PS4: το καλύτερο σύνολο, η προφανής επιλογή

To σύστημα της Sony, πλήρες και χωρίς σοβαρές αδυναμίες, δικαίως στην κορυφή της προτίμησης του κοινού

Σε μία αγορά τόσο ανταγωνιστική και γρήγορα κινούμενη όσο του gaming - που "τρέχει" δίπλα σε αυτήν της ταχύτερα κινούμενης όλων, της τεχνολογίας - θα περίμενε κανείς ως σπάνιο πια το φαινόμενο ένα προϊόν να επιτυγχάνει εμπορική επιτυχία στο όριο της... καθολικής επικράτησης. Αυτό, ωστόσο, πέτυχε στην ουσία το PlayStation4. To σύστημα της Sony ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο στο τέλος του 2013, "πήρε φόρα" γρήγορα και... "δεν κατέβασε ταχύτητα" σε καμία χρονιά έκτοτε, "χτίζοντας βιβλιοθήκη" τίτλων ταχύτερα από κάθε άλλη φορά, προσφέροντας την μία μεγάλη αποκλειστική παραγωγή μετά την άλλη και φέρνοντας στο προσκήνιο για πρώτη φορά αναβαθμισμένο μοντέλο (PS4 Pro). Αποτέλεσμα: σήμερα πλησιάζει σε πελατειακή βάση τα 110 εκατομμύρια συστήματα, πάνω από δύο φορές περισσότερα του κύριου αντιπάλου του (Xbox One) και του δευτερεύοντα (Switch), χωρίς να δείχνει ακόμη διάθεση να σταματήσει!

Αυτού του είδους οι εμπορικές επιτυχίες μόνο τυχαίες δεν μπορούν να είναι - και το PS4 είναι απτή απόδειξη του γεγονότος. Το σύστημα της Sony προσφέρθηκε από την αρχή σε λογικότατη τιμή για τις δυνατότητές του (έκτοτε αυτή έχει μειωθεί αισθητά και σε αυτό το κόστος προσφέρεται το μοντέλο Pro), με δυνατότητα αναβάθμισης του αποθηκευτικού του χώρου (αντικατάστασης του εσωτερικού σκληρού δίσκου με μεγαλύτερο ή και SSD) και πλήρη γκάμα Δικτυακών λειτουργιών (το PlayStation Network δεν υπολείπεται σε τίποτε ουσιαστικό πια του Xbox Live). Οι Ιάπωνες στηριγμένοι σε αυτά τα "θεμέλια", και την τεχνολογική υπεροχή που απολάμβανε το αρχικό PS4 έναντι του αρχικού Xbox One, εστίασαν εκεί ακριβώς που έπρεπε: στα games αυτά καθ' αυτά. Tο αποτέλεσμα... "μίλησε από μόνο του" πολύ γρήγορα: μέσα σε τρία ακριβώς χρόνια πάνω από 50 εκατομμύρια παίκτες το είχαν αποκτήσει και οι διπλάσιοι σε μικρότερο διάστημα από αυτό.


Καμία έκπληξη, λοιπόν, που σήμερα το PS4 απολαμβάνει την περίοπτη θέση του πλέον εμπορικά επιτυχημένου συστήματος οικιακής ψυχαγωγίας στην αγορά: έχει την μεγαλύτερη σε εύρος και ποικιλία βιβλιοθήκη τίτλων (πιο πολλοί από 2500 όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές). έχει τους περισσότερους κορυφαίους αποκλειστικούς τίτλους - το λιγότερο 15 ποιότητας αληθινού system seller - έχει συχνά και τις καλύτερες εκδόσεις των games που κυκλοφορούν σε πολλά φορμά παράλληλα. Σχεδόν... ανύπαρκτες είναι πλέον, από κάθε μεγάλη εκδότρια εταιρεία video games, οι παραγωγές που δεν έχουν προβλέψει και έκδοση για PS4. Το πρόγραμμα κυκλοφοριών για το σύστημα της Sony, δε, όχι μόνο θα είναι πλούσιο σε νέα games για χρόνια, αλλά περιέχει ακόμη μερικές πολύ μεγάλες αποκλειστικές παραγωγές στις οποίες οι κάτοχοι PS4 μπορούν να προσβλέπουν.

Επιτυχημένο δε (τηρουμένων των αναλογιών βέβαια) θεωρείται και το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας της Sony, το PlayStation VR, το οποίο έχουν αποκτήσει πάνω από 5 εκατομμύρια καταναλωτές μέχρι στιγμής (μακράν περισσότεροι από όσους έχουν τιμήσει οποιοδήποτε άλλο προϊόν του είδους). Το PS VR έχει να επιδείξει δικές του παραγωγές άνω των 500 πλέον, κάθε είδους και για κάθε προτίμηση, οι οποίες επίσης συνθέτουν την πλουσιότερη βιβλιοθήκη τίτλων VR στην αγορά. Το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας των Ιαπώνων μπορεί να μην ενδιαφέρει τους πάντες ίσως, συνιστά όμως ευδιάκριτο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των PS4/PS4 Pro καθώς κανένα άλλο σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας δεν προσφέρει αυτόν τον τρόπο αλληλεπίδρασης.


Η θέση που έχει κερδίσει το PlayStation4 στην αγορά δεν ήλθε... μαγικά βέβαια. Ήλθε ως επιβράβρευση από το κοινό για τις σωστές επιλογές της Sony και τις μεγάλες επενδύσεις που είχε κάνει τα προηγούμενα χρόνια στις δικές της ομάδες ανάπτυξης games, ώστε αυτές να αποκτήσουν το ανθρώπινο δυναμικό και τις ιδέες για "τίτλους που πωλούν συστήματα" (οι ίδιες αυτές επενδύσεις αναμένουμε πως θα αποδώσουν και με το PlayStation5). Ειδικά σε χώρες και αγορές μικρότερες, δε, όπως η δική μας, έχει την σημασία της και η υποστήριξη στην ελληνική γλώσσα, τόσο στο περιβάλλον χειρισμού του PS4, όσο και στο σπικάζ ή/και στους υπότιτλους κορυφαίων games της Sony. Το PS4 στην Ελλάδα απολαμβάνει μερίδιο αγοράς άνω του 80% και ανάμεσα στους λόγους που εξηγούν το γιατί, σαφώς βρίσκεται και αυτός.

Το γεγονός ότι δεν υπάρχει σχεδόν τίποτε σημαντικά αρνητικό να αναφέρει κανείς για το PlayStation4, έξι ολόκληρα χρόνια μετά από την εμπορική του πρεμιέρα, είναι ενδεικτικό του πόσο καλή δουλειά έγινε στον σχεδιασμό και την προώθησή του. Θα θέλαμε π.χ. να είχε ενσωματωθεί Ultra HD Blu-ray drive στο μοντέλο PS4 Pro; Ναι, θα θέλαμε. Θα θέλαμε να προσέφερε το μοντέλο αυτό καλύτερα apps για πρόσβαση στο υλικό των Netflix/Amazon Prime Video; Ναι, θα θέλαμε. Όμως αυτές οι ελλείψεις δεν μπορούν να αλλοιώσουν την εικόνα του προϊόντος της Sony γιατί αυτό εστίασε συνειδητά και συστηματικά εξ αρχής σε ένα πράγμα: στο αντικείμενο του αφιερώματός μας. Στα games. Αυτά τα προσφέρει με τρόπο ολοφάνερα καλύτερο από τον ανταγωνισμό του, σε όλα τα επίπεδα. Αν γινόταν, κάποια στιγμή, διαθέσιμη για το PS4 και μία υπηρεσία α λα Xbox Game Pass, δεν θα υπήρχε απολύτως κανένα περιθώριο για βελτίωση. Κανένα.


Όλοι οι παραπάνω λόγοι μόνο σε ένα συμπέρασμα θα μπορούσαν να οδηγούν: το PlayStation4 είναι η καλύτερη επιλογή αγοράς που μπορεί να κάνει οποιοσδήποτε δεν έχει ήδη ένα σύγχρονο σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας. Ακόμη, δε, και να έχει κανείς άλλο ανταγωνιστικό τέτοιο σύστημα, το PS4 έχει κατορθώσει να καθιερωθεί ως... επιβεβλημένη αγορά σχεδόν, καθώς θεωρούνται τόσο σημαντικά πια τα αποκλειστικά games του, ώστε κανένας αφοσιωμένος gamer να μην έχει την πολυτέλεια να τα αγνοήσει. Το PS4 προσφέρεται σε προσιτή κι ακριβοδίκαιη τιμή (τόσο το αρχικό μοντέλο όσο και το Pro), υποστηρίζεται από άρτιες Δικτυακές υπηρεσίες, παρέχει και πρόσβαση σε εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας.

Στο τέλος του 2019, άλλωστε, λειτουργεί πλέον και... κοινωνικά όλο αυτό: αν σκοπεύεις να αποκτήσεις ένα σύστημα για games, αυτό που έχουν σχεδόν όλοι ή όλοι οι φίλοι σου δεν θα προτιμήσεις, για να παίζεις μαζί τους online; Ε, ναι!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ