Τα games του αρχικού PlayStation VR δεν λειτουργούν στο νέο

Η Sony το επιβεβαιώνει επίσημα, πιθανολογούνται οι λόγοι και ίσως σχετικές λύσεις

Εδώ και μερικές ημέρες η Sony έχει ξεκινήσει να προωθεί συστηματικά πια το νεότερο περιφερειακό της εικονικής πραγματικότητας, το PlayStation VR2, το οποίο θα διατεθεί κάποια στιγμή έως το τέλος Μαρτίου αποκλειστικά για το PlayStation5 και, μέχρι στιγμής, όλα όσα ήταν γνωστά γι' αυτό ήταν θετικά: οι προδιαγραφές του, ο σχεδιασμός του, τα πρώτα games δημιουργημένα γι' αυτό είναι όλα εντυπωσιακά. Μόλις έγινε γνωστό και το πρώτο αρνητικό του στοιχείο, ωστόσο: η ασυμβατότητα με τον προκάτοχό του. Ο Hideaki Nishino, αντιπρόεδρος της Sony για την εμπειρία χρήσης των PlayStation, επιβεβαίωσε στο επίσημο podcast του PlayStation ότι τα games του παρόντος PlayStation VR δεν θα λειτουργούν στο νεότερο μοντέλο.

Όταν ρωτήθηκε αν οι τίτλοι του PSVR θα μπορούν να παιχθούν στο επερχόμενο περιφερειακό της Sony, ο Nishino απάντησε πως "τα games του PSVR δεν είναι συμβατά με το PSVR2 γιατί αυτό έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει επόμενης γενιάς εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας". Δεν αποκλείει... αυτονόητα το ένα το άλλο, βέβαια: θα μπορούσαμε δηλαδή να έχουμε "επόμενης γενιάς εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας" και παράλληλα πρόσβαση στα games της παρούσας γενιάς. Στα συστήματα στα οποία στηρίζονται, άλλωστε, τα δύο αυτά προϊόντα VR, το PS5 και το PS4, υπάρχει συμβατότητα του νεότερου με το παλαιότερο. Το PS5 μπορεί και τα games του παρόντος PSVR να παίξει αξιοποιώντας προσαρμογέα σύνδεσης.

Πολλοί έχουν ήδη εκφέρει άποψη σχετικά με το γιατί θα μπορούσε το PSVR2 να μην είναι συμβατό με τα games του PSVR (η απάντηση της Sony δεν ήταν... σαφής ακριβώς) και η η επικρατέστερη θεωρία είναι ίσως η προφανής: το νεότερο περιφερειακό αξιοποιεί τελείως διαφορετικό τρόπο ανίχνευσης της κίνησης του παίκτη από το παλαιότερο, που χρειαζόταν την PlayStation Camera και είτε την light bar του DualShock, είτε τις light ball των χειριστηρίων PlayStation Move (το PSVR2 δεν χρειάζεται τίποτε απ' όλα αυτά). Τα games λοιπόν του PSVR δεν μπορούν να λειτουργήσουν στο PSVR2 χωρίς καμία προσαρμογή, όπως π.χ. λειτουργούν τα σχεδόν όλα τα games του PS4 στο PS5 καθώς έχει γίνει σχετική πρόβλεψη σε επίπεδο hardware.

Ακολουθώντας αυτήν την θεωρία, η επόμενη ερώτηση είναι βέβαια εύλογη: θα μπορούσαν τα games του PSVR να λειτουργήσουν στο PSVR2 αν μπορούσε να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός "συμβατότητας" ή "εξομείωσης" της ανίχνευσης κίνησης μέσω λογισμικού; Το PS5 έχει άλλωστε αποδείξει πως δεν έχει κανένα απολύτως πρόβλημα να εξομοιώσει το hardware του PS4. Δεν είναι εύκολο να απαντήσει κανείς σε αυτήν την ερώτηση με απόλυτη σιγουριά αυτήν την στιγμή και - αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς - οι μόνοι που θα μπορούσαν να το κάνουν είναι κατά πάσα πιθανότητα μηχανικοί λογισμικού ή/και hardware της ίδιας της Sony.

Την ερώτηση αυτή, άλλωστε, ασχέτως απάντησης ακολουθεί μία τρίτη, άλλου τύπου: ακόμη κι αν δεν μπορούσε να δημιουργηθεί αυτός ο γενικός "μηχανισμός συμβατότητας" ανάμεσα στα PSVR και PSVR2 σε επίπεδο συστήματος, θα μπορούσαν οι ίδιοι οι δημιουργοί των games για PSVR να προσφέρουν updates των τίτλων τους που με κάποιον τρόπο προσαρμόζουν τον έλεγχο των τελευταίων στον νέο τύπο ελέγχου του PSVR2; Και πάλι δεν είναι εύκολο να δοθεί απάντηση με οποιαδήποτε σιγουριά αν δεν την δώσουν οι ίδιοι οι δημιουργοί των games αυτών, αλλά η γενική εντύπωση αυτήν την στιγμή στα threads των forums και στα σχόλια της αρθρογραφίας είναι πως και να γινόταν κάτι τέτοιο, θα χρειαζόταν αρκετή έως πολλή δουλειά. Δεν θα μιλούσαμε για απλή "ενημέρωση" των τίτλων αυτών με updates, κοινώς, αλλά για "επανακυκλοφορία" τους στο PSVR2. Κάτι που φυσικά υποννοεί κόστος και όχι δωρεάν διάθεση.

Είναι ολοφάνερα πολλά ακόμη που θα πρέπει να αποσαφηνιστούν όσον αφορά στο συγκεκριμένο ζήτημα, οπότε όσοι και όσες ενδιαφέρονται ήδη για το PSVR2 αξίζει να παρακολουθούν την επικαιρότητα γύρω από το νέο προϊόν της Sony τις επόμενες εβδομάδες και μήνες. Αυτό πάντως που είναι σε όλους προφανές είναι πως οι κάτοχοι του παρόντος PSVR - που έχουν ήδη επενδύσει διάφορα χρηματικά ποσά στην αγορά games γι' αυτό - ίσως τελικά χρειαστεί να το κρατήσουν αν θέλουν να συνεχίσουν να τα παίζουν (αντί π.χ. να το πουλήσουν για να καλύψουν εν μέρει το κόστος του PSVR2). Είναι επίσης σαφές ότι όσοι σχεδίαζαν να αγοράσουν το PSVR2 ελπίζοντας πως θα έχουν από την πρώτη μέρα στην διάθεσή τους και τα 30-35 αληθινά ποιοτικά games του PSVR ίσως δεν θα έχουν εν τέλει αυτήν την επιλογή.

Με δεδομένο το γεγονός ότι αυτές οι δύο κατηγορίες καταναλωτών σε σημαντικό βαθμό αλληλοκαλύπτονται - είναι πρακτικά βέβαιο ότι πολλοί κάτοχοι του παρόντος PSVR έχουν, το λιγότερο, περιέργεια για τα όσα θα προσφέρει το PSVR2 ως αναβαθμίσεις και μόνο - θα είναι ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν αυτή η έλλειψη συμβατότητας ανάμεσα στο παλιό και το καινούργιο PSVR θα επηρεάσει την στάση τους και άρα σε κάποιο βαθμό την αρχική πορεία του δεύτερου. Για να δούμε, λοιπόν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ