Σύστημα... λογοκρισίας στην επικοινωνία των games του Xbox One

Όμως απαραίτητο για να αντιμετωπιστεί η τοξικότητα κι ο εκφοβισμός, σε εφαρμογή φέτος

Οποιοσδήποτε έχει παίξει ακόμη κι ελάχιστες φορές video games ανταγωνιστικά - ή συνεργατικά πολλές φορές! - με άλλους παίκτες στο Internet, μπορεί να βεβαιώσει πως συχνά-πυκνά αποδεικνύεται πως είναι το όχι καλύτερο ακριβώς περιβάλλον ψυχαγωγίας, ειδικά για τους μικρότερους σε ηλικία παίκτες. Από την... εκτενή χρήση υβρεολογίου με όρους συνήθεις ή ιδιαιτέρως εφευρετικούς ενίοτε, μέχρι τον κανονικό, κανονικότατο εκφοβισμό (bullying) κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, η ανάρμοστη συμπεριφορά σημαντικού ποσοστού των παικτών που συναντά κανείς Δικτυακά είναι τόσο συχνή που έχει γίνει... αποδεκτή απ' όλους μας σχεδόν. Δεν είναι, δε, άτοπο να σημειώσει κανείς ότι το φαινόμενο είναι συχνότερο στο Xbox One απ' ότι σε άλλα συστήματα ψυχαγωγίας, ακριβώς λόγω του δημογραφικού του και των Δικτυακών games που γίνονται δημοφιλέστερα στο σύστημα της Microsoft συνολικά.

Ο αμερικανικός κολοσσός, πάντως, δείχνει να καταλαβαίνει πως είναι (και) δική του ευθύνη η αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου "τοξικότητας" του Δικτυακού περιβάλλοντος στα games του Xbox One, γι' αυτό και προχωρά στην υλοποίηση "λογοκρισίας" (filtering) των γραπτών μηνυμάτων (και επισυναπτόμενων φωτογραφιών ή video) που μπορεί να δεχθεί ένας παίκτης μέσα από το Xbox Live. Ο σχετικός μηχανισμός θα ενεργοποιηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου και θα δημιουργεί 4 "επίπεδα" λογοκρισίας: τα Friendly, Medium, Mature και Unfiltered. Ανάλογα με το επίπεδο "αυστηρότητας" ο μηχανισμός θα "κρύβει" υβριστικές ή προσβλητικές λέξεις, σε κάποιες περιπτώσεις προσφέροντας την δυνατότητα στον παίκτη να τις "αποκαλύψει" ή όχι. Εννοείται πως οι γονείς που διαχειρίζονται τα προφίλ των παιδιών τους στο εκάστοτε Xbox One (ή στο Xbox app των Windows 10) μπορούν να ορίσουν ως εξ ορισμού ενεργό οποιοδήποτε από τα προαναφερθέντα "επίπεδα" λογοκρισίας.

Αυτό που περιμένουμε φυσικά είναι να δούμε πότε η Microsoft θα υλοποιήσει τον... αληθινό μηχανισμό λογοκρισίας που χρειάζεται το Xbox Live, αυτόν που θα εφαρμοστεί στην φωνητική επικοινωνία δηλαδή - γιατί εκεί παρατηρείται στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το... εκτενές υβρεολόγιο και οι πρακτικές εκφοβισμού σε Δικτυακό περιβάλλον. Η Microsoft υπόσχεται πως σχεδιάζει να συμπεριλάβει και αυτήν την λειτουργία, η οποία θα αντικαθιστά τις προσβολές και τις βρισιές σε πραγματικό χρόνο με τα... "μπιπ" (!) που άλλοτε συναντούσαμε σε τηλεοπτικές σειρές και ταινίες. Οι Αμερικανοί δεν έχουν δώσει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης αυτού του μηχανισμού, αλλά θεωρούμε πως μπορούμε να τον περιμένουμε μέχρι την άνοιξη του 2020. Όσο το συντομότερο, τόσο το καλύτερο - και οι Sony, Nintendo... ας "κρατούν σημειώσεις"!