Tekken 7: τεχνικός τομέας... νοκ-άουτ!

Τα γραφικά του τίτλου της Namco σε PS4/PS4 Pro ή PC είναι εντυπωσιακά - πώς και γιατί;

Το νέο μέλος της ιστορικής, μακρόχρονης σειράς τίτλων μάχης σώμα με σώμα της Namco, των Tekken, είναι ήδη διαθέσιμο και οι εντυπώσεις μας από αυτό είναι πάρα πολύ καλές συνολικά. Υπάρχει ωστόσο ένας τομέας της συγκεκριμένης παραγωγής ο οποίος αξίζει εκτενέστερης αναφοράς: ο τεχνικός και δη αυτός των γραφικών. Δεν είναι η πρώτη φορά που κυκλοφορεί έκδοση Tekken για πολλαπλά συστήματα ψυχαγωγίας, αλλά είναι η πρώτη για τα υψηλής ευκρίνειας PS4/Xbox One (και το υπερυψηλής ευκρίνειας PS4 Pro), καθώς και η πρώτη φορά για προσωπικούς υπολογιστές. Αυτή η έκδοση για PC - παρά το γεγονός ότι δεν θα σημειώσει προφανώς το ίδιο υψηλές πωλήσεις με την έκδοση για PS4/PS4 Pro - έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον τεχνικά και με αυτήν επιλέξαμε να ασχοληθούμε για την κριτική μας, η έκδοση των συστημάτων της Sony ωστόσο είναι επίσης αξιοπρόσεκτη, για διαφορετικούς λόγους.

Ξεκινώντας από αυτές τις δύο: το Tekken 7 στηρίζεται στον μηχανισμό παραγωγής γραφικών Unreal Engine 4, κάτι που έχει ως συνέπεια τους λεπτομερέστερους μαχητές, τα πλέον περίπλοκα περιβάλλοντα και τα πλέον εντυπωσιακά εφέ που έχει ποτέ προσφέρει στο καταναλωτικό κοινό η Namco. Και στα δύο PlayStation4 το ζητούμενο ήταν η αδιαπραγμάτευτη διατήρηση των 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο έτσι ώστε η κίνηση και η ροή κατά την διάρκεια των συγκρούσεων να είναι πάντοτε ομαλή - και αυτό η ιαπωνική εταιρεία το εξασφάλισε σε όλες τις περιπτώσεις. Η πρόσθετη ισχύς του Pro φαίνεται στην διαύγεια των γραφικών και την χρήση πρόσθετων εφέ: ενώ στο αρχικό PS4 η ανάλυση είναι ευδιάκριτα χαμηλότερη των 1080 γραμμών (εικάζουμε η ευρέως χρησιμοποιούμενη 900p), στο Pro είναι πλήρως 1080p και συνοδεύεται από περαιτέρω επεξεργασία στον φωτισμό και πρόσθετη λεπτομέρεια στις υφές υλικών.

Φυσικά πάνω στην ένταση των συγκρούσεων και με την ταχύτητα με την οποία κινούνται όλα, οι πιο πολλοί παίκτες δεν θα παρατηρήσουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στην εκδοχή του Tekken 7 για PS4 και την αντίστοιχη για PS4 Pro (σίγουρα όχι σε τηλεοράσεις "απλής" υψηλής ευκρίνειας). Είναι όμως ευκολότερα διακριτή σε τηλεοράσεις υπερυψηλής ευκρίνειας, καθώς και στο σεναριακό τμήμα του τίτλου (και φυσικά όταν απλώς κανείς παρακολουθεί άλλους να παίζουν κι έχει την πολυτέλεια της... αλλού στραμμένης προσοχής). Στις Δικτυακές επιλογές ανταγωνιστικού παιχνιδιού το Tekken 7 στο PS4 Pro δείχνει να "καταργεί" την έξτρα λεπτομέρεια στα γραφικά (διατηρεί την ανάλυση), πιθανώς για να διευκολύνει τον συγχρονισμό δεδομένων ανάμεσα στα συστήματα διαφορετικών παικτών.

Η έκδοση για PC, ωστόσο, είναι πραγματικά... "από άλλον πλανήτη" όσον αφορά στα γραφικά: διαβεβαίωση είχαμε από τον Harada πως θα φρόντιζε η εκδοχή για Η/Υ να μην είναι "τεμπέλικη μεταφορά" από αυτές που είχαμε... σιχαθεί στο παρελθόν, θα πρέπει ν' αναγνωριστεί όμως στην Namco το γεγονός ότι αληθινά ξεπέρασε το όριο του απλώς αξιοπρεπούς ή και του πολύ καλού. Το Tekken 7 δείχνει να είναι από τα καλύτερα games σε Windows 10 ανεξαρτήτως κατηγορίας όσον αφορά την δυνατότητα κλιμάκωσης. Το είδαμε στο κυρίως gaming PC μας (Core i7/32GB/GTX1080SLI/PCIe SSD), σε ένα mini-PC Intel NUC Skull Canyon, ακόμη και σε ένα laptop Dell XPS 15 9550 και ήταν εφικτό να παίξουμε Tekken 7... "κανονικά και με τον νόμο", σε όλες τις περιπτώσεις με 40, 50 ή 60 καρέ το δευτερόλεπτο! Περιττό να υπογραμμίσουμε, φυσικά, πόσο εντυπωσιακός είναι ο τίτλος σε ανάλυση 4Κ και με κάθε ποιοτικό εφέ ενεργοποιημένο.

Την άριστη αυτή δυνατότητα κλιμάκωσης η Namco την καθιστά εφικτή προσφέροντας εκτενείς επιλογές στο σχετικό menu: αντί να περιοριστεί σε ορισμό της ανάλυσης και σετ από ρυθμίσεις τύπου Low/Medium/High/Ultra, δίνει στον παίκτη την δυνατότητα να ορίσει επίπεδο λεπτομέρειας ξεχωριστά για φωτοσκιάσεις, εξομάλυνση στα περιγράμματα των γραφικών, ποιότητα της υφής υλικών και πρόσθετη επεξεργασία των εφέ συγκεκριμένα και της εικόνας συνολικά (post processing). Υπάρχει επιλογή που διαχειρίζεται τα παραπάνω δυναμικά ώστε να κρατά την προβολή των καρέ σταθερή (dynamic adjustment), αλλά και μία επιλογή που σπάνια συναντάμε σε PC games γενικώς, του "εσωτερικού" πολλαπλασιασμού ή υποπολλαπλασιασμού γραμμών (upscale ή downscale). Αυτή επιτρέπει στους παίκτες να προσαρμόσουν το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα του Tekken 7 στην ανάλυση της οθόνης τους, βάσει της δύναμης του εκάστοτε PC: είτε "προς τα πάνω" (υψηλότερη εσωτερική ανάλυση σε οθόνη χαμηλότερης), είτε "προς τα κάτω" (χαμηλότερη ανάλυση σε οθόνη υψηλότερης).

Αναμένουμε πως η Namco θα κάνει περαιτέρω μικρορυθμίσεις και στις παρούσες αυτές επιλογές με τον καιρό - ελπίζουμε δε πως και οι nVidia/AMD θα προσφέρουν καλύτερους drivers για τον συγκεκριμένο τίτλο: την ώρα που γράφονταν αυτές, για παράδειγμα, δεν υποστηρίζονταν σωστά οι διατάξεις SLI από την πρώτη. Η έκδοση του Tekken 7 για PC πάντως είναι η κορυφαία διαθέσιμη και πλήρης σε όλους τους υπόλοιπους τομείς. Οι χρόνοι αναμονής, για παράδειγμα, ανάμεσα στις μάχες είναι σημαντικά μικρότεροι απ' ότι στα PS4/Xbox One (ο τίτλος της Namco εκμεταλλεύεται τους δίσκους SSD που δεν νοείται να μην έχει οποιοσδήποτε αφοσιωμένος PC gamer σήμερα στον Η/Υ του). Ο έλεγχος είναι παραμετροποιήσιμος σε εντυπωσιακό βαθμό: υποστηρίζονται απευθείας τα δημοφιλέστερα joypad, ενώ μπορεί να παίξει κανείς και με πληκτρολόγιο αν το επιθυμεί (ακόμη και δύο παίκτες στο ίδιο πληκτρολόγιο!).

Το Tekken 7 τεχνικά δίνει από την πρώτη στιγμή την αίσθηση της παραγωγής για την οποία έχει γίνει καλός σχεδιασμός εξ αρχής, καθώς και της παραγωγής που δεν "βιάστηκε" να βγει στην αγορά, αλλά αξιοποίησε όλον της τον χρόνο ανάπτυξης με τρόπο ουσιαστικό. Γι' αυτό και μόνο (που δεν μπορεί να πει κανείς πια για... όλα τα νέα games ακριβώς), ο Harada και η ομάδα του αξίζουν τα εύσημα. Και κάτι παραπάνω!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ