Sony Bravia 85ZH8

Απολύτως κορυφαία εικόνα σε (σχεδόν) κάθε σενάριο χρήσης

Όπως προαναφέραμε, η Sony επέλεξε την ZH8 ως μία από τις δύο τηλεοράσεις που προωθεί ως "PS5-ready" βάσει συγκεκριμένων χαρακτηριστικών. Το πρώτο από αυτά εντοπίζεται στο γεγονός ότι, ως τηλεόραση 8Κ που λειτουργεί στα 60 Hz, η ZH8 μπορεί εύκολα να αποδώσει ανάλυση 4Κ στα 120 Hz. Αυτό σημαίνει πως τα PlayStation5, Xbox Series S|X ή PC εξοπλισμένα με νέες κάρτες γραφικών μπορούν να αποδώσουν games σε ανάλυση 4K στα 120 Hz αν συνδεθούν στην μοναδική θύρα HDMI 2.1 της ZH8. Η πρακτική μας εμπειρία ωστόσο ως τώρα αποδεικνύει πως τα νέα PlayStation και Xbox δεν μπορούν να αποδώσουν ΑΑΑ games σε 4K/120 χωρίς να γίνουν πολλοί συμβιβασμοί στην ποιότητα των γραφικών - ενώ τα PC θα φτάσουν κάποια στιγμή στο σημείο να προσφέρουν κάτι τέτοιο χωρίς συμβιβασμούς, αλλά για την συντριπτική πλειοψηφία των games τους όχι μέσα στο 2021.

Σημαντικότερο, ωστόσο, είναι δυστυχώς το εξής: όλα τα games που έχουμε μέχρι στιγμής δοκιμάσει με δυνατότητα λειτουργίας σε 4Κ/120, πέρα από τους μεγάλους συμβιβασμούς στην ποιότητα απεικόνισης, χαρακτηρίζονται και από πολύ μεγάλη δυσκολία να "κρατήσουν σταθερά" (locked) αυτά τα 120 καρέ. Και οι gamers γνωρίζουν ήδη πως αν ο ρυθμός προβολής των καρέ αυξομειώνεται συνεχώς, τότε η κίνηση της δράσης στην οθόνη δεν είναι ομαλή και ο έλεγχος όχι τόσο ακριβής. Σε αυτό ακριβώς το σενάριο, κανονικά, βοηθά η τεχνολογία VRR που "συγχρονίζει" τα καρέ που προβάλλει μία οθόνη ακριβώς στον αριθμό των καρέ που παράγει ένα σύστημα για gaming. Η Bravia ZH8 δεν προσφέρει αυτήν την υπερπολύτιμη δυνατότητα, δυστυχώς, ακριβώς όπως και η Bravia XH90. Η διαφορά είναι πως η Sony έχει υποσχεθεί να προσθέσει στην δεύτερη αυτήν την λειτουργία μελλοντικά με ενημέρωση λογισμικού, ενώ για την ZH8 δεν υπάρχει τέτοια προοπτική.


Άλλος ένας λόγος για τον οποίο η ZH8 χαρακτηρίστηκε ως "PS5-ready" από την Sony είναι τα καλά της "αντανακλαστικά" (αυτό που ονομάζουμε low input lag): ο χρόνος που χρειάζεται μία τηλεόραση για να αποδώσει στην οθόνη της μία ενέργεια που έδωσε ο παίκτης μέσα από το όποιο σύστημα gaming απεικονίζει εκείνη την στιγμή. Αυτή η καθυστέρηση χρησιμοποιώντας την ZH8 ανέρχεται στα 21ms περίπου όταν το εκάστοτε video game προβάλλεται σε ανάλυση 1080p/4K/8K στα 60 Hz, πάντοτε αξιοποιώντας την κατάσταση λειτουργίας Game Mode. Η επίδοση αυτή δεν είναι η καλύτερη δυνατή, είναι όμως πολύ καλή συνολικά - και βελτιώνεται σχεδόν στο μισό (9.8ms) όταν το εκάστοτε video game λειτουργεί σε 4K/120 Hz. Όταν τα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας, με άλλα λόγια, γίνουν αρκετά ισχυρά στο μέλλον, η ZH8 θα είναι σε θέση να αποδώσει games επιπέδου AAA με ομαλή κίνηση και καλά "αντανακλαστικά". Αλλά όχι ακόμη.

Βεβαίως καθώς αυτή είναι μία τηλεόραση 8K (και μάλιστα στις 85 ίντσες οπότε κάθε λεπτομέρεια της εικόνας είναι αντιληπτή) αναρωτιέται κανείς πως είναι να παίζει games σε τόσο υψηλή ανάλυση αφού οποιουδήποτε είδους περιεχόμενο και να προβληθεί στην οθόνη αυτή, εκ των πραγμάτων αναβαθμίζεται σε 8Κ. Με μία λέξη: είναι απολαυστικό. Τα games, για παράδειγμα, που δεν θα απέδιδαν σε 120 καρέ ούτως ή άλλως γιατί επιλέγουν να αποδοθούν με περισσότερη λεπτομέρεια στα γραφικά και τρόπο κινηματογραφικό, δείχνουν απίθανα στην οθόνη της ZH8: τα 33 εκατομμύρια pixels της οθόνης της καθιστούν την εικόνα πολύ περισσότερο συμπαγή, πυκνή και κατά συνέπεια περισσότερο πιστευτή από την σωστή απόσταση. Ο παίκτης διακρίνει συνεχώς νέες λεπτομέρειες στα περιβάλλοντα, τους χαρακτήρες και όλα τα άλλα στοιχεία των σύγχρονων games του που δεν γίνονταν αντιληπτά σε ανάλυση 4Κ, ενώ η υψηλή αντίθεση και τα ζωηρά χρώματα που προσφέρει η ZH8 δημιουργούν μία οπτική εντύπωση που κανένα monitor για PC δεν μπορεί να αποδώσει με τον ίδιο τρόπο (και όχι μόνο λόγω διαγωνίου).


Αξίζει να σημειωθεί, δε, ότι αυτή η αναβάθμιση της ανάλυσης σε 8Κ προσφέρεται ουσιαστικά χωρίς αρνητικές συνέπειες στον παίκτη: το μόνο που κάνει με τον πολλαπλασιασμό γραμμών η ZH8 σε κατάσταση λειτουργίας Game Mode είναι ουσιαστικά να τετραπλασιάσει επακριβώς τον αριθμό των pixel που τής προσφέρονται από το υλικό ανάλυσης 4Κ, χωρίς να προκύπτουν τεχνουργήματα στην εικόνα ή καθυστερήσεις στα "αντανακλαστικά" της. Είναι αλήθεια πως ο ίδιος πολλαπλασιασμός γραμμών από ανάλυση 1080p δεν προσφέρει το ίδιο εντυπωσιακά αποτελέσματα - η ZH8 θα πρέπει να δημιουργήσει η ίδια τα 30 από τα 33 εκατομμύρια pixel σε πραγματικό χρόνο για κάθε καρέ - αλλά ακόμη κι έτσι η συγκεκριμένη τηλεόραση το κάνει καλύτερα από οποιαδήποτε άλλη.

Συνολικά, λοιπόν, αν και η Bravia ZH8 δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως "τηλεόραση για games" με την έννοια της ιδανικής - θα έπρεπε να προσφέρει την λειτουργία VRR για να ισχύει κάτι τέτοιο - συνεχίζει να είναι μία τηλεόραση πολύ καλή για αυτήν την "αποστολή" στα μάτια των παικτών που αρέσκονται σε τίτλους π.χ. εξερεύνησης ή ρόλων και όχι π.χ. δράσης πρώτου προσώπου ή οδήγησης. Σε τίτλους, δηλαδή, που ούτως ή άλλως κινούνται κάτω από τα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο και σε τίτλους όπου η απολύτως ομαλή κίνηση και ο χειρουργικά ακριβής έλεγχος δεν είναι στοιχεία σημασίας καθοριστικής. Δεν ήταν, λοιπόν, πιθανώς σοφή η επιλογή της Sony να προωθήσει την συγκεκριμένη τηλεόραση παράλληλα με το PlayStation5 στο ξεκίνημά του, αλλά... είναι ακόμη νωρίς: ποιός ξέρει πόσο σύντομα ή όχι θα δούμε τον πρώτο τίτλο του PS5 που μπορεί να παιχθεί σε 8K/30 ή 8K/60, προσφέροντας κάτι ασύλληπτο μέχρι σήμερα στην οθόνη μιας ZH8;

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ