Ratchet & Clank: τέσσερις γενιές διασκέδαση για μικρούς και μεγάλους

Και η νέα, άκρως εντυπωσιακή έκδοση σε PlayStation5 η καλύτερη ως τώρα - να γιατί!

Δεν είναι... μία και δύο, φυσικά, οι σειρές games που έχουν συνδέσει το όνομά τους με την πορεία του PlayStation - για την ακρίβεια, ένας από τους σημαντικότερους λόγους της μεγάλης επιτυχίας που τα συστήματα αυτά της Sony έχουν διαχρονικά σημειώσει, είναι ακριβώς αυτές οι πολλές και διαφορετικές ψυχαγωγικές εμπειρίες που συνέχισαν επί δεκαετίες να εξελίσσονται παράλληλα με τα όλο και ισχυρότερα PlayStation. Η σειρά των Ratchet & Clank, όμως, θα έχει πάντοτε ειδική θέση στην καρδιά των παικτών που αγαπούν αυτά τα συστήματα για μία σειρά από λόγους. Και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι το Ratchet & Clank: Rift Apart, που κυκλοφορεί σήμερα για το νεότερο οικιακό PlayStation, το PS5, τους τηρεί... έναν προς έναν τους λόγους αυτούς!

Για τον πρώτο τίτλο της σειράς Ratchet & Clank θα πρέπει γυρίσει κανείς σχεδόν είκοσι χρόνια πίσω, στον Νοέμβριο του 2002, και να θυμηθεί πώς ακριβώς αυτή η παραγωγή είχε "αφήσει με το στόμα ανοιχτό" τους πάντες τότε, μόλις δύο χρόνια μετά από την κυκλοφορία του PlayStation2 στην παγκόσμια αγορά. Δεν είχαμε ποτέ ξαναδεί video game του οποίου η αισθητική και το επίπεδο γραφικών πραγματικά να θυμίζουν, έστω και στο γενικό τους επίπεδο, τις πρώτες ταινίες 3D animation α λα Toy Story. Η συναρπαστική αλλά... κατάλληλη για όλη την οικογένεια δράση και το πηγαίο χιούμορ που το χαρακτήριζαν βοήθησαν το Ratchet & Clank να ξεχωρίσει αμέσως.

H Sony και η Insomniac κατάλαβαν αμέσως πως "είχαν χτυπήσει φλέβα χρυσού" με αυτό το απίθανο δίδυμο χαρακτήρων, τα επόμενα τρία χρόνια λοιπόν κυκλοφόρησαν ισάριθμα νέα Ratchet & Clank - τα Going Commando, Up Your Arsenal και Dealocked - με πολλά νέα στοιχεία στον τρόπο παιχνιδιού τους και, με κάποιο μαγικό τρόπο, ακόμη υψηλότερου επιπέδου οπτικοακουστικό τομέα στο PlayStation2. Με αυτόν τον τρόπο καλλιεργήθηκε και στην αγορά του gaming η παράδοση της τεχνικής αρτιότητας των Ratchet & Clank και η αναγνώριση της Insomniac ως κορυφαίας εταιρείας δημιουργίας games: αν ήθελε να δει κανείς τί είναι αληθινά ικανό να κάνει ένα PlayStation, δεν είχε... παρά να παίξει ένα Ratchet & Clank!

Με αυτό ως δεδομένο, προφανώς, καμία έκπληξη που η εταιρεία αυτή προσέφερε την πρώτη χρονιά κυκλοφορίας του PlayStation3 ένα από τα πλέον εντυπωσιακά τότε games του, το Ratchet & Clank: Tools of Destruction. Η insomniac με αυτόν τον τίτλο δεν προσέθεσε μόνο νέα στοιχεία στο στυλ παιχνιδιού της σειράς, αλλά καθιέρωσε για πρώτη φορά και το σύστημα αναβάθμισης των όπλων που μπορεί να χρησιμοποιεί ο παίκτης (το οποίο έχει διατηρήσει έκτοτε). Το Tools of Destruction διαδέχθηκαν τα επόμενα δύο χρόνια τα Quest for Booty και Crack in Time, αποσπώντας από το PS3 όλο και υψηλότερες επιδόσεις, όλο και καλύτερα γραφικά και ειδικά εφέ.

Δεν ήταν, πάντως, ακόμη... ώρα για ξεκούραση για την Insomniac: στο τελευταίο στάδιο της πορείας του PlayStation3, καθώς το 2011 και το 2013, η εταιρεία κυκλοφόρησε δύο ακόμη Ratchet & Clank, τα All 4 One και Into the Nexus, δοκιμάζοντας διαφορετικά πράγματα στην συμμετοχή πολλών παικτών μέσω PlayStation Network (online multiplayer) και στον τρόπο αφήγησης του σεναρίου. Στο μεταξύ η εταιρεία είχε ήδη προσφέρει στα δύο φορητά συστήματα της Sony - τα PSP και PS Vita - από έναν τίτλο Ratchet & Clank πριν να προσφέρει, το 2016, την εκπληκτικά προσεγμένη επανέκδοση του αρχικού στους κατόχους του PlayStation4.

Είναι αυτή η παύση των τεσσάρων ετών, από το 2016 μέχρι τo 2021, αυτή που καταδεικνύει γιατί έχει τόση σημασία η κυκλοφορία του Ratchet & Clank: Rift Apart σήμερα. Η Insomniac και η Sony αισθάνονταν πως είχαν κάνει πλέον το καλύτερο δυνατό για την σειρά των R&C με τα υπάρχοντα PlayStation και πως, για να προσφέρουν κάτι αληθινά καινούργιο, χρειάζονταν ένα όχι απλώς ισχυρότερο, αλλά νέας λογικής PlayStation. Αυτό ακριβώς είναι το PS5 και γι' αυτό το Rift Apart είναι σε θέση να προσφέρει στους παίκτες πράγματα εφικτά μόνο σε αυτό το σύστημα.

Τα απίθανα υψηλού επιπέδου γραφικά (εφάμιλλα πλέον... κυριολεκτικά των ταινιών 3D animation), η χρήση του χειριστηρίου DualSense με πολλούς διαφορετικούς τρόπους στο παιχνίδι (που δεν σχετίζονται μόνο με τον χειρισμό αλλά την συνολική αίσθηση αλληλεπίδρασης), η μηδενική αναμονή για την μετάβαση από τον έναν κόσμο του τίτλου στον άλλο (εφικτή με την χρήση του αποθηκευτικού μέσου εξελιγμένης τεχνολογίας SSD του PS5), ο ήχος 3D (που "κινείται μέσα στον χώρο" και με ακουστικά μεταφέρει τον παίκτη δίχως υπερβολή "στο κέντρο της δράσης") είναι όλα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το Rift Apart και κανένα άλλο Ratchet & Clank στην ιστορία.

Είναι, επίσης, πράγματα που δεν μπορεί να βρει κανείς οπουδήποτε αλλού, επαναφέροντας την Insomniac - είκοσι ολόκληρα χρόνια μετά - στον... αρχικό της ρόλο: αυτόν της δημιουργού video games που επιδεικνύουν στο κοινό και στην αγορά συνολικά τί αληθινά μπορεί να κάνει ένα PlayStation. Το Ratchet & Clank: Rift Apart κερδίζει έτσι μία θέση στην ιστορία των συστημάτων ψυχαγωγίας της Sony... νωρίς-νωρίς και η απολαυστική ενασχόληση μαζί του επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά την δημιουργική δύναμη της Insomniac. Κορυφαίος τεχνικός τομέας και άφθονη διασκέδαση για όλη την οικογένεια: Ratchet & Clank του... 21ου αιώνα, καλώς ήλθες!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ