Epson: συνέντευξη, Νατάσα Γεωργίου

Η υπεύθυνη της εταιρείας για την κατηγορία των προβολέων απαντά στις ερωτήσεις μας

Σε ουκ ολίγες προϊοντικές κατηγορίες, φυσικά, η Epson δεν χρειάζεται συστάσεις: ο ιαπωνικός κολοσσός έχει πρωταγωνιστικό ρόλο σε τομείς της αγοράς πληροφορικής όπως οι εκτυπωτές και οι σαρωτές, καθώς και την γενική πρώτη θέση στις πωλήσεις προβολέων (45% για το 2018) - τόσο σε αριθμό προϊόντων, όσο και σε έσοδα. Στην τελευταία αυτή κατηγορία, δε, των προβολέων, η Epson για το 2019 έχει σχεδιάσει να πραγματοποιήσει μία σειρά κινήσεων που θα επεκτείνουν την παρουσία της σε νέους τομείς και πρακτικές εφαρμογές, ισχυροποιώντας περαιτέρω την θέση της στην αγορά αυτή συνολικά. Στο πλαίσιο αυτό είχαμε την ευκαιρία εκτενούς συζήτησης με την Νατάσα Γεωργίου, υπεύθυνη της Epson Hellas για την κατηγορία των προβολέων και εξαιρετικά έμπειρη όσον αφορά στις ιδιαιτερότητες και το κοινό των συγκεκριμένων προϊόντων. Τα περισσότερο ενδιαφέροντα τμήματα της συζήτησης αυτής ακολουθούν.

Κατέχοντας την θέση του ηγέτη στην κατηγορία των προβολέων κάθε είδους, σε παγκόσμιο αλλά και εγχώριο επίπεδο, πώς κρίνετε την χρονιά που πέρασε για τα συγκεκριμένα προϊόντα; Μπορούμε με μερικά στοιχεία να συνθέσουμε μία, γενική έστω, εικόνα;
Παρά την όχι ακόμη θετική "ψυχολογία" της ελληνικής αγοράς όσον αφορά στην απόκτηση προϊόντων όπως οι προβολείς, το 2018 αυτοί σημείωσαν στην χώρα μας πορεία ανοδική. Πωλήθηκαν συνολικά, από όλους τους κατασκευαστές και σε όλα τα είδη προβολέων, περίπου 18.500 τέτοια προϊόντα, εκ των οποίων περίπου το 6.5% - ήτοι τα 1200 από αυτά - ήταν προϊόντα αμιγώς καταναλωτικής χρήσης (προβολείς home cinema). Από αυτούς μόλις το 10%, οι 144 δηλαδή, ήταν προβολείς υπερυψηλής ευκρίνειας (ανάλυση 4Κ). H συντριπτική πλειοψηφία των υπόλοιπων προβολέων ανήκουν, ως συνήθως τα τελευταία χρόνια, στο εκπαιδευτικό τμήμα της αγοράς (education) και στο επιχειρηματικό (corporate), με χαρακτηριστικά που διαφέρουν σημαντικά από αυτά των οικιακών προϊόντων.

Η Epson είναι σταθερά θερμή υποστηρίκτρια του μηχανισμού προβολής με προσθήκη νέων pixel στην εικόνα μέσω μετατόπισης (pixel-shifting) για την απόδοση υλικού ανάλυσης 4Κ, σε αντίθεση με την χρήση μηχανισμού προβολής εγγενούς, πλήρους ανάλυσης 4Κ. Είναι, κατά την άποψή σας, το παραγόμενο αποτέλεσμα στις δύο περιπτώσεις συγκρίσιμο στα μάτια των καταναλωτών όπου απευθύνονται αυτοί οι προβολείς;
Ναι, ειλικρινά θεωρώ πως για το μεγαλύτερο ποσοστό των θεατών - και μιλώντας πάντοτε για τις "οικιακές ίντσες", οτιδήποτε δηλαδή ανάμεσα στις 80/85 και τις 110/120 ίντσες το πολύ - το οπτικό αποτέλεσμα ανάμεσα στους δύο μηχανισμούς προβολής είναι συγκρίσιμο σε βαθμό που δεν διακρίνεται εύκολα διαφορά. Δεν αμφιβάλλω πως υπάρχουν και θεατές που θα μπορούσαν να διακρίνουν διαφορά, όμως θεωρώ πως η "κινηματογραφική εμπειρία" την εισπράττει κανείς πλήρως και με προβολέα που δεν είναι εγγενούς ανάλυσης 4Κ - μιλώντας πάντοτε για τον μέσο θεατή και τις συνηθέστερες συνθήκες οικιακής προβολής.

Είναι, πάντως, αναμφισβήτητο το γεγονός ότι αν συνυπολογίσει κανείς και το κόστος πρόσβασης στις δύο αυτές τεχνολογίες απόδοσης εικόνας - προβολέας, πανί κλπ. - τότε ο μηχανισμός προβολής πλήρους ανάλυσης 4Κ υπολείπεται πάρα πολύ στον συντελεστή αξίας/κόστους. Πληρώνει δηλαδή κανείς πολύ περισσότερα χρήματα, για πολύ μικρότερη οπτική διαφορά από αυτήν που θα περίμενε να λαμβάνει για τα χρήματα αυτά. Εξ ου και η επιλογή μας να προσφέρουμε περισσότερο προσιτούς προβολείς με εξαιρετική ποιότητα εικόνας, αντί για πάρα πολύ ακριβούς με ελάχιστα καλύτερη ποιότητα (και μάλιστα υπό συγκεκριμένες ευνοϊκές συνθήκες) απ' αυτήν.

Ασχέτως του συγκρίσιμου ή όχι ανάμεσα στους προβολείς εγγενούς ανάλυσης 4Κ και σε αυτούς της ανάλυσης 4Κ μέσω μετατόπισης pixel, δεν θεωρείτε πως η απουσία της Epson από την κατηγορία των πρώτων τής έχει κοστίσει σε πωλήσεις και μερίδιο αγοράς;
Στην πραγματικότητα όχι. Η θέση μας στηρίζεται όχι στις εντυπώσεις, αλλά στα πραγματικά στοιχεία πωλήσεων όπως αυτά που προανέφερα στην αρχή της συζήτησής μας: από τους προβολείς που πωλούνται σε όλον τον κόσμο συνολικά, μόνο ένα μικρό ποσοστό αντιστοιχεί στους προβολείς home cinema, και από αυτό το ήδη μικρό ποσοστό ένα ακόμη μικρότερο στους προβολείς ανάλυσης 4Κ.

Η επιλογή μας, λοιπόν, να μην προσφέρουμε (ακόμη) πρόταση προβολέα εγγενούς ανάλυσης 4Κ είναι συνειδητή και καθαρά εμπορική. Την απαραίτητη τεχνογνωσία την έχουμε ήδη - ανακοινώσαμε π.χ. μεγάλο προβολέα πλήρους ανάλυσης 4Κ και φωτεινότητας 12000 lumens, προορισμένο για επαγγελματική χρήση σε εγκαταστάσεις καλλιτεχνικές ή μουσειακές - οπότε δεν είναι αυτό το θέμα στην ουσία. Επειδή η Epson δεν κάνει εισόδους σε προϊοντικές κατηγορίες... ελαφρά τη καρδία η διοίκησή της κρίνει πως σε αυτό το χρονικό σημείο υπάρχουν μεγαλύτερες προοπτικές σε άλλα τμήματα της αγοράς.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ