H Apple εξαγοράζει την PrimeSense

H τεχνολογία του αρχικού Kinect της Microsoft στη διάθεση του Cupertino

Επαληθεύοντας για πολλοστή φορά το γνωστό "όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά", η Apple επιβεβαίωσε χθες πως εξαγόρασε την PrimeSense, εταιρεία από το Ισραήλ που είναι περισσότερο γνωστή στο ευρύ κοινό λόγω της συνεργασίας της με τη Microsoft για το αρχικό περιφερειακό Kinect του Xbox 360. Η σχετική φημολογία στο Web είχε ξεκινήσει από τον Ιούλιο, όταν μεγάλη εφημερίδα του Ισραήλ είχε δημοσιεύσει άρθρο με λεπτομέρειες για συζητήσεις ανάμεσα στην Apple και τους μετόχους της PrimeSense. Η Wall Street Journal είχε επίσης "προαναγγείλει" την εξαγορά από την περασμένη εβδομάδα, αναφέροντας μάλιστα και συγκεκριμένο χρηματικό ποσό γι' αυτήν: περίπου 360 εκ. δολάρια. Η τιμή, σύμφωνα με αναλυτές, είναι πολύ καλή αν σκεφτεί κανείς πως στον πιο πρόσφατο "γύρο χρηματοδότησης" της PrimeSense αυτή είχε αποτιμηθεί προς 250 ή 260 εκατομμύρια δολάρια.

Η Apple, όπως θα... περίμενε κανείς, δεν επιβεβαίωσε φυσικά ούτε το εν λόγω ποσό ούτε συγκεκριμένους λόγους για την εξαγορά. Η εκπρόσωπος Τύπου της σχολίασε με το πασίγνωστο τυπικό "η Apple από καιρό σε καιρό εξαγοράζει μικρότερες εταιρείες τεχνολογίας για την τεχνογνωσία τους και την ειδική τους θέση στην αγορά, δεν συζητά ωστόσο τα ευρύτερα σχέδιά της και τους λόγους των εξαγορών αυτών". Δεν υπάρχει, ωστόσο, μέσο ενημέρωσης που να έκανε λόγο για τη συγκεκριμένη εξαγορά και να μην τη συνέδεσε με την... μυθική πλέον iTV, την τηλεόραση που η Apple (υποτίθεται πως) αναπτύσσει την τελευταία διετία το λιγότερο. Η αναγνώριση χειρονομιών στο χώρο, οι οποίες "μεταφράζονται" σε εντολές επί της οθόνης - τομέας στον οποίο εξειδικεύεται η PrimeSense - μπορεί όντως να συσχετιστεί εύκολα με ειδική ευρεσιτεχνία χειρισμού που η Apple έχει καταθέσει από το 2011 (και έχει ήδη εγκριθεί): σε αυτήν περιγράφεται με σαφήνεια πώς κινήσεις των χεριών και των δακτύλων "στον αέρα" - σε χώρο που καλύπτεται οπτικά από ενσωματωμένη κάμερα σε τηλεόραση ή σχετικό περιφερειακό - μπορούν να αξιοποιηθούν για το χειρισμό ειδικά σχεδιασμένου λειτουργικού συστήματος.

Η PrimeSense, αξίζει να αναφερθεί, τον Ιανουάριο στην αμερικανική έκθεση CES είχε επιδείξει και πειραματικό μοντέλο των αισθητήρων της το οποίο - όντας σε πολύ μικρότερο μέγεθος - θα μπορούσε να ενσωματωθεί σε tablets ή smartphones για χειρισμό... χωρίς καν αφή (!). Αν τα παραπάνω έχουν ρεαλιστική βάση, πάντως, θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν και κατά πόσο η Apple είναι ικανή να συνδυάσει hardware και software με τον γνωστό αποδοτικό της τρόπο στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς η ανακρίβεια και οι καθυστερήσεις στην ανάγνωση των κινήσεων του παίκτη ήταν και τα δύο εμφανέστατα στο αρχικό Kinect για το Xbox 360. Η εξαγορά της PrimeSense, πάντως, δεν θα επηρεάσει τη Microsoft και το νέο της σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας, το Xbox One, καθώς η αμερικανική εταιρεία την ανανεωμένη έκδοση του Kinect (που συνοδεύει κάθε καινούργιο Xbox) την σχεδίασε η ίδια στα δικά της εργαστήρια. Αναμένουμε να δούμε πώς και σε τί θα υλοποιήσει η Apple την τεχνολογνωσία της PrimeSense, λοιπόν. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ