PlayStation VR2: το προϊόν

Εντυπώσεις απο την πρώτη επαφή με το περιφερειακό εικονικής πραγματικότητας της Sony για το PlayStation5

Είναι λοιπόν επιτέλους εδώ: μετά από δύο χρόνια πληροφόρησης... "με το σταγονόμετρο" - γενικόλογα για τις τεχνικές προδιαγραφές, για τον σχεδιασμό, για την συμβατότητα με τον προκάτοχό του, για το κόστος του και για τους πρώτους τίτλους του - η Sony διαθέτει σε λίγες μέρες το PlayStation VR2 για το PlayStation5. Το πρώτο της τέτοιο προϊόν είχε κυκλοφορήσει το μακρινό φθινόπωρο του 2016 για ένα τελείως διαφορετικό σύστημα οικιακής ψυχαγωγίας, κάτω από εντελώς διαφορετικές συνθήκες: αυτό σημαίνει πως οποιαδήποτε αξιολόγηση του PS VR2 θα πρέπει να μεν να γίνει συγκριτικά με το αρχικό PS VR, αλλά θα πρέπει να λάβει στα υπ' όψιν και το γεγονός ότι έχουμε δει πολλά προϊόντα εικονικής πραγματικότητας από τότε και πολλές εξελίξεις σχετικές. Ο όρος Metaverse δεν ήταν ευρέως γνωστός το 2016, η Apple δεν ετοίμαζε την είσοδό της στον τομέα του AR/VR το 2016, η Microsoft δεν είχε... ήδη εγκαταλείψει το AR/VR το 2016. Ήταν μία τελείως διαφορετική αγορά από την σημερινή.

Δεν αρκεί, με άλλα λόγια, να περιγράψουμε απλώς πόσο καλύτερη είναι αυτή η νέα έκδοση του PlayStation VR από αυτήν που διαδέχεται - αυτό θα πρέπει, γνωρίζοντας την Sony, να θεωρείται δεδομένο. Θα πρέπει να αξιολογηθεί το πού στέκεται το PS VR2 σε σχέση με άλλα προϊόντα εικονικής πραγματικότητας σήμερα, τί προσφέρει ως εκπρόσωπος της κατηγορίας αυτής, ποιά μπορεί να είναι η αξία του για το καταναλωτικό κοινό... με όρους 2023. Θα πρέπει επίσης αν εξεταστεί το πώς εντάσσεται στο οικοσύστημα του PlayStation - καθώς αυτό ολοκληρώνει την μετάβασή του στο PS5 - αλλά και πώς εντάσσεται στην συνολική στρατηγική της κατασκευάστριάς του: η Sony του 2016 δεν είναι η Sony του 2023, τί σημαίνει λοιπόν αυτό για το PS VR2 συνολικά;

Οι τεχνικές προδιαγραφές του προϊόντος, πάντως, προδιαθέτουν θετικά: η Sony έχει βελτιώσει την πρότασή της για ψυχαγωγία με περιεχόμενο εικονικής πραγματικότητας σε όλους τους τομείς αισθητά. Το PS VR2 κατορθώνει να προσφέρει και πράγματα που ακριβότερα προϊόντα αυτού του τύπου δεν προσφέρουν, διατηρώντας την ταυτότητα των προϊόντων PlayStation και την φιλοσοφία της στόχευσης ευρύτερου, όχι εξειδικευμένου, κοινού. Μία ματιά στα τεχνικά αυτά χαρακτηριστικά είναι αρκετή για να επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές:

Από τον πίνακα αυτόν είναι σαφές πως η Sony επέλεξε να επικεντρωθεί στα στοιχεία που θα ωθήσουν την ψυχαγωγική εμπειρία εικονικής πραγματικότητας μέσω PS VR2 σε νέα ύψη, διορθώνοντας παράλληλα και στοιχεία του αρχικού PS VR που δημιουργούσαν σύγχυση στους κατόχους του προϊόντος εκείνου. Η απεικόνιση, για παράδειγμα, είναι ασύγκριτα καλύτερη, ο τρόπος σύνδεσης απείρως απλούστερος (όπως αποδεικνύεται και από την διαδικασία εγκατάστασης συνολικά), ενώ το σύστημα ανίχνευσης κίνησης είναι κατά πολύ ακριβέστερο και περισσότερο ευέλικτο (άρα και περισσότερο αποτελεσματικό). Η ανίχνευση κίνησης, άλλωστε, είναι πλέον τμήμα του εμπορικού πακέτου του προϊόντος - τα χειριστήρια Move για το αρχικό PSVR ήταν προαιρετικά για πολλά games, κάτι που εν τέλει αποδείχθηκε επιβλαβές για το φορμά της Sony - οι δημιουργοί εμπειριών VR λοιπόν μπορούν πλέον να στηρίζονται σε συστήματα ελέγχου που ξέρουν πως θα είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει οποιοσδήποτε κάτοχος PS VR2.

Συν τοις άλλοις, υπάρχουν στοιχεία του νέου PS VR που κανένα άλλο καταναλωτικό προϊόν της κατηγορίας δεν προσφέρει εξ ορισμού - όπως η ανίχνευση κίνησης των ματιών και ο μηχανισμός ανάδρασης του κράνους - τα οποία οι δημιουργοί games ολοφάνερα χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να αξιοποιήσουν πλήρως. Αυτά τα στοιχεία όμως ενδέχεται να αποδειχθούν πολύ σημαντικά για συγκεκριμένων τύπων games και όλα δείχνουν πως το PS VR2 έχει σχεδιαστεί με την προοπτική βελτίωσής του μελλοντικά μέσω ενημερώσεων λογισμικού.

Η προσεγμένη συσκευασία του νέου PS VR δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις: περιέχει το κράνος εικονικής πραγματικότητας, τα δύο ασύρματα χειριστήρια, ένα καλώδιο USB-C για την φόρτισή τους, ένα ζευγάρι απλά ακουστικά, το εγχειρίδιο χρήσης και... αυτά. Όσοι και όσες θυμούνται την διαδικασία του unboxing στο αρχικό PS VR καταλαβαίνουν πόσο περισσότερο ευχάριστη είναι αυτή, με πολύ λιγότερα αντικείμενα να στηθούν και καλώδια να συνδεθούν. Η συσκευασία του PS VR2 και μόνο το κράνος με τα χειριστήρια να περιείχε, τίποτε άλλο, και πάλι όλα ΟΚ θα ήταν!

Η απλότητα αυτή ακολουθεί και στην διαδικασία της εγκατάστασης. Το μόνο που έχουν να κάνουν οι καταναλωτές είναι να συνδέσουν το κράνος του PS VR2 στην θύρα USB-C του PS5, να καταχωρήσουν τα ασύρματα χειριστήρια στο σύστημα, να ρυθμίσουν την εφαρμογή και την εστίαση στο κράνος (αφού γίνει αυτό δεν θα χρειάζεται να ανοίξει καν την τηλεόραση κανείς για να παίξει) και να ορίσουν την έκταση του χώρου μέσα στον οποίο θα παίζουν τα VR games τους. Τίποτε άλλο. Η ρύθμιση του κράνους είναι το περισσότερο χρονοβόρο στάδιο γιατί οι φακοί των οθονών πρέπει να ευθυγραμμιστούν τέλεια με τα μάτια του παίκτη (θα γίνει αργότερα σαφές το γιατί), αλλά δεν είναι δύσκολο. Το PS VR2 επιτρέπει να φορά κανείς και γυαλιά όρασης όταν το χρησιμοποιεί, αν λοιπόν γίνει η διαδικασία με τέτοια εξ αρχής δεν υπάρχει πρόβλημα στην συνέχεια.

Ελάχιστη ενασχόληση απαιτεί το νέο PS VR για να καταστήσει σαφές πόσο καλοσχεδιασμένο και καλοκατασκευασμένο είναι. Το κράνος και τα χειριστήρια είναι φτιαγμένα από το ίδιο σκληρό, ποιοτικό πλαστικό από το οποίο είναι φτιαγμένο το περίβλημα του PS5 - και στην ίδια διχρωμία, για λόγους προφανείς - ενώ κάθε τμήμα του κράνους που έρχεται σε επαφή με το κεφάλι του παίκτη είναι μαλακό, άνετο αλλά σταθερό και 100% αποτελεσματικό σε αυτό που πρέπει να κάνει. Το κράνος είναι πολύ καλά "ζυγισμένο", με το βάρος του να έχει κατανεμηθεί προσεκτικά και να μην πιέζει ούτε το μέτωπο ούτε τον αυχένα. Ακόμη και μετά από τρεις ή και τέσσερις ώρες συνεχόμενης χρήσης, το PS VR2 δεν κουράζει τον παίκτη - κάτι που ούτε για το αρχικό PS VR μπορούσαμε να πούμε, ούτε για πολλά προϊόντα VR σήμερα.

Η προσεγμένη κατασκευή του PS VR2, άλλωστε, συνοδεύεται και από καλαίσθητο σχεδιασμό: λιτές γραμμές και καμπύλες, με μικρές λεπτομέρειες που προσδίδουν "χαρακτήρα" εδώ κι εκεί, συνθέτουν το είδος του design που δείχνει φουτουριστικό χωρίς να το... παρακάνει. Το σημαντικότερο: ακόμη και μετά από σύντομη χρήση, το PS VR2 αποπνέει σαφώς την αίσθηση του προϊόντος premium για το οποίο έγινε εκτενής μελέτη και πολλές δοκιμές για να πάρει αυτήν την μορφή. Πώς όμως όλα αυτά "μεταφράζονται" εκεί που έχει περισσότερη σημασία, δηλαδή στο παιχνίδι με τίτλους εικονικής πραγματικότητας; Αυτό αξίζει ξεχωριστό άρθρο, που ακολουθεί!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ