CES 2020: Sony με βελτιωμένες τηλεοράσεις... κι αυτό είναι όλο

Ο ιαπωνικός κολοσσός κάνει διεκπεραιωτικές επιλογές, ενδέχεται να τις μετανοιώσει μελλοντικά

Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι το "ειδικό βάρος" ενός brand "χτισμένου" επί δεκαετίες είναι πολύτιμο και εμπορικά συνεισφέρει από μόνο του στην εταιρεία που το κατέχει, όμως η Sony δείχνει να... στηρίζεται κυρίως σε αυτό όσον αφορά στην προϊοντική κατηγορία των τηλεοράσεων. Ο ιαπωνικός κολοσσός είχε και φέτος παρουσία στην αμερικανική CES μα είναι εξαιρετικά δύσκολο να χαρακτηρίσει κανείς τα όσα επιδείχθηκαν με ορίζοντα το 2020 ως κάτι παραπάνω από διεκπεραιωτικά: η Sony δεν καταβάλλει καμία πλέον προσπάθεια να βρίσκεται "στην πρώτη γραμμή" των εξελίξεων στις τηλεοράσεις και πρόκειται για επιλογή που στο τρέχον έτος μπορεί να τής κοστίσει, μπορεί όχι, όμως μακροπρόθεσμα παραμένει άκρως ανησυχητική.

Μικρός ανασχεδιασμός και "βελτιώσεις στα σημεία" λοιπόν για τις Bravia του 2020, με ελάχιστα νέα στοιχεία άξια λόγου - ξεκινώντας από τις δύο τηλεοράσεις 8Κ που προστίθενται στις περσινές ZG9, τις ZH8 των 75/85 ιντσών. Στηρίζονται στον ίδιο κορυφαίο επεξεργαστή εικόνας με τις ZG9, τον X1 Ultimate (οπότε προσφέρουν όλες τις περσινές δυνατότητες βελτίωσης της εικόνας) κι ενσωματώνουν θύρες HDMI έκδοσης 2.1 (μένει να μάθουμε αν είναι πλήρους ταχύτητας και ποιές λειτουργίες υποστηρίζουν). Η Sony δεν αποκάλυψε φυσικά αριθμό ζωνών υποφωτισμού (περιορίστηκε στο όχι ενθαρρυντικό "αποδίδουν φωτεινότητα πάνω από 1000 nits"), ενώ η χρήση της τεχνολογίας X-Wide Angle και σε αυτές δημιουργεί ξανά προβληματισμό για την απόδοση του μαύρου. Το γεγονός ότι οι ZG9 παραμένουν διαθέσιμες το 2020 "προδίδει" το γεγονός ότι, στα μάτια της Sony, οι νέες ZH8 βρίσκονται "κάτω από" τις πρώτες.

Τουλάχιστον οι ZH8 (α) είναι λεπτότερες από τις... ευτραφείς ZG9 και με μικρότερο πλαίσιο, (β) το πιθανότερο είναι να αποδειχθούν λιγότερο ενεργοβόρες, (γ) αποδίδουν συγκεκριμένες ηχητικές συχνότητες χρησιμοποιώντας το ίδιο το περίβλημα της τηλεόρασης για πειστικότερη "τοποθέτηση" του ήχου (θα πρέπει να διαπιστώσουμε πρακτικά πόσο καλά λειτουργεί) και (δ) στόχος είναι να γίνουν διαθέσιμες σε σημαντικά χαμηλότερη τιμή πώλησης από τις ZG9 (τουλάχιστον αυτό υποννοεί η Sony στα δελτία Τύπου της). Το αν και κατά πόσο τα παραπάνω θα βοηθήσουν σε μία αγορά που θα φιλοξενήσει το λιγότερο 10 ή 12 νέες σειρές τηλεοράσεων 8Κ μέσα στο 2020, ορισμένων επιθετικότατα τιμολογημένων, απομένει ν' αποδειχθεί.

Η συντριπτική πλειοψηφία των πωλήσεων τηλεοράσεων για την Sony βέβαια στην τρέχουσα χρονιά αφορά στις τηλεοράσεις 4Κ, όπου έχουμε προσθήκες. Η σειρά A8 τεχνολογίας OLED εστιάζει στις 55/65 ίντσες με στόχο τις αισθητά χαμηλότερες τιμές πώλησης σε σχέση με την κορυφαία περσινή σειρά AG9 (που θα προσφέρεται και φέτος), ενώ έχουμε για πρώτη φορά και τηλεόραση OLED 48 ιντσών για τις περιπτώσεις περιορισμένου διαθέσιμου χώρου. Τα μοντέλα αυτά στηρίζονται πλέον στον επεξεργαστή X1 Ultimate κι αξιοποιούν το σύστημα εξομάλυνσης κίνησης X-Motion Clarity. Καλοδεχούμενα τα παραπάνω, μα είναι πράγματα που καθίστανται εφικτά απλώς με οικονομίες κλίμακος στην κατασκευή και ενημερώσεις λογισμικού. Τίποτε περισσότερο. Μόνο πιθανό ενδιαφέρον στοιχείο τους η μειωμένη τιμή (δεν γνωστοποιήθηκε).

Στις σειρές τηλεοράσεων LED/LCD 4K της Sony για το 2020, δε, οι αλλαγές προκαλούν ανάμικτα συναισθήματα. Από την μία πλευρά το γεγονός ότι οι δύο κορυφαίες νέες σειρές, οι XH95 και XH90, στηρίζονται σε τοπικό υποφωτισμό προξενεί σαφώς... στεναγμούς ανακούφισης μετά τις περσινές επιλογές των Ιαπώνων, από την άλλη τα δεύτερα, φθηνότερα μοντέλα θα υποστηρίζουν απόδοση εικόνας 4Κ στα 120 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ενώ τα πρώτα, ακριβότερα... όχι (!). Τα μέσης κατηγορίας μοντέλα, των καινούργιων σειρών XH85, XH81, XH80 και X70 δεν υποστηρίζουν επίσης την δυνατότητα αυτή, αφήνοντας... "ελεύθερο χώρο στο γήπεδο" για τα μοντέλα άλλων κατασκευαστών που δικαίως θα προτιμηθούν από τους gamers εν όψει PlayStation 5 και Xbox One Series X (που θα αξιοποιούν πλειάδα λειτουργιών του HDMI 2.1).

Με... αυτά και μ' εκείνα είναι δύσκολο πλέον να διαφωνήσει κανείς με όσους θεωρούν πως την τελευταία τριετία το λιγότερο η Sony "έχει χάσει τον δρόμο της" όσον αφορά στις τηλεοράσεις - προϊοντική κατηγορία, θυμίζουμε, στην οποία άλλοτε βασίλευε ή έστω πρωταγωνιστούσε. Ο ιαπωνικός κολοσσός από χρονιά σε χρονιά δεν δείχνει να έχει συγκεκριμένο πλάνο και δεν παίρνει πλέον πρωτοβουλίες για να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό με τρόπο ουσιαστικό. Ακόμη και στο design, άλλοτε μεγάλο του όπλο στα μάτια του ειδικού Τύπου και του κοινού, έχει τελματώσει. Απλώς προσπαθεί - και συχνά χωρίς επιτυχία - ν’ ακολουθήσει τους άλλους κατασκευαστές στηριζόμενος στην τεχνογνωσία του παρελθόντος, στο προαναφερθέν ιστορικό του brand και στην ελπίδα πως αυτό θα είναι αρκετό για να προσφέρει επαρκείς πωλήσεις.

Δεν είμαστε καθόλου βέβαιοι πως πορευόμενη έτσι η Sony θ' αποσπάσει το μερίδιο αγοράς ή τα έσοδα που θέλει από την κατηγορία των τηλεοράσεων - αντιθέτως, θεωρούμε πως η "διεκπεραιωτική" οδός είναι μάλλον επικίνδυνη εν όψει της ανόδου των Κινέζων κατασκευαστών και της εξάντλησης δυνατοτήτων των υπαρχόντων τεχνολογιών απεικόνισης (LED/LCD και OLED). Ο ιαπωνικός κολοσσός χρειάζεται ένα προϊόν αδιαφιλονίκητα "ναυαρχίδα" βραχυπρόθεσμα ώστε να υπενθυμίσει την παράδοση που έχει στην κορυφαία εικόνα, ορισμένες προτάσεις με υψηλό δείκτη κόστους/αξίας (γιατί το εμπόριο θεωρεί σχεδόν όλα τα μοντέλα του ακριβά) και κάποια προϊόντα αληθινά "αιχμής" για ν' αποδείξει πως μπορεί να καινοτομεί όταν το θελήσει.

Θα δούμε τέτοια παραδείγματα τηλεοράσεων 4Κ/8Κ από το δεύτερο μισό της χρονιάς και μετά, όταν παραδοσιακά η Sony προσφέρει ορισμένα νέα μοντέλα με τα οποία θα πορευθεί στην εκάστοτε εορταστική περίοδο; Ολόψυχα το ελπίζουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ