Sony PC Gaming: ερωτήσεις, απαντήσεις

Όλες οι απορίες που θα μπορούσες να έχεις για τους τίτλους των PlayStation που παίζονται και σε Η/Υ, συγκεντρωμένες και λυμένες!

Στο πλαίσιο της Αθηνόραμα Digital Sony PC Gaming Week έχουμε ήδη αναφερθεί στους λόγους για τους οποίους η Sony επέλεξε να αποκτήσει ενεργό ρόλο στην αγορά των games για προσωπικούς υπολογιστές, στους τίτλους που έχει κάνει διαθέσιμους μέχρι στιγμής σε αυτό το κοινό αλλά και σε αυτούς που θα θέλαμε να δούμε να κυκλοφορούν γι' αυτό στο μέλλον. Παραμένοντας ωστόσο για... λίγο ακόμη στο παρόν, ποιές είναι οι ερωτήσεις και οι απορίες που θα μπορούσε να έχει κάποιος αναφορικά με την είσοδο του ιαπωνικού κολοσσού στο PC gaming και ποιές απαντήσεις θα μπορούσαμε να δώσουμε; Συγκεντρώσαμε μια σειρά από τέτοια... σετ ερωτήσεων-απαντήσεων και τα παραθέτουμε!

Τί παραπάνω προσφέρουν στους PC gamers οι εκδόσεις τίτλων PlayStation για προσωπικούς υπολογιστές;
Προσφέρουν χαρακτηριστικά και δυνατότητες που βελτιώνουν τόσο τον τεχνικό τους τομέα σε σχέση με τον αρχικό, όσο και συγκεκριμένες επιλογές που αναμένουν σε σύγχρονους τίτλους οι PC gamers. Προσφέρουν, κατά περίπτωση, υποστήριξη σε διαφορετικές αναλύσεις και αναλογίες οθόνης, υποστήριξη στα δημοφιλέστερα συστήματα πολλαπλασιασμού καρέ (τα DLSS και FSR των nVidia και AMD αντίστοιχα), αλλά και υποστήριξη σε εξελιγμένα εφέ και τεχνικές όπως π.χ. το ray tracing - όλα ρυθμίσιμα μέσα από ειδικά μενού. Προσφέρουν επίσης σε πολλές περιπτώσεις υψηλότερης ανάλυσης και λεπτομέρειας υλικά - μοντέλα, υφές υλικών, διαφόρων τύπων σκιάσεις κλπ. - που αυξάνουν σημαντικά την ποιότητα απεικόνισης. Προσφέρουν, τέλος, πολλαπλές επιλογές σε τρόπους ελέγχου, από τον... all-time classic συνδυασμό πληκτρολογίου και mouse, μέχρι την χρήση οποιουδήποτε joypad αλλά και των DualShock4 ή DualSense, και πάλι όλα προσαρμόσιμα στις προτιμήσεις του παίκτη.

Πόσο κοστίζουν οι εκδόσεις σε PC των games της Sony για PlayStation;
Το κόστος των τίτλων αυτών της Sony είναι το τυπικό για νέα κυκλοφορία παραγωγής ΑΑΑ σε PC, τα €59.99 δηλαδή (€10 φθηνότερα από τις νέες κυκλοφορίες της για PS4 και €20 φθηνότερα από τις νέες κυκλοφορίες της για PS5). Όπως συμβαίνει συνήθως στην αγορά των PC games, ωστόσο, αφενός η τιμή αυτή μειώνεται με την πάροδο του χρόνου - όταν π.χ. γράφονταν αυτές οι γραμμές πολλοί τίτλοι της Sony για PC από το 2020, το 2021 ή και το 2022 πωλούνταν προς €49.99 - αφετέρου υπάρχουν εποχιακές ή άλλες προσφορές που γίνονται, οι οποίες μειώνουν περαιτέρω το κόστος τους.

Ποιές είναι οι απαιτήσεις συστήματος των games αυτών της Sony για PC;
Δεν υπάρχει απάντηση σε αυτήν την ερώτηση που να ισχύει για όλους ανεξαιρέτως τους τίτλους αυτούς - με άλλα λόγια, εξαρτάται από το στυλ, τις αρχικές προδιαγραφές και τους τεχνικούς στόχους κάθε τέτοιας παραγωγής ξεχωριστά. Το σύνηθες πάντως - έστω και με μερικές... υπεραπαιτητικές εξαιρέσεις! - είναι οι πιο πολλοί από αυτούς τους τίτλους να μπορούν να παιχθούν σε 1080p/1440p και ποιότητα γραφικών μέσου επιπέδου χωρίς πρόβλημα (30-60FPS) από Η/Υ τετραετίας ή πενταετίας, μα στις υψηλότερες δυνατές ρυθμίσεις ποιότητας γραφικών (και σε ανάλυση 4K ή/και σε 60+ FPS κλπ.) να απαιτούν κορυφαίων προδιαγραφών Η/Υ. Όπως πάντοτε, με οποιοδήποτε PC game, καλό είναι πριν το αγοράσει κανείς να ανατρέξει στις προϊοντικές του σελίδες στο Steam ή το Epic Games Store για να είναι βέβαιος πως ο δικός του Η/Υ είναι σε θέση να αποδώσει τον συγκεκριμένο τίτλο χωρίς προβλήματα.

Γιατί υπάρχει "διαφορά φάσης" ανάμεσα στις εκδόσεις games της Sony για PlayStation και στις αντίστοιχες για PC;
Οι λόγοι είναι περισσότεροι από ένας, δεν έχουν όλοι να κάνουν με έσοδα και κέρδη, είναι όμως όλοι βάσιμοι στα μάτια της Sony και αξίζουν αναφοράς. Πρώτον, υπάρχει - και το πιθανότερο είναι να συνεχίσει να υπάρχει για το προσεχές μέλλον - αυτή η διαφορά φάσης γιατί ο ιαπωνικός κολοσσός δικαιολογημένα φοβάται την πειρατεία λογισμικού σε PC και δεν θέλει να χάσει τις υψηλές πωλήσεις που μία νέα (πανάκριβη στην ανάπτυξη) κορυφαία παραγωγή της συγκεντρώνει παραδοσιακά στα PlayStation. Δεύτερον, αυτές οι αποκλειστικές παραγωγές λειτουργούν ως λόγοι απόκτησης των ίδιων των PlayStation, αξεσουάρ τους και συνδρομών από το κοινό, πωλήσεις που επίσης επιθυμεί να μην στερηθεί η Sony.

Τρίτον, η ανάπτυξη της έκδοσης ενός τίτλου για PC (με τις τόσες διαφορετικές συνθέσεις που μπορούν να έχουν) απαιτεί για να γίνει σωστά σημαντικά περισσότερους πόρους και χρόνο απ' ό,τι η αντίστοιχη για PS4/PS5 (που έχουν δεδομένο hardware). Τέταρτον και όχι λιγότερο σημαντικό: η εταιρεία δείχνει να σέβεται και ένα τμήμα του κοινού των PlayStation που - δικαιολογημένα από την... δική του οπτική γωνία - νοιώθει πως δικαιούται να έχει αποκλειστική πρόσβαση στις παραγωγές αυτές, τουλάχιστον αρχικά, βάσει της πολύχρονης αφοσίωσής του. Για τους λόγους αυτούς είναι πολύ πιθανό να μεσολαβούν για πάρα πολύ καιρό οι παρόντες 18-24 μήνες ανάμεσα στην κυκλοφορία μιας παραγωγής ΑΑΑ για PS4/PS5 και της αντίστοιχής της για PC. Ίσως τα επόμενα χρόνια το χρονικό διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα στις δύο εκδόσεις να μειωθεί, αλλά - στην πλειοψηφία των περιπτώσεων και με τα παρόντα δεδομένα - δεν θα εκλείψει.

Σχεδιάζει η Sony να προσφέρει ποτέ τους νεότερους της τίτλους για PlayStation και σε PC την ίδια ημέρα κυκλοφορίας τους;
Η αλήθεια είναι πως... κανείς δεν έχει αυτήν την απάντηση σήμερα, πιθανώς ούτε καν η Sony! Από την μία πλευρά η θέση της να κρατά αρχικά τις κορυφαίες της νέες παραγωγές αποκλειστικές στα PlayStation σαφώς έχει νόημα για μία σειρά από λόγους. Από μία άλλη πλευρά υπάρχουν συγκεκριμένα είδη τίτλων - όπως τα games as a service που σχεδιάζει για λογαριασμό της Sony η Bungie, για παράδειγμα - για τα οποία έχει νόημα η κυκλοφορία της έκδοσης για PC ταυτόχρονα με την έκδοση για PlayStation, έτσι ώστε να αποκτήσουν αυτές οι παραγωγές την μεγαλύτερη δυνατή εγκατεστημένη βάση στον ελάχιστο δυνατό χρόνο. Το... "ποτέ" είναι, άλλωστε, "μεγάλη κουβέντα". Η Sony έχει αποδείξει πως ακούει τί ζητά από αυτήν το καταναλωτικό κοινό και είναι απόλυτα ικανή να αλλάξει γνώμη σε θέσεις που είχε καθιερώσει (όπως συνέβη στην περίπτωση του cross-play ή μιας μεγάλης βιβλιοθήκης games συνδρομητικά α λα Game Pass). Οπότε, για την ώρα, απλώς δεν γνωρίζουμε και... περιμένουμε να δούμε!

Υποστηρίζουν οι τίτλοι PlayStation της ίδιας της Sony που διατίθενται σε PC την λειτουργία cross-play;
Για την ώρα, όχι. Για την ακρίβεια οι μεταφορές τίτλων της Sony σε PC δεν προσφέρουν ακόμη Δικτυακή "επικοινωνία" με τους αντίστοιχους των PlayStation γιατί οι προσωπικοί υπολογιστές δεν έχουν άμεση πρόσβαση στην υποδομή του PlayStation Network όπως τα δεύτερα έχουν εξ ορισμού. Αυτό, ωστόσο, θα μπορούσε να αλλάξει μελλοντικά και με ενημερώσεις λογισμικού οι τίτλοι αυτοί να καταστούν συμβατοί με την λειτουργία cross-play εκ των υστέρων.

Ποιά games της Sony για PlayStation είναι διαθέσιμα και για PC αυτήν την στιγμή;
Την ημέρα δημοσίευσης αυτού του άρθρου τα PlayStation games της ίδιας της Sony που προσφέρονταν μέσω Steam ή Epic Games Store ήταν τα Horizon: Zero Dawn, Days Gone, God of War, Marvel's Spider-man, Uncharted: Legacy of Thieves, Sackboy: A Big Adventure, Marvel's Spider-man: Miles Morales, Predator: Hunting Grounds, Returnal και The Last of Us Part I. Τίτλοι PlayStation όχι δημιουργίας της ίδιας της Sony που έχουν διατεθεί στο παρελθόν και για Η/Υ περιλαμβάνουν τους Detroit: Become Human, Heavy Rain, Beyond: Two Souls, Journey, Flower, Nioh, Nioh 2, Helldivers, Guns Up, The Unfinished Swan, Everybody’s Gone to the Rapture και Death Stranding.

Ποιά games της Sony για PlayStation θα κυκλοφορήσουν στο μέλλον;
Επίσημη ανακοίνωση σχετική από την ίδια την εταιρεία όσον αφορά στους επόμενους τίτλους PlayStation που σχεδιάζει να φέρει σε PC δεν υπάρχει ακόμη. Η φημολογία είναι έντονη στο Web όσον αφορά κάποιους συγκεκριμένους - και η λογική επιβάλλει πως ορισμένοι άλλοι επίσης θα εμφανιστούν σε εκδόσεις για Η/Υ... κάποια στιγμή - όμως μέχρι η ίδια η Sony να επιβεβαιώσει ποιές είναι οι επόμενες επιλογές της στον τομέα αυτόν, απλώς... υποθέτουμε και περιμένουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ