PlayStation5: τα πρώτα games Sony και συνεργατών

Γνώριμα πρόσωπα, πολυπόθητες συνέχειες και νέες παρουσίες σε ισορροπημένες δόσεις

Από τις συζητήσεις, τις μικροδιαρροές και την γενικότερη αρθρογραφία του Web γνωρίζαμε πως η εκδήλωση της Sony για το PlayStation5 θα εστίαζε στα games του. Υπήρχαν τίτλοι με πιθανότητες παρουσίας πιο πολλές σε σύγκριση με άλλους, υπήρχαν αουτσάιντερ, υπήρχε και περιθώριο για εκπλήξεις (όπως η αποκάλυψη του design του συστήματος εννοείται!). Το όλο "στοίχημα" για την Sony βρισκόταν λοιπόν στην εύρεση μιας ισορροπίας: αρκετά games από αυτά που ζητούν οι PlayStation fans συγκεκριμένα, αρκετά πρωτοεμφανιζόμενα, αρκετά πρωτότυπα (έστω και δυσνόητα), αρκετά από ανεξάρτητους δημιουργούς, αρκετά από μεγάλες εκδότριες, όλα... στις σωστές δόσεις - και ο ιαπωνικός κολοσσός κατάφερε ασυζητητί να κερδίσει το πρώτο αυτό "στοίχημα" της ισορροπημένης παρουσίασης, προσφέροντας στο κοινό του απτούς λόγους απόκτησης ενός PS5.

H παρουσίαση ξεκίνησε παραδόξως όχι μόνο με τίτλο που δεν ανήκει στην Sony, αλλά και τίτλο ηλικίας... 7 ετών - που τυγχάνει όμως από τους πλέον εμπορικά επιτυχημένους στην ιστορία: το Grand Theft Auto V θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2021 για το PS5 ριζικά αναβαθμισμένο και η Δικτυακή του πλευρά, το GTA Online, θα διατεθεί στους κατόχους του συστήματος της Sony δωρεάν (και ειδικά σε αυτούς με άφθονα εικονικά χρήματα για να ξοδέψουν εκεί). Φυσιολογικά δεν θα αναφέραμε καν την είδηση αυτή, μα παραμένει τόσο μεγάλη η δημοτικότητα του GTA V που ο αριθμός των παικτών έτοιμων να... "ξαναγυρίσει στο έγκλημα" με το PS5 είναι απίθανος!


Από κει και μετά, ωστόσο, ξεκίνησε το... μπαράζ των νέων τίτλων. Μεγάλη έκπληξη προκάλεσε το γεγονός ότι το Spider-man: Miles Morales που επιδείχθηκε - στο οποίο πρωταγωνιστεί ο ομώνυμος χαρακτήρας κι όχι ο Peter Parker - θα κυκλοφορήσει φέτος τα Χριστούγεννα (!), όμως αυτό είναι εφικτό επειδή είναι μικρότερο σε μέγεθος από το υπάρχον Spider-man στο PS4 (όπως π.χ. το Uncharted Lost Legacy σε σχέση με τα 4 κύρια Uncharted). Στο PS5, βέβαια, δείχνει εκπληκτικό. Μία "μεγάλη" νέα παραγωγή όμως που επίσης θα κυκλοφορήσει τα Χριστούγεννα είναι το Kena: Bridge of the Spirits της Ember Lab, με παραμυθένιο σκηνικό, μαγεία, πρωταγωνίστρια μια νεαρή κοπέλα και γραφικά που θυμίζουν ταινία 3D animation πιο πολύ από ποτέ.

Μιλώντας για "πιο πολύ από ποτέ", η τεχνολογία απεικόνισης ray tracing επιτέλους δίνει στην Polyphony Digital την ευκαιρία να προσφέρει με το επερχόμενο Gran Turismo 7 αυτοκίνητα... "περισσότερο γυαλιστερά από ποτέ". Για το επόμενο κεφάλαιο της θρυλικής σειράς αγώνων ταχύτητας δεν γνωστοποιήθηκε φυσικά ημερομηνία κυκλοφορίας, όπως δεν γνωστοποιήθηκε και για την θεαματικά ανασχεδιασμένη από την έμπειρη Bluepoint επανέκδοση του Demon's Souls, το οποίο ξεκίνησε πρακτικά... μία κατηγορία μόνο του το 2009. Δυστυχώς χρονικό πλαίσιο διάθεσης δεν έχει τεθεί τόσο για το υπέροχο Ratchet&Clank: Rift Apart (η μετάβαση ανάμεσα σε διαφορετικές διαστάσεις και κόσμους χωρίς δευτερόλεπτο αναμονής είναι... ασύλληπτη!), όσο και για το Sackboy: A Big Adventure (στο οποίο ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας των LittleBigPlanet "αντιμετωπίζει" εντελώς νέου στυλ περιβάλλοντα 3D).


Όχι τυχαία, πάντως, με διαφορά το highlight όλης της παρουσίασης της Sony δεν ήταν άλλο από το Horizon: Forbidden Forest, του οποίου την ύπαρξη γνωρίζαμε αλλά... live δείχνει ομορφότερο απ' ότι τα λόγια μπορούν να περιγράψουν. Κανένας άλλος τίτλος δεν επέδειξε περισσότερο πειστικά και εμφατικά το άλμα "επόμενης γενιάς" που μπορούν να περιμένουν οι gamers από το PlayStation5 όσο η δημιουργία της Guerilla. Και γι' αυτό, πάντως, ασχέτως αν "εν δράσει" έδειχνε σε αρκούντως προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης, ημερομηνία κυκλοφορίας δεν υπάρχει ακόμη.

Η αρχική συνεισφορά της Sony στην βιβλιοθήκη του PS5 ολοκληρώνεται με το Returnal που αναπτύσσει για λογαριασμό της η Housemarque (τίτλος δράσης με περιβάλλον που αλλάζει κάθε φορά που πεθαίνει ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας), το Destruction Derby All Stars (gameplay παρόμοιο με αυτό της ομώνυμης σειράς... καταστροφικής οδήγησης) αλλά και το Astro's Playroom (συλλογή από μίνι games με το χαριτωμένο ρομπότ-μασκώτ του PS4 και σκοπό την εξοικείωση του παίκτη με τις δυνατότητες του νέου χειριστηρίου DualSense). Φυσικά δεν είναι μόνο αυτά τα games που αναπτύσσει ο ιαπωνικός κολοσσός για το νέο του σύστημα, αυτά επέλεξε να δημοσιοποιήσει όμως χθες και δηλώνουμε απόλυτα ικανοποιημένοι με την ποικιλία που επιδιώκουν να προσφέρουν στο κοινό του και την ποιότητα στην οποία στοχεύουν.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ