Spider-man

Πρόταση υπερηρωϊκή, περιπέτεια συναρπαστική, παραγωγή κορυφαία

Τα τρία αυτά στυλ, τα Innovator, Defender και Webslinger δίνουν έμφαση σε διακριτές κινήσεις - σε επιδέξιες, ακριβείς και εναέριες αντίστοιχα - και μπορούν να αναβαθμιστούν σταδιακά έτσι ώστε ο πρωταγωνιστής να εξουδετερώνει τους αντιπάλους του με αισθητά διαφορετικό τρόπο. Οι πιο πολλοί gamers υποψιαζόμαστε πως θα επιλέξουν από κάθε μία τέτοια κατηγορία (skill tree) τις κινήσεις που τούς αρέσουν πιο πολύ - είτε αυτές που βρίσκουν περισσότερο θεαματικές είτε αυτές που βρίσκουν περισσότερο αποτελεσματικές δηλαδή - οπότε περιθώριο για να καλλιεργήσουν το προσωπικό τους στυλ μάχης... remix υπάρχει ολοφάνερα άφθονο και η παραγωγή το ενθαρρύνει, τρόπον τινά.

Αν συνυπολογίσει κανείς μάλιστα πως ο τίτλος προσφέρει πάνω από 20 διαφορετικές στολές για τον Spider-man - κάθε μία με τις δικές της ιδιότητες, δυνατότητες αναβάθμισης και μία "ειδική δύναμη" - αλλά και έναν αριθμό από gadgets που μπορούν ν' αποκτηθούν και να είναι διαθέσιμα προς χρήση ανά πάσα στιγμή, εύκολα αντιλαμβάνεται πως αυτός είναι ένας τίτλος που σχεδόν... επιβάλλει να παιχθεί το σεναριακό του τμήμα περισσότερες από μία φορές, αν μη τί άλλο και μόνο από περιέργεια για το πώς αξιοποιούνται όλες αυτές οι επιλογές κατά την διάρκεια της δράσης. Το Spider-man προσφέρει άλλωστε εξ αρχής και τρία επίπεδα δυσκολίας (το πρώτο είναι υπερβολικά εύκολο και το τρίτο... "πολύ σκληρό καρύδι" από τα μέσα της υπόθεσης και μετά), οπότε η πρόσθετη ενασχόληση μόνο την αίσθηση της άσκοπης επανάληψης δεν θα δημιουργήσει σε όσους αγαπούν τις προκλήσεις.


Tα παραπάνω έχουν υλοποιηθεί από την Insomniac έτσι ώστε η παραγωγή της να προσφέρει επαρκή ποικιλία κι αντοχή στο χρόνο - και επικροτούμε. Τα δύο σημαντικότερα πράγματα που πέτυχε η εταιρεία ανάπτυξης του τίτλου, ωστόσο, είναι άλλα. Το ένα είναι η απίθανη απόδοση της "αίσθησης" χειρισμού του Spider-man: είτε όταν ο παίκτης αιωρείται ανάμεσα στους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης με τον αραχνο-ιστό, είτε όταν σκαρφαλώνει και τρέχει πάνω σε τοίχους, είτε όταν μάχεται με τις χαρακτηριστικές κινήσεις του υπερήρωα όπως τις γνωρίζουμε από comics και ταινίες, είτε οπουδήποτε αλλού, η εντύπωση που αποπνέει είναι απολαυστικά πειστική. Σε αυτό βοηθά και η εξαιρετικά προσεγμένη κίνηση του Spider-man, που αποδίδει την αίσθηση του βάρους και της αδράνειας υπέροχα, καθώς και οι αμέτρητες μικρές "συνδετικές" κινήσεις ανάμεσα στις βασικές του, που χαρίζουν "ροή" και "ζωή" στην παρουσία του επί της οθόνης.

Το άλλο είναι η ανεπιτήδευτη, καθαρόαιμη διασκέδαση που προσφέρει το Spider-man τόσο με το σεναριακό του τμήμα όσο και με τις άλλες δραστηριότητες και δευτερεύουσες ασποστολές: είναι μία παραγωγή που εννοεί πρώτα και πάνω απ' όλα να ψυχαγωγήσει, ξέγνοιαστα μα και... πολύ σοβαρά ταυτόχρονα, όποιων δυνατοτήτων κι αν τυγχάνει να είναι ο εκάστοτε παίκτης. Η εύκολη εκτέλεση ακολουθίας κινήσεων (combos) στα χτυπήματα ή στην κινηματογραφική πλοήγηση μέσα στο μητροπολιτικό τοπίο της Νέας Υόρκης, τα επιεική χρονικά περιθώρια αντίδρασης στις σεκάνς που απαιτούν συγκεκριμένα πλήκτρα (QTEs), τα κατανοητά gadgets και η άμεση ενεργοποίησή τους, όλα οδηγούν σε μία αλληλεπιδραστική εμπειρία προσβάσιμη σε όλους, η οποία "απορροφά" τους gamers από τα πρώτα λεπτά χωρίς να τους προβληματίσει σε κανένα επίπεδο.


Αυτός ο υψηλός δείκτης διασκέδασης για όλους είναι, θεωρούμε, πολύ σημαντικός στην συνολική εικόνα του Spider-man. Σχεδόν... ξεχνάμε, ενίοτε, ότι τα video games είναι (σίγουρα για το ευρύ κοινό) πρωτίστως μορφή ψυχαγωγίας, όχι επίδειξη αντανακλαστικών ή υπομονής. Η Insomniac δεν το έχει ξεχάσει και, για να είμαστε ειλικρινείς, χαιρόμαστε ιδιαίτερα γι' αυτό. Για τον ίδιο λόγο θα χαρούν σίγουρα πολλά εκατομμύρια gamers από την τεράστια εγκατεστημένη βάση των PS4/PS4 Pro αντί για κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες που ίσως θα προτιμούσαν μια... μαζοχιστική προσέγγιση τύπου π.χ. Street Fighter στην εκτέλεση των δύσκολων κινήσεων του Spider-man ή π.χ. Dark Souls στην δύναμη των αντιπάλων του για λόγους αυθεντικότητας. Γι' αυτούς τους gamers υπάρχει πάντα το 4ο επίπεδο πρόκλησης Ultimate (προστέθηκε στον τίτλο με την πρώτη ενημέρωσή του που έγινε διαθέσιμη χθες), ενώ η ακόμη δυσκολότερη επιλογή New Game+ βρίσκεται επίσης καθ' οδόν.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ