Epson: συνέντευξη, Νατάσα Γεωργίου

Η υπεύθυνη της εταιρείας για την κατηγορία των προβολέων στην Ελλάδα απαντά στις ερωτήσεις μας

To 2020 μπορεί να μην έχει ξεκινήσει με τους... καλύτερους οιωνούς ακριβώς όσον αφορά στην καταναλωτική τεχνολογία - πόσο μάλλον την αγορά των προϊόντων home cinema - όμως ο χώρος αυτός συνεχίζει να εξελίσσεται σταθερά και η Epson συνεχίζει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην κατηγορία που τον χαρακτηρίζει περισσότερο: αυτή των προβολέων. Υπεύθυνη για τα προϊόντα αυτά στην Epson Hellas είναι εδώ και πολλά χρόνια η Νατάσα Γεωργίου και η εμπειρία της στην συγκεκριμένη αγορά καθιστά πάντοτε μία συζήτηση μαζί της ενδιαφέρουσα. Είχαμε την ευκαιρία μιας συζήτησης τέτοιας πρόσφατα και τα σημαντικότερα τμήματά της ακολουθούν.

Την τελευταία φορά που είχαμε μιλήσει μάς είχατε δώσει μια συνολική εικόνα του πώς κύλησε η περασμένη χρονιά στις πωλήσεις προβολέων κάθε είδους στην ελληνική αγορά. Μπορείτε να μοιραστείτε μαζί μας αντίστοιχα στοιχεία για το 2019; Ποιές είναι οι εντυπώσεις και τα σχόλιά σας βάσει αυτών;
Το 2019 ήταν χρονιά εντελώς διαφορετική από το 2018 όσον αφορά στους προβολείς. Ο αριθμός των τεμαχίων που πωλήθηκαν, ανεξαρτήτως κατηγορίας, ήταν υψηλότερος συνολικά - όμως αυτό οφείλεται κυρίως στους εκπαιδευτικούς προβολείς, καθώς στην διάρκεια του έτους υλοποιήθηκαν κάποια προγράμματα και έργα που είχαν σχεδιαστεί από καιρό στο Υπουργείο Παιδείας και πολλές από τις νέες συσκευές που βρήκαν τον δρόμο τους στην αγορά απορροφήθηκαν εκεί. Στο οικιακό και καταναλωτικό τμήμα της αγοράς, όμως, είχαμε μείωση στις πωλήσεις της τάξης του 10%.

Η Epson στην Ελλάδα κατόρθωσε με δεδομένα τα παραπάνω να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της από το συνολικό 45% σε 57% και είμαστε βεβαίως ικανοποιημένοι γι' αυτό - όμως, κατά γενική ομολογία, για την κατηγορία συνολικά των προβολέων ως ώριμων πια τεχνολογικών προϊόντων που απευθύνονται σε ευρύ κοινό, το 2019 δεν θα μπορούσε κανείς να υποστηρίξει πως ήταν καλή χρονιά. Εκτιμούμε πως στην διάρκεια του 2020 το εκπαιδευτικό κι εταιρικό τμήμα της αγοράς των προβολέων θα συνεχίσει να μεγαλώνει, έστω και με αργούς ρυθμούς, ενώ το καταναλωτικό πιθανώς όχι.


Αυτή είναι και η δική μας εντύπωση - ότι δηλαδή, ασχέτως των πρόσφατων εξελίξεων, την τελευταία τριετία στην Ελλάδα δυστυχώς δεν δείχνει να "μεγαλώνει η πίττα" της αγοράς των οικιακών προβολέων, να αυξάνεται δηλαδή ο αριθμός των καταναλωτών που ενδιαφέρονται γι' αυτούς και έτσι ο συνολικός αριθμός πωληθέντων μοντέλων. Σε τί οφείλεται, πιστεύετε, αυτή η διαπίστωση;
Προσωπικά πιστεύω πως η πλειοψηφία των καταναλωτών προσανατολίζεται στην αγορά μίας τηλεόρασης αντί ενός προβολέα γιατί πολύ απλά... είναι σύνηθες να μην "το ψάχνει περισσότερο" ώστε να ανακαλύψει τα προτερήματα του δεύτερου: μεγαλύτερη εικόνα, κινηματογραφική εντύπωση, πιο πολλές ίντσες για αναλογικά πολύ λιγότερα χρήματα. Οι απαραίτητες συνθήκες προβολής όπως π.χ. ο περιβάλλων φωτισμός συνυπολογίζονται, αλλά πολλά από τα εμπόδια που άλλοτε υπήρχαν στους οικιακούς προβολείς, όπως π.χ. οι περιορισμοί στην τοποθέτηση ή στην απόδοση αρκετά φωτεινής εικόνας, αντιμετωπίζονται πλέον με τα κατάλληλα προϊόντα.

Φυσικά το όχι ευνοϊκό οικονομικό κλίμα που επικρατεί στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια δεν διευκολύνει τα πράγματα - αλλά, περισσότερο απ' όλα θεωρώ, η διαπίστωση που κάνετε σχετίζεται με την... γενικότερη κατάσταση της αγοράς όσον αφορά στην προώθηση των προβολέων. Αν μπει κανείς σε οποιοδήποτε πολυκατάστημα ηλεκτρονικών υπάρχουν δεκάδες επιλογές διαθέσιμων τηλεοράσεων, αλλά σπάνια (έως ποτέ) προβολείς. Για να δει κάποιος προβολέα "σε δράση" πριν τον αγοράσει έχει ελάχιστες διαθέσιμες επιλογές εκεί έξω και στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων πρέπει να ψάξει ο ίδιος να βρει τα ολιγάριθμα καταστήματα που προσφέρουν demo room ώστε να αποκτήσει γνώμη. Ευκολότερο είναι, πρακτικά, να δει κανείς προβολέα να λειτουργεί π.χ. σε ένα φιλικό σπίτι και να σκεφτεί πως θα ήθελε να αποκτήσει τον δικό του, παρά κάτι άλλο. Οπότε το κοινό αυτό των επίδοξων αγοραστών οικιακού προβολέα δεν μεγαλώνει με τους ρυθμούς που τα προϊόντα αυτά θα άξιζαν.


Στο πλαίσιο αυτό της σχετικής στασιμότητας της οικιακής αγοράς προβολέων, την τελευταία φορά που είχαμε συζητήσει είχατε υπογραμμίσει την στρατηγική επιλογή της Epson να μην διαθέσει καταναλωτικά μοντέλα ανάλυσης 4Κ. Η εταιρεία σχεδιάζει να ακολουθήσει την ίδια προσέγγιση και το 2020;
Ναι, απ' όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω για την σειρά προϊόντων που σχεδιάζουμε να προωθήσουμε το πρώτο εννιάμηνο του τρέχοντος έτους, δεν υπάρχει πλάνο προώθησης προβολέων ανάλυσης 4Κ για την οικιακή αγορά. Τα μοντέλα ανάλυσης Full HD που προωθούμε στο μέσο και ανώτερο τμήμα της αγοράς αυτής έχουν πολύ καλή εμπορική πορεία και τα μοντέλα 4Κ είναι ουσιαστικά αυτά που αποδίδουν εξαιρετικά υψηλή φωτεινότητα (π.χ. πάνω από 10.000 lumens) οπότε εκ των πραγμάτων προορίζονται για επαγγελματική χρήση σε διάφορους τομείς.

Την τεχνογνωσία η εταιρεία την έχει - και αν αποφασίσει να εισέλθει σε αυτήν την κατηγορία θα το κάνει αποφασιστικά και με κορυφαίο προϊόν - για την ώρα ωστόσο κρίνει πως είναι προτιμότερο να επενδύσει τους πόρους της σε άλλα τμήματα της αγοράς περισσότερο γόνιμα, όπως το εκπαιδευτικό που προαναφέραμε ή αυτό των εικαστικών εφαρμογών και των βιωματικών εμπειριών.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ