Τριλογία των Uncharted: όταν το σινεμά συναντά τα PlayStation

Κινηματογραφική δράση κοντά στην κορύφωσή της, σημείο-σταθμός στην πορεία του gaming

Για την κάποτε αμαρτωλή κι ανομολόγητη, σήμερα εμπορική και σχεδόν αυτονόητη σχέση... πάθους που συνδέει τον κινηματογράφο και τα video games έχουν συνταχθεί αμέτρητα άρθρα επί άρθρων την τελευταία δεκαετία το λιγότερο. Το κοινό του Αθηνοράματος δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην έχει συναντήσει έναν αριθμό από αυτά. Τα περισσότερα, ωστόσο, επικεντρώνονται στην... κακή πλευρά της σχέσης αυτής: τα πώς και γιατί οι πιο πολλές ταινίες που βασίστηκαν σε video games ήταν μετριότατες ("και κάτω") ή τα πώς και γιατί πολλά video games ζηλεύουν την... "κινηματογραφικότητα" των ταινιών και προσπαθούν να την υιοθετήσουν, επίσης αποτυχημένα, συχνά βλάπτοντας και το σημαντικότερο χαρακτηριστικό τους στοιχείο, την αλληλεπίδραση.

Υπάρχουν, ευτυχώς, και περιπτώσεις "κινηματογραφικών games" στα οποία μπορεί ν' αναφερθεί κανείς με τρόπο θετικό ή κι ενθουσιώδη ενίοτε. Όπως η σειρά των Uncharted της Sony - η οποία βρίσκεται στην πλέον δημιουργική της φάση και έτοιμη να κορυφωθεί με την παρουσία δύο διαφορετικών παραγωγών στο PlayStation4.


Τα Uncharted είναι ίσως το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα video games που διέκριναν με επιτυχία "προς τα πού πήγαινε το πράγμα" και εκμεταλλεύτηκαν τις σχετικές τάσεις άριστα. H εταιρεία δημιουργίας του αρχικού Uncharted, η έμπειρη κι αποδεδειγμένα ταλαντούχα Naughty Dog, είχε αρχίσει να σχεδιάζει μία σινε-περιπέτεια επόμενης γενιάς και υψηλών τεχνικών προδιαγραφών πολύ πριν ανακοινωθεί το PlayStation3 της Sony. Κυρίαρχα στοιχεία της θα ήταν εκείνα που έχουν "αποτυπωθεί" στο κοινό κινηματογραφικό κοινό ως εμβληματικά σε φιλμ όπως τα Romancing the Stone και Jewel of the Nile, τα Indiana Jones, τα The Mummy και φυσικά τα Tomb Raider (για να μην ξεχνάμε πως συνεχίζουμε να μιλάμε για video games): μυθικοί θησαυροί, εξωτικές τοποθεσίες, μυστηριώδεις αντίπαλοι, καταδιώξεις και πολύ... πιστολίδι. Ο ορισμός του σινε-blockbuster, με άλλα λόγια!


Αυτού του είδους οι περιπέτειες είχαν πολύ καιρό να εμφανιστούν τόσο στις κινηματογραφικές αίθουσες, όσο και στα ράφια των video games. To κενό στην αγορά, λοιπόν, υπήρχε, το PlayStation3 χρειαζόταν έναν "ήρωα-μασκώτ", το νέο σύστημα της Sony με τις αυξημένες τεχνικές του δυνατότητες προσέφερε την ευκαιρία για υπέροχα γραφικά και συναρπαστικό ήχο... και τα υπόλοιπα, όπως λένε, ανήκουν στην Ιστορία. Tο Uncharted: Drake's Fortune κυκλοφόρησε με μεγάλη επιτυχία το χειμώνα του 2007 αποκλειστικά για το PS3 φέρνοντας στο προσκήνιο ξανά την εξερεύνηση και τη δράση (με έμφαση στη δεύτερη), εμπλουτίζοντας ωστόσο την όλη παρουσίαση όχι μόνο με κινηματογραφικής ποιότητας... script για τους διαλόγους, μα και απίθανα "σκηνοθετημένες", αγωνιώδεις σεκάνς αληθινά εμπνευσμένες από blockbusters του Hollywood. Αλλά... εχμ... αλληλεπιδραστικές!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ