Soul Calibur VI, επιτέλους επίσημο

Η ιστορική - κυριολεκτικά και μεταφορικά - σειρά μάχης με όπλα επιστρέφει: λεπτομέρειες

Μετά από έντονη φημολογία πολλών μηνών - και αναμονή... πολλών ετών, φυσικά - η Bandai Namco στο πλαίσιο των φετινών Game Awards αποκάλυψε την πρόθεσή της να επανέλθει στην σειρά των Soul Calibur μέσα στο 2018. Το Soul Calibur VI θα κυκλοφορήσει μέσα στο επόμενο έτος για PlayStation4/4 Pro, Xbox One X/S και - για πρώτη φορά στην ιστορία του - για προσωπικούς υπολογιστές, καθώς θα στηρίζεται στην υποδομή Unreal Engine 4 της Epic. Την ανακοίνωση, μάλιστα, έκανε επί σκηνής ο Katsuhiro Harada των θρυλικών Tekken, του οποίου το Tekken 7 χρησιμοποιεί επιτυχημένα την ίδια υποδομή. Ο Harada δεν έχει αναλάβει την διεύθυνση ανάπτυξης του νέου Soul Calibur - αυτή συνεχίζει ν' ανήκει στον Motohiro Okubo - στοιχεία ωστόσο από τα δύο trailer που έχουν μέχρι στιγμής γίνει διαθέσιμα υπονοούν κάποια επιρροή του πρώτου στην καινούργια αισθητική του SCVI.

Ο νέος τίτλος λαμβάνει χώρα είτε πριν από το αρχικό Soul Calibur, είτε πριν και από τον προκάτοχό του, το Soul Edge στο πρώτο PlayStation, με την χαρακτηριστική φωνή που περιγράφει τις συγκρούσεις σώμα με σώμα των μαχητών να υπογραμμίζει πως "υπάρχουν κρυφές αλήθειες στην Ιστορία". Ίσως το σενάριο θ' αναδείξει ένα εναλλακτικό παρελθόν κατά το οποίο η μάχη ανάμεσα στα δύο σπαθιά που εκπροσωπούν το σκοτάδι και το φως έχει προέλθει με δισαφορετικό τρόπο από αυτόν που γνωρίζουμε. Ίσως η βασική υπόθεση να μην αλλάξει αλλά να μάθουμε πολύ περισσότερα πράγματα για το πώς οδηγήθηκε το διαβολικό ξίφος στα χέρια του Knightmare. Σε κάθε περίπτωση και δεδηλωμένα η Bandai Namco θα δώσει έμφαση πολύ μεγαλύτερη στο σενάριο απ' ότι έκανε στα SCIV και SCV, κάτι που είναι βέβαιο πως θα ικανοποιήσει τους πιστούς ακόλουθους της σειράς.

Κρίνοντας από τα trailer και από τα πρώτα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Bandai Namco, οι κύριοι μηχανισμοί στον τρόπο παιχνιδιού του νέου Soul Calibur θα παραμείνουν ως είχαν: διαφορετικά όπλα επιβάλλουν διαφορετική γκάμα κινήσεων και διαφορετική στρατηγική, υπάρχουν οι ειδικές κινήσεις που αφαιρούν από τον αντίπαλο χαρακτήρα περισσότερη ενέργεια, καθώς και οι κινήσεις που μπορούν να συνδυαστούν σε ακολουθία για να οδηγήσουν στις ειδικές. Η ιαπωνική εταιρεία επιβεβαίωσε πως η ελεύθερη κίνηση σε οκτώ άξονες (8-way run) μέσα στο τρισδιάστατο περιβάλλον κάθε πεδίου μάχης θα είναι και πάλι εφικτή, ενώ θα επανέλθει και η δυνατότητα απώθησης του αντιπάλου εκτός ορίων του εκάστοτε πεδίου μάχης (ring-out). Από τα trailer μπορεί να διακρίνει κανείς πως διαθέσιμος θα είναι και ο πλάγιος βηματισμός (sidestepping), ο οποίος έχει σημαντικότερο ρόλο στις συγκρούσεις με όπλα απ' ότι στις συγκρούσεις σώμα με σώμα α λα Tekken.

Παρών στον χειρισμό θα είναι και ένας νέος μηχανισμός με το όνομα Reversal Edge, ο οποίος επιτρέπει στους παίκτες, αν επιτύχουν τον σωστό συγχρονισμό, να αποκρούσουν ακόμη και ισχυρές κινήσεις των αντιπάλων και ν' αντεπιτεθούν αμέσως μετά με δικές τους. Η συλλογιστική είναι αυτή του διάσημου Guard Impact από προηγούμενα Soul Calibur, όμως αυτή τη φορά φαίνεται πως η τεχνική είναι αξιοποιήσιμη περισσότερες από μία φορές συνεχόμενα, είτε βάσει χρόνου είτε βάσει συγκεντρωμένης "ενέργειας" για κάτι τέτοιο. Οι κινήσεις Reversal Edge απεικονίζονται με θεαματικά ειδικά εφέ και χρήση της "αργής κίνησης" που θυμίζουν έντονα το Tekken 7 - εξ ου και η πιθανή επιρροή του Harada.

Και στα δύο trailer οι μόνοι χαρακτήρες που εμφανίζονται είναι ο εμβληματικός Ιάπωνας samurai, ο Mitsurugi, σε νεαρή ηλικία και η ελληνίδα πολεμίστρια του αρχικού Soul Calibur, η Sophitia - πρακτική επιβεβαίωση της χρονικής εξέλιξης του SCVI στο παρελθόν. Στο τέλος του trailer της ανακοίνωσης κάνει την εμφάνισή του και ένας χαρακτήρας με όπλο που δεν έχουμε ξανασυναντήσει στη σειρά των SC, άρα νέος. Η Bandai Namco επιβεβαιώνει πως στον καινούργιο τίτλο θα επιστρέψουν πολλοί δημοφιλείς χαρακτήρες - δεν μπορούμε να φανταστούμε, για παράδειγμα, πως δεν θα συμπεριληφθούν οι Kilik, Taki, Ivy, Siegfried και Maxi καθώς τα μαχητικά τους στυλ είναι χαρακτηριστικά - αλλά και πως θα εμφανιστούν καινούργιοι που οι παίκτες δεν έχουν ξανασυναντήσει σε καμία έκδοση SC. Αν... έπρεπε να στοιχηματίσουμε, θα λέγαμε πως πολύ πιθανή είναι και η εμφάνιση "φιλοξενούμενων" μαχητών από άλλα games, όπως συμβαίνει με τους Akuma και Geese Howard στο Tekken 7.

Η πικρή αλήθεια, ειδικά για όλους εμάς που ακολουθούμε τα Soul Calibur από το 1999 - ακόμη και από το Soul Edge το 1996 - είναι πως η σειρά απέτυχε να εξελιχθεί με τρόπο επιτυχημένο από το SCIII και μετά. Απέτυχε να φέρει αρκετά καινούργια κι ενδιαφέροντα στοιχεία στο προσκήνιο, απέτυχε να υλοποιήσει σωστά ιδέες που δεν ήταν καθόλου άσχημες "στα χαρτιά", απέτυχε να ενστερνιστεί και τις Δικτυακές λειτουργίες με τρόπο που να συγκεντρώσουν μετρήσιμο αφοσιωμένο κοινό "γύρω από" τα Soul Calibur σε κάθε νέα έκδοση. Οι τεχνικές βελτιώσεις που προέκυψαν από τις αυξημένες δυνατότητες των Xbox 360/PS3 σε σχέση με τα Xbox/PS2 ήταν εμφανείς, αλλά επίσης όχι συνταρακτικές. Ας ελπίσουμε πως με το SCVI η Bandai Namco θα προσφέρει στην σειρά των Soul Calibur το είδος της ποιοτικής επανεκκίνησης που θα επιτρέψει την τακτική της ανανέωση με καινούργιους τίτλους. Χώρος στην αγορά για έναν τίτλο μάχης σώμα με σώμα που βασίζεται στα όπλα ολοφάνερα υπάρχει. Για έναν αληθινά ποιοτικό, θα υπάρχει πάντοτε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ