No Man's Sky: πλησιάζει... διαστημικά

Ο πλέον φιλόδοξος σε κλίμακα και διάρκεια τίτλος του PS4 στον ορίζοντα του καλοκαιριού

H Sony έχει, ομολογουμένως, το δικαίωμα να είναι υπερήφανη για την ποικιλία των games που έχει συγκεντρώσει στο PlayStation Store για το νέο της οικιακό σύστημα, το PS4. Το ίδιο υπερήφανη, ωστόσο, μπορεί να είναι και η Hello Games, η οποία έχει δημιουργήσει σε απρόσμενα μεγάλο αριθμό παικτών ενθουσιασμό με το No Man's Sky - ίσως ακριβώς επειδή ο τίτλος αυτός δεν μοιάζει με κανέναν άλλο ανάμεσα στους τόσους του PS Store! Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα games της φετινής χρονιάς και, όπως δείχνουν τα πράγματα, δεν θα αργήσει να γίνει διαθέσιμο στους κατόχους PlayStation4 και προσωπικών υπολογιστών: η επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του παραμένει, μεν, το γενικόλογο "2015", σε πολλά μέσα ενημέρωσης ωστόσο έχει διαρρεύσει πληροφόρηση που θέλει το No Man's Sky να εμφανίζεται στα PS Store και Steam μέσα στο καλοκαίρι.

Το No Man's Sky είναι μοναδικό στην προσέγγισή του για έναν απλό λόγο, ο οποίος φυσικά έχει ως συνέπεια... πολλούς περισσότερους: δεν έχει προδιαγεγραμμένο σενάριο και δεδομένη πορεία που οι παίκτες θα πρέπει να ακολουθήσουν στην εξέλιξή του. Ο εικονικός γαλαξίας του No Man's Sky - γιατί πρόκειται... κυριολεκτικά για γαλαξία όσον αφορά στην εξερευνήσιμη έκτασή του! - δημιουργείται σε πραγματικό χρόνο βάσει μαθηματικών υπολογισμών. Αυτό σημαίνει πως ναι μεν όλοι οι παίκτες που θα συμμετέχουν Δικτυακά στον τίτλο θα κινούνται στον ίδιο εικονικό γαλαξία, όμως ο καθένας από αυτούς (κινούμενος από τις άκρες του γαλαξία αυτού προς το κέντρο του) μπορεί να ταξιδέψει οπουδήποτε θέλει, με όποια σειρά και τρόπο θέλει, από και προς οποιαδήποτε κατεύθυνση θέλει (!).

Πράγματι: κάθε άστρο στο διάστημα του No Man's Sky είναι ένας ήλιος με το δικό του πλανητικό σύστημα, κάθε πλανήτης από αυτούς επισκέψιμος και με τα δικά του χαρακτηριστικά, κάθε μορφή ζωής σε κάθε πλανήτη μοναδική και εναρμονισμένη με τις παραμέτρους του. Οι... βετεράνοι gamers ανάμεσά μας θα αναγνωρίσουν στον τίτλο της Hello Games την βασική ιδέα του θρυλικού Elite των 80s, με τη διαφορά πως θα χρειάζονταν πάνω από 500 δισεκατομμύρια χρόνια (!) για να επισκεφθεί κανείς έστω και φευγαλέα κάθε πλανήτη που δημιουργείται στον γαλαξία του No Man's Sky.

Στο πλαίσιο του τίτλου οι παίκτες μπορούν φυσικά να αναβαθμίσουν τα αστρόπλοιά τους και τον εξοπλισμό που αυτά και οι ίδιοι φέρουν, να συλλέξουν υλικά και άλλους πόρους, να εξοπλιστούν για διαφόρων ειδών περιβάλλοντα και προκλήσεις. Κύριο στοιχείο του No Man's Sky, ωστόσο, παραμένει αυτό της εξερεύνησης και της ανακάλυψης νέων πλανητών - ευκαιρία που θα έχουν όλοι οι παίκτες αφού, ακόμη και με εκατομμύρια gamers να είναι συνδεδεμένοι Δικτυακά στον εικονικό γαλαξία του τίτλου, οι διαθέσιμοι προορισμοί είναι πρακτικά ανεξάντλητοι. Συνδυάζοντας την πλοήγηση και τις συγκρούσεις στο διάστημα με την μετακίνηση και αντιμετώπιση διαφορετικών κινδύνων στις επιφάνειες των πλανητών (και στις δύο περιπτώσεις σε πρώτο πρόσωπο) το No Man's Sky φιλοδοξεί να παραμένει συναρπαστικό κι ενδιαφέρον ακόμη και μετά από πολλές εκατοντάδες ώρες παιχνιδιού.

Τα video που έχει μέχρι στιγμής δημοσιοποιήσει η Hello Games μέσα από τον τίτλο - ενδεικτικά εδώ, εδώ και εδώ - υπόσχονται οπτικοακουστικό τομέα εντυπωσιακό, τόσο στο διάστημα όσο και στα περιβάλλοντα των κάθε είδους πλανητών. Η πρωτοτυπία της δημιουργίας της, άλλωστε, με τόσο περιεχόμενο να υπολογίζεται "από το πουθενά" και να προσφέρει πολλαπλά μονοπάτια αλληλεπίδρασης, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Πέρα και πάνω απ' ο,τιδήποτε άλλο, ωστόσο, το No Man's Sky είναι η πλέον φιλόδοξη παραγωγή του 2015 όσον αφορά στην κλίμακα, τις διαφορετικές επιλογές που προσφέρονται στον παίκτη και, εν τέλει, την μοναδική εμπειρία της συμμετοχής σε ένα εικονικό περιβάλλον όπου όλα μπορούν να συμβούν - κυριολεκτικά. Θα καταφέρει η Hello Games να... "χαλιναγωγήσει το χάος" ενός ψηφιακού γαλαξία απεριόριστων πιθανοτήτων, ώστε να προσφέρει στους κατόχους PS4 και PC γνήσια, μακροπρόθεσμη διασκέδαση; Σε λίγους μήνες, θα το μάθουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ