Sony Interactive Entertainment: απρόσμενες αλλαγές

Σε σημαντικές θέσεις της ιεραρχίας μια προαγωγή και μία... μετάταξη - γιατί ενδιαφέρουν τους gamers;

Δεν χωρά αμφιβολία στο... αυταπόδεικτο γεγονός ότι η Sony έκανε σχεδόν τα πάντα σωστά όσον αφορά στον σχεδιασμό, την προώθηση και την επέκταση του PlayStation4 στο παγκόσμιο κοινό - η επικράτησή του στην τρέχουσα "γενιά" οικιακών συστημάτων ηλεκτρονικής διασκέδασης ήταν από μερικές απόψεις θεαματική. Τα υψηλόβαθμα στελέχη της, ωστόσο, ολοφάνερα θεωρούν πως, για να επαναληφθεί αυτή η επιτυχία με το PlayStation5 τα επόμενα χρόνια, θα πρέπει να αλλάξει μία σειρά από πράγματα τόσο στην δομή της Sony Interactive Entertainment όσο και στον τρόπο λειτουργίας της. Στο πλαίσιο αυτό ανακοίνωσε πριν από λίγες ώρες δύο σημαντικούς νέους διορισμούς σε θέσεις-κλειδιά, οι οποίοι θα επηρεάσουν σημαντικά το είδος και το εύρος των games που θα έχουμε την ευκαιρία να παίζουμε στο PS5 από το 2021 και μετά.

Ο ένας διορισμός είναι αυτός του Hermen Hulst στον ρόλο του επικεφαλής των Sony Worldwide Studios - θέση που κατείχε μέχρι πριν από λίγο καιρό ο Shawn Layden που αποχώρησε από την εταιρεία μετά από 32 χρόνια για λόγους που δεν διευκρινίστηκαν. Ο Hulst ήταν μέχρι πρότινος "απλώς" ο συνιδρυτής και διευθύνοντας σύμβουλος της Guerilla, της ομάδας ανάπτυξης που έφερε στον κόσμο του PlayStation τα Killzone και το Horizon: Zero Dawn. Την Guerilla, που εργαζόταν αποκλειστικά για την Sony την τελευταία δεκαετία, η δεύτερη είχε εξαγοράσει ούτως ή άλλως κι ενσωματώσει στην πλειάδα των δημιουργικών ομάδων απ' όλον τον κόσμο που αναπτύσσουν games μόνο για τα συστήματα του ιαπωνικού κολοσσού.

Ο Hulst θα επιβλέπει πλέον όλες τις παραγωγές των 15 αυτών δημιουργικών ομάδων, στις οποίες περιλαμβάνονται κυρίαρχες - ιστορικές και κατά περίπτωση περισσότερο γνωστές από την Guerilla - όπως οι Naughty Dog, Insomniac, Santa Monica, Sucker Punch και Media Molecule. Το υπόβαθρο του Hulst είναι περισσότερο τεχνικό απ' ότι το αντίστοιχο άλλων διοικητικών στελεχών της Sony, θα έχει λοιπόν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε αν και πώς ακριβώς θα επηρεάσει αυτό το γεγονός τις παραγωγές των οποίων η ανάπτυξη θα ξεκινήσει από το 2020 και μετά.

Ο άλλος διορισμός είναι αυτός του... πλέον αγαπημένου στην κοινότητα του PlayStation Ιάπωνα αυτήν την στιγμή, του Shuhei Yoshida, σε νέα θέση - αξίζει να σημειωθεί πως, μέχρι σήμερα, ως πρόεδρος των Worldwide Studios, ο Yoshida είχε επωμιστεί πολλά από τα καθήκοντα που πλέον ανήκουν στον Hulst. Στον Yoshida, ωστόσο, ο Jim Ryan - επικεφαλής της του τμήματος PlayStation της Sony συνολικά από την 1η Απριλίου φέτος - αναθέτει πλέον την επίβλεψη των ανεξάρτητων, μικρότερων ομάδων ανάπτυξης games (των λεγόμενων indies) ώστε και αυτοί να συνεισφέρουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην βιβλιοθήκη τίτλων του επερχόμενου PlayStation5.

Είναι, βέβαια, πολύ δύσκολο να μην αντιμετωπίσει κανείς ως υποβιβασμό τον διορισμό του Shuhei Yoshida στην νέα του θέση, καθώς - ακόμη και βάσει της μέχρι τώρα πορείας του και μόνο - ήταν περισσότερο λογική η πλήρης "αναβάθμισή" του σε επικεφαλής των Sony Worldwide Studios παρά η "απόσπασή" του από αυτά. Είναι γεγονός, ωστόσο, ότι ο όντως συμπαθής "Shu" έχει δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο παρελθόν για τα πρωτότυπα, διαφορετικά games στα οποία δεν έχουν έφεση οι μεγάλες εταιρείες, γι' αυτό και ο Ryan ελπίζει πως με αυτόν υπεύθυνο στην συγκεκριμένη θέση και με την εμπειρία του δεδομένη, το συγκεκριμένο τμήμα της βιβλιοθήκης του PS5 θα είναι μελλοντικά καλύτερο από το αντίστοιχο του PS4. Για να δούμε, λοιπόν!