To νέο PS Plus δεν είναι Game Pass και πολύ καλά κάνει

Αξιολογούμε την συνδρομητική υπηρεσία της Sony, εξηγούμε τα υπέρ και τα κατά για το κοινό των PlayStation

H ριζικά αναβαθμισμένη συνδρομητική υπηρεσία της Sony για την πελατειακή βάση των PlayStation, το PlayStation Plus, είναι πλέον διαθέσιμη και στην χώρα μας. Δεν είναι μόνο ένα σημαντικό ορόσημο στην εξέλιξη της υπηρεσίας αυτής - που ξεκίνησε την πορεία της το μακρινό 2010, ας μην ξεχνάμε - αλλά κι ένα σημείο-σταθμός για τον ιαπωνικό κολοσσό και την παρουσία του PlayStation στην αγορά, καθώς στηρίζεται σε μία στρατηγική που ο πρώτος είχε αποφύγει ν' ακολουθήσει για πολύ καιρό. Όταν επέλεξε να το κάνει, το έκανε... σαρωτικά, με μεγάλες αλλαγές και την ενσωμάτωση του PlayStation Now, της άλλης του Δικτυακής υπηρεσίας, στο νέο πια PS Plus.

Επενδύσαμε τρεις μέρες στην αξιολόγηση συνδρομής στο νέο PlayStation Plus, δοκιμάζοντας όλες τις επιλογές, δυνατότητες και παροχές που προσφέρει στο ελληνικό καταναλωτικό κοινό. Είναι όλα όσα ελπίζαμε;

Υπενθυμίζουμε πως το νέο PS Plus διακρίνει πλέον τρία επίπεδα συνδρομής: τα Essential, Extra και Premium. Το πρώτο ισοδυναμεί ουσιαστικά με το PS Plus που είχαμε μέχρι χθες σε χαρακτηριστικά και παροχές. Το δεύτερο προσθέτει έναν κατάλογο από 430 games για PS4/PS5 (εγκαταστάσιμων οποιαδήποτε στιγμή), ενώ το τρίτο προσθέτει έναν κατάλογο από 365 games του PS3 (παίζονται αποκλειστικά μέσω streaming) και περίπου 30 ακόμη (εγκαταστάσιμα) games των PSone, PS2 και PSP μέσω εξομείωσης. Είναι σαφές ότι, αμιγώς βάσει εύρους και βάθους καταλόγου, το επίπεδο Extra προσφέρει εξαιρετικό δείκτη αξίας/κόστους στα €99.99 ετησίως - υψηλότερο και από του Game Pass της Microsoft, με το οποίο αναπόφευκτα θα συγκριθεί.


Κομβικό σημείο στην όλη συζήτηση-σύγκριση με το Game Pass είναι βέβαια... το πασίγνωστο: το γεγονός ότι η Sony δεν σκοπεύει να προσθέτει τους νέους της τίτλους βεληνεκούς ΑΑΑ στον κατάλογο τίτλων του PS Plus από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας τους, όπως κάνει η Microsoft. Αυτό το θέμα έχει αναλυθεί και σχολιαστεί επί μήνες σε τέτοιο βαθμό, που... πραγματικά δεν αισθανόμαστε πως έχουμε να προσθέσουμε κάτι που δεν έχει ήδη γραφεί ή ειπωθεί, πέρα από αυτό: η Microsoft ακολουθεί αυτήν την οδό γιατί (α) δεν έχει άλλη επιλογή και γιατί (β) απλώς μπορεί, ενώ η Sony Interactive Entertainment δεν την ακολουθεί γιατί (α) δεν έχει την οικονομική πολυτέλεια να το κάνει και γιατί (β) θέλει να καλλιεργεί και να διαχειρίζεται τα "μεγάλα ονόματα" του PlayStation ως κινηματογραφικά brands, όπως κάνει η Sony Pictures. Οι διαφορές είναι τόσο... φιλοσοφικές, όσο και αμιγώς οικονομικές. Αυτό είναι όλο.

Είναι ενθαρρυντικό, πάντως, το γεγονός ότι οι Ιάπωνες δεν συμπεριέλαβαν στον κατάλογο games για PS4/PS5 μόνο τις μεγάλες παλαιότερες επιτυχίες του πρώτου, αλλά και ικανοποιητικό αριθμό από σχετικά πρόσφατες, καθώς και σημαντικές δικές της παραγωγές για το δεύτερο. Μόνο ορισμένα επιλεγμένα games δεν έχουν συμπεριληφθεί, όπως τα The Last of Us Part II ή Ratchet and Clank Rift Apart - και υποψιαζόμαστε πως αυτό έγινε γιατί θα προστεθούν σε επόμενους "κύκλους" ανανέωσης του καταλόγου - καθώς και τα πλέον πρόσφατα GT7 και Horizon: Forbidden West. Δεν γνωρίζουμε αν αυτό είναι... ένδειξη μελλοντικών προθέσεων - πως δηλαδή η Sony θα φέρνει στο Game Pass τα games της μετά από 9 ή 12 ή όσους τέλος πάντων μήνες διαδρομής τους στην αγορά - και δεν περιμένουμε επιβεβαίωση επίσημη γι' αυτό για... προφανείς λόγους, αλλά, για το ξεκίνημά του, το PS Plus έχει στηριχθεί από την εταιρεία περισσότερο απ' όσο περιμέναμε (για να είμαστε ειλικρινείς!).


Μία προσεκτική ματιά στον κατάλογο των games του PS Plus - πέραν αυτών της ίδιας της Sony - αποκαλύπτει μία δεύτερη ευχάριστη έκπληξη: ναι, υπάρχουν τίτλοι που δεν είναι επιπέδου ΑΑΑ (δεν θα ήταν εφικτό να μιλάμε για βιβλιοθήκη αποτελούμενη από 430 games χωρίς να περιλαμβάνονται και τέτοια), όμως είναι τόσες πολλές οι ποιοτικές παραγωγές που θα χρειάζονταν κυριολεκτικά χρόνια για να τις ολοκληρώσει κανείς. Και μόνο τα Assassin’s Creed Valhalla, Red Dead Redemption 2, Fallout 4, Pillars of Eternity, Everspace συν μερικά ακόμη να υπολογίσει κανείς, για το πρώτο... δωδεκάμηνο, φθάνουν! Η ποικιλία είναι επίσης άκρως ικανοποιητική, καθώς όλες οι κατηγορίες games εκπροσωπούνται από τουλάχιστον 3 ή 4 ποιοτικές επιλογές η κάθε μία.

Αν προσθέσει κανείς και πολλούς φημισμένους τίτλους ανεξάρτητων δημιουργών - όπως π.χ. τα Celeste, Dead Cells και Hollow Knight - εύκολα καταλήγει στο προφανές συμπέρασμα: από πλευράς τόσο ποσότητας, όσο και ποιότητας, η Sony έχει κάνει εξαιρετική δουλειά στην σύνθεση αυτού του αρχικού καταλόγου. Και με αυτόν τον κατάλογο να είναι το κύριο γνώρισμα του επιπέδου Extra στο νέο PS Plus, οποιοσδήποτε καταλήγει δίχως δυσκολία στο δεύτερο, σημαντικότερο συμπέρασμα: αν ο απώτερος σκοπός της Sony ήταν να δώσει σε όσο το δυνατόν πιο πολλούς υπάρχοντες συνδρομητές PS Plus - τώρα πια Essential - κίνητρα για να αναβαθμιστούν στο PS Plus Extra, τότε τον στόχο αυτόν τον έχει πρακτικά ήδη πετύχει. Δεν έχει κανένα νόημα να καταβάλλει κανείς €59.99 σε ετήσια βάση μόνο για πρόσβαση στις λειτουργίες online multiplayer κι έναν πολύ μικρό αριθμό από αξιόλογα δωρεάν games, όταν μπορεί με €40 περισσότερα - λιγότερα απ' όσα κοστίζει ένας μόνο νέος τίτλος PS4/PS5, θυμίζουμε - να έχει αυτά αλλά και πρόσβαση σε... 430 games, πολλά κορυφαία, ανά πάσα στιγμή.


Υπό αυτήν την έννοια, το PS Plus Extra είναι από δω και πέρα η... "αυτόματη", "αυτονόητη" επιλογή για την συντριπτική πλειοψηφία των κατόχων PlayStation, ενώ το PS Plus Essential ουσιαστικά υποβιβάζεται στο επίπεδο του "απολύτως βασικού" που - αν θέλει να είναι κανείς ειλικρινής - τιμολογιακά δεν είναι εύκολο να δικαιολογηθεί. Παρ' εκτός κι αν η Sony μειώσει το ετήσιο κόστος του θεαματικά κάποια στιγμή, το Essential είναι πιθανό είτε θα "σβήσει" μόνο του σιγά-σιγά είτε να παραμένει ως μάλλον... ακριβή επιλογή για πρόσβαση μόνο στο PlayStation Network και τίποτε παραπάνω (στην ουσία αυτό που ισχύει και για το Xbox Live Gold). Η χρηματική διαφορά του Essential με το Extra απλώς... δεν αφήνει περιθώριο για άλλη τοποθέτηση!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ