Street Fighter V: έξτρα περιεχόμενο με διαφορετικούς τρόπους

Η Capcom εκλογικεύει την εμπορική της πολιτική, εξιλεώνεται απέναντι στο κοινό της

Στο πλαίσιο του μεγαλύτερου παγκόσμιου πρωταθλήματος για την κατηγορία των fighting games, του EVO 2015 που ολοκληρώθηκε πριν από λίγες ώρες, η Capcom ανακοίνωσε τον πρώτο από τους τέσσερις καινούργιους, πρώτη φορά εμφανιζόμενους στη σειρά των Street Fighter, χαραρακτήρες που θα προσφέρει το Street Fighter V. Ο εικονιζόμενος Necalli είναι από τους πλέον... άγαρμπους όσον αφορά στο στυλ, αλλά ισχυρούς μαχητές - ειδικά από κοντινές αποστάσεις - και οι ειδικές του κινήσεις έχουν "περίεργες" ιδιότητες που αξιοποιούνται ποικιλοτρόπως. Δεν ήταν, ωστόσο, αυτή η σημαντικότερη αποκάλυψη που έκανε η Capcom όσον αφορά στα σχέδιά της για το Street Fighter V - και αν τηρήσει τη σχετική της υπόσχεση, δεν θα δώσει με τον νέο της τίτλο τα δικαιώματα για γκρίνια (έως οργή) που έδωσε για έξι ολόκληρα χρόνια με το Street Fighter IV.

Αναφερόμαστε, φυσικά, στην κάκιστη εμπορική πολιτική που εφάρμοσε η ιαπωνική εταιρεία με το Street Fighter IV και τις διάφορες (επαν)εκδόσεις του, όπως την Super, την Super Arcade Edition, την Ultra κλπ. Η Capcom ουσιαστικά ζητούσε κάθε φορά την αγορά της επόμενης έκδοσης προσθέτοντας χαρακτήρες και λειτουργίες που όχι μόνο δεν αντιστοιχούσαν στο κόστος που ζητούσε, αλλά δεν άφηναν και κανενός είδους επιλογή σε όσους ήθελαν συγκεκριμένο extra περιεχόμενο, αλλά όχι να πληρώσουν για το υπόλοιπο - π.χ. κάποιους νέους μαχητές αλλά όχι όλους. Αν συνυπολογίσει κανείς και το προαιρετικό extra περιεχόμενο που προωθούσε η Capcom μέσα από το Steam, το PSN και το Xbox Live, το συνολικό κόστος "όλου" του Street Fighter IV ξεπερνά τα $150, εκ των οποίων ένα ποσοστό ο καταναλωτής είχε πληρώσει ξανά και ξανά (και ξανά).

Με το Street Fighter V η Capcom - μετά από την δικαιολογημένη κατακραυγή αλλά και τον αναπόφευκτο κατακερματισμό της πελατειακής βάσης του SFIV με την κυκλοφορία τόσων επανεκδόσεων - απομακρύνεται από την προσέγγιση αυτή. Το νέο μέλος της οικογένειας των διάσημων fighting games της θα προσφέρει 16 χαρακτήρες στην αρχική, εμπορική του έκδοση σε οπτικό δίσκο (ή στην αντίστοιχη αμιγώς ψηφιακή) και στη συνέχεια σε αυτήν την έκδοση θα εφαρμόζονται μέσω Internet όλες οι αναβαθμίσεις, διορθώσεις, ρυθμίσεις και προσθήκες περιεχομένου και λειτουργιών. Όλες οι διορθώσεις, βελτιστοποιήσεις και ρυθμίσεις ανάμεσα στους προσφερόμενους χαρακτήρες ώστε να υπάρχει πάντοτε η πολυπόθητη ισορροπία ανάμεσά τους, θα προσφέρονται από την Capcom δωρεάν. Αυτό ήταν λίγο έως πολύ αναμενόμενο και στο πνεύμα των σύγχρονων προϊόντων software που εξελίσσονται σε υπηρεσίες μέσω Δικτυακών υπηρεσιών.

Αυτό που δεν ήταν αναμενόμενο είναι το γεγονός ότι η Capcom θα προσφέρει μεν για το Street Fighter V άφθονο extra περιεχόμενο τακτικά - οι νέοι χαρακτήρες, οι τοποθεσίες και πιθανώς κάποιες πρόσθετες λειτουργίες κι επιλογές είναι τα σημαντικότερα είδη τέτοιου περιεχομένου - αλλά δεν θα υποχρεώνει τους παίκτες να τα αγοράζουν μόνο με χρήματα. Αυτή η επιλογή, φυσικά, πάντοτε θα υπάρχει (αλοίμονο), αλλά οι αφοσιωμένοι gamers θα είναι σε θέση να "κερδίσουν" κιόλας αυτό το extra περιεχόμενο χωρίς να καταβάλλουν χρήματα, μέσα από την ενασχόλησή τους με τον τίτλο και την επίτευξη στόχων σε αυτό. Δεν έχουμε ιδέα του αν οι στόχοι αυτοί θα είναι δύσκολοι ώστε να... εχμ... "σπρώχνουν" τους παίκτες προς τη λύση της καταβολής χρημάτων, αλλά η Capcom τουλάχιστον προσφέρει την επιλογή. Και, με αυτόν τον τρόπο, δεν μπορεί να την κατηγορήσει κανείς πλέον πως "αρμέγει" με τρόπο πονηρό το νέο Street Fighter: η εταιρεία δεν αποκλείει κανέναν από το extra αυτό περιεχόμενο, αλλά δεν στερεί και την επιλογή των περισσότερο... ανυπόμονων από μας να το αποκτήσουν πληρώνοντας. Και μάλιστα, όπως φαίνεται τουλάχιστον πεφρασμένο από τα λεγόμενά της, πληρώνοντας μόνο το περιεχόμενο που θέλουν και όχι αναγκαστικά "πακέτα" περιεχομένου σε συνολική τιμή.

Ο τρόπος με τον οποίο είναι σε θέση να προσφέρει αυτές τις επιλογές η Capcom είναι η υιοθέτηση, για πρώτη φορά, δύο ειδών "εικονικού χρήματος" στο Street Fighter V. Το ένα είδος είναι το λεγόμενο Fight Money, το οποίο θα συγκεντρώνουν οι gamers όσο περισσότερο παίζουν με τον τίτλο της ιαπωνικής εταιρείας και εκπληρώνουν σχετικούς στόχους. Το άλλο είδος η Capcom το ονομάζει "Zanny", το οποίο οι gamers αγοράζουν αντί πραγματικών χρημάτων και στη συνέχεια το χρησιμοποιούν για την απόκτηση χωρίς... πολλά-πολλά, οποιουδήποτε extra περιεχομένου επιθυμούν. Οι Ιάπωνες ομολογούν πως αυτόν τον καιρό πειραματίζονται με τα δύο αυτά είδη εικονικού χρήματος, με το πόσο γρήγορα και πώς συλλέγεται το Fight Μoney, ποιά είναι η ισορροπία ανάμεσα σε αυτό και το Zanny κλπ., ώστε να καταλήξει στην - υποθέτουμε ή θέλουμε να πιστεύουμε - περισσότερο ακριβοδίκαη υλοποίηση, η οποία πιθανώς θα "ρυθμίζεται" σε βάθος χρόνου.

Είναι απολύτως βέβαιο πως όποια κι αν αποφασίσει η Capcom πως θα είναι αυτή η ακριβοδίκαιη υλοποίηση, θα υπάρξουν ενστάσεις και αντιδράσεις: είναι πρακτικά αδύνατο να συμφωνήσουν όλοι σε κάτι τόσο σχετικό. Όμως και μόνο η πρόθεση της ιαπωνικής εταιρείας να κινηθεί προς τη σωστή κατεύθυνση είναι σημαντική και μάς ικανοποιεί - και, συν τοις άλλοις, αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες του Street Fighter V να αναδειχθεί σε ευρεία και, κυρίως, σταθερή εμπορική επιτυχία (ώστε να μην έχουμε τα... "πάνω και κάτω" που είχε το Street Fighter IV και οι επανεκδόσεις του μέσα σε μία επταετία). Επικροτούμε, λοιπόν, και... αναμένουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ