής των chip ελέγχου τους), τής επιτρέπει να "χαρίζει" σε μικρές φωτογραφικές compact εκπληκτικά πολλές από τις δυνατότητες των μεγάλων DSLR της.

Ο ιαπωνικός κολοσσός στην ίδια εκδήλωση επέδειξε και διάφορα νέα μοντέλα απόδοσης ήχου του, από λιλιπούτεια φορητά ηχεία Bluetooth που λειτουργούν βυθισμένα στο νέρο (!) μέχρι τεράστια... σε ύψος παιδιού με ενσωματωμένες λειτουργίες player και δυνατότητες live μίξης μουσικής, karaoke κι εξωτερικών πηγών. Από την όλη προϊοντική παρουσία της Sony στην εκδήλωση αυτή, πάντως, ήταν αδύνατο να μην εισπράξει κανείς πως ο ιαπωνικός κολοσσός κινείται εξελικτικά, μα χωρίς να... αγχώνεται κιόλας: με αυτοπεποίθηση γιατί γνωρίζει πού υπερέχει έναντι του ανταγωνισμού, αλλά όχι με τόση ένταση ή ενθουσιασμό όσο θα μπορούσε. Η επερχόμενη σύγκρουση της εταιρείας με τις Samsung και LG στο νέο "πεδίο μάχης" των τηλεοράσεων 8Κ ίσως... "ξυπνήσει τον γίγαντα που κοιμάται" και υπενθυμίσει στον κόσμο των οπτικοακουστικών για ποιούς λόγους κάποτε το "It's a Sony" σήμαινε τόσα πράγματα και ήταν επιχείρημα αρκετό. Όπως πάντοτε, θα δείξει!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ