Dell: νέα σεζόν, νέες προτάσεις

Αναζητούνται μεγαλύτερα μερίδια αγοράς στη χώρα μας: θα βρεθούν;

Ένας από τους κατασκευαστές προσωπικών υπολογιστών που συνέβαλλε στην "έκρηξη" του computing στις δεκαετίες του '90 και του '00, η Dell, έχει και στην Ελλάδα πολυετή ενεργή παρουσία. Δεν είναι ωστόσο μικρό το ποσοστό του καταναλωτικού κοινού που όχι μόνο δεν είναι ενήμερο για τα προϊόντα της, αλλά... αγνοεί πως έχει επιλογές αυτού του brand σε σημαντικές κατηγορίες: η Dell είχε καλλιεργήσει "εταιρικό" ως επί το πλείστον προφίλ στη χώρα μας, δίνοντας έμφαση στο πελατολόγιο των μικρομεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων. Αυτό όπως δείχνουν τα πράγματα θα αρχίσει να αλλάζει το 2014, αν κρίνουμε από τα όσα επέδειξαν τα στελέχη της σε ειδική παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε χθες σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης αυτής τα στελέχη της Dell έκαναν αναφορά σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων που απευθύνονται στο καταναλωτικό κοινό και τους απαιτητικούς ή/και επαγγελματίες χρήστες. Επιδείχθηκαν τα χαρακτηριστικά και τα ιδιαίτερα πλεονεκτήματα που προσφέρουν οι σειρές φορητών υπολογιστών της (όπως τα Inspiron και XPS), οι οικιακοί Η/Υ "all-in-one", καθώς και τα μοντέλα desktop και laptop της Alienware, τα οποία απευθύνονται πρωτίστως στους PC gamers (γραφείου ή... σαλονιού). Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε σε δύο προϊόντα: το Dell Inspiron 11 3000 και το Dell XPS 11. Το πρώτο είναι laptop μικρών διαστάσεων, λεπτό και ελαφρύ, με οθόνη αφής 11.6 ιντσών, πλήρως εξοπλισμένο, με σημαντική αυτονομία και τιμή πώλησης γύρω στα €500. Το δεύτερο είναι υβριδικό laptop που μετατρέπεται πολύ εύκολα σε tablet, υψηλής ποιότητας κατασκευής, με εντυπωσιακή οθόνη (ανάλυση QHD στις 11.6 ίντσες!), ισχυρά τεχνικά χαρακτηριστικά και τιμή πώλησης γύρω στα €1300. Ειδική αναφορά έγινε, επίσης, τόσο στο καινούργιο κορυφαίο Dell XPS 15 με οθόνη QHD+, όσο και στις οθόνες υπερυψηλής ευκρίνειας (εικόνα 4Κ) στις 24, 28 και 32 ίντσες.

Η αλήθεια είναι πως στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης της Dell δεν προέκυψαν... "ειδικού βάρους" ειδήσεις, έγιναν ωστόσο κάποιες αναφορές σε μελλοντικά προϊόντα που ενδέχεται να αποδειχθούν ενδιαφέρουσες. Η Dell σκοπεύει, για παράδειγμα, να εισέλθει στην κατηγορία των tablet με τρόπο σαφώς περισσότερο αποφασιστικό: σήμερα διαθέτει μοντέλα βασισμένα σε Android, στις 7/8 ίντσες και επεξεργαστές της Intel (όπως το πρόσφατο Vero Tab G8i), αλλά νεότερα και ισχυρότερα μοντέλα θα διατεθούν μέσα στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Αναμένονται επίσης από τη Dell δύο "phablets", δηλαδή smartphones με οθόνη 6 ιντσών ή μεγαλύτερη, με "την πιο πρόσφατη έκδοση Android" (δεν αποσαφηνίστηκε αν αφορά στο παρόν 4.4 "KitKat" ή στο επόμενο 5.0 "Key Lime Pie"). Ειδική παρουσίαση, δε, θα γίνει στο λεγόμενο "Steambox" της εταιρείας, με λειτουργικό Steam OS και το γνωστό γραφικό περιβάλλον της Valve (και πιθανώς με επιλογή παράλληλης ύπαρξης των Windows 8.1).

Αυτό που απομένει να διαπιστωθεί, φυσικά, συγκεκριμένα στην περίπτωση της Dell είναι το αν και κατά πόσο θα αλλάξει η γενικότερη στρατηγική της, ώστε όλα αυτά τα προϊόντα να είναι ανταγωνιστικά διαθέσιμα στο ελληνικό κοινό. Δεν είναι κρυφό το γεγονός, για παράδειγμα, πως πάρα πολλά μοντέλα laptop της Dell δεν είναι παρόντα στις πιο μεγάλες εμπορικές αλυσίδες τεχνολογίας, ενώ οι προσωπικοί υπολογιστές all-in-one της εταιρείας είναι ακόμη περισσότερο δυσεύρετοι. Δεν κρίνεται, άλλωστε, σκόπιμο να προωθούνται μοντέλα PC ειδικά για gamers ή για χρήση στο σαλόνι - όπως τα πάρα πολύ καλά Alienware Aurora και X51 της Dell - αν δεν έχει καταστεί ακόμη και σε ανθρώπους με τεχνικές γνώσεις σαφές το γιατί θα είχε νόημα να προτιμήσουν αυτά τα προϊόντα σε σχέση με ανώνυμα συναρμολογημένα αντίστοιχα PC. Υπάρχει πολλή δουλειά στον τομέα της προώθησης και του marketing που θα πρέπει να γίνει, με άλλα λόγια, προκειμένου η Dell να αυξήσει σε ουσιαστικό βαθμό τις πωλήσεις των προϊόντων αυτών. Θα φέρει το 2014 αλλαγές σε αυτό το επίπεδο; Ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ