Το Kinect του Xbox One, σε PC με Windows 8

Με τη χρήση του επίσημου αξεσουάρ της Microsoft - έχει ιδιαίτερο νόημα όμως, πλέον;

Υπάρχει μία έκφραση στα αγγλικά που αντιπροσωπεύει επακριβώς την συγκεκριμένη επιλογή της Microsoft και, δυστυχώς, αυτή είναι η "too little, too late": ο αμερικανικός κολοσσός ανακοίνωσε πως θα πωλεί σύντομα ένα αξεσουάρ το οποίο επιτρέπει στους κατόχους προσωπικών υπολογιστών με Windows 8/8.1 να συνδέσουν εκεί το Kinect του Xbox One. Η κίνηση αυτή έρχεται σχεδόν 12 μήνες μετά από την κυκλοφορία του Xbox One και του δεύτερου αυτού Kinect στην παγκόσμια αγορά, πάνω από 3 μήνες μετά την κυκλοφορία του Kinect for Windows και 4 μήνες μετά το επίσημο "διαζύγιο" ανάμεσα στο Kinect και το Xbox One, ώστε το δεύτερο να πωλείται και χωρίς το πρώτο. Δημιουργεί αληθινή απορία η πώληση αυτού του αξεσουάρ τώρα, κοινώς, με δεδομένο το γεγονός πως το ενδιαφέρον του κοινού για το Kinect στο Xbox One έχει πρακτικά εξατμιστεί, ενώ οι πωλήσεις του Kinect for Windows δεν μπορούν να αριθμούν περισσότερες από λίγες εκατοντάδες, με την τιμή πώλησής του στα $199/€199.

Σε κάθε περίπτωση, το κοινό που ταυτόχρονα ανήκει στα περίπου 5 εκατομμύρια καταναλωτές που είχαν αγοράσει το Xbox One αναγκαστικά μαζί το Kinect και έχει στη διάθεσή του ένα PC με Windows 8/8.1, καταβάλλοντας $49/€49 ίσως μπορεί με αυτόν τον προσαρμογέα να αξιοποιήσει το περιφερειακό ανίχνευσης κίνησης της Microsoft σε άλλα σενάρια χρήσης. Από την άλλη, ίσως και όχι: οι καταναλωτικού ενδιαφέροντος εφαρμογές που έχουν αναπτυχθεί για το διάσημο λειτουργικό της αμερικανικής εταιρείας - ο προσαρμογέας και το σχετικό δωρεάν software καθιστούν το Kinect του Xbox One εφάμιλλο με το Kinect for Windows - παραμένουν μετρημένες στα δάκτυλα του ενός χεριού. Αυτό η Microsoft ελπίζει να το αλλάξει με τη δωρεάν διάθεση του σχετικού λογισμικού ανάπτυξης σε νέα έκδοση (Kinect SDK 2.0), αλλά και της δυνατότητας των προγραμματιστών να δημοσιεύουν πλέον τα apps που δημιουργούν για το Kinect, απευθείας στο Windows Store.

Η διάθεση του του αξεσουάρ-προσαρμογέα του Kinect από το Xbox One σε PC με Windows 8/8.1 εντάσσεται βέβαια στο γενικότερο πλάνο δημιουργίας εκ μέρους της Microsoft ενός οικοσυστήματος όπου τα Windows 10 και πολλές εφαρμογές τους θα λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο σε μία ευρεία γκάμα συσκευών. Το καταλαβαίνουμε. Είναι δύσκολο ωστόσο να μην αισθανόμαστε - έχοντας παρακολουθήσει τις επιλογές του αμερικανικού κολοσσού από την αποκάλυψη του αρχικού Kinect για το Xbox 360 τον Ιούνιο του 2010 μέχρι σήμερα - πως ακόμη και το βελτιωμένο, ικανό Kinect του Xbox One πολύ δύσκολα θα βρει μία θέση στο ενοποιημένο αυτό οικοσύστημα.

Για να αναζωπυρώσει η Microsoft το ενδιαφέρον του κοινού για το Kinect θα χρειαζόταν να κυκλοφορήσουν τόσα αξιόλογα apps, και τόσα ποιοτικά games, μέσα σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα, που απλώς... δεν το θεωρούμε εφικτό με τα παρόντα δεδομένα. Από την άλλη πλευρά, για πολυεθνικές του μεγέθους της Microsoft, όλα είναι θέμα θέλησης και προτεραιοτήτων: αν πραγματικά πιστεύει στο Kinect (ακόμη και με τις νέες προτεραιότητες που έχουν θέσει τα υψηλόβαθμα στελέχη της στο Redmond), μπορεί πάντοτε να κάνει τις σχετικές επενδύσεις, να δημιουργήσει η ίδια τα απαραίτητα ποιοτικά apps και games και να ανατρέψει την κατάσταση. Λέμε τώρα!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ