Nioh 2: επιστροφή θεαματική

O νέος τίτλος καταιγιστικής και... επώδυνης δράσης της Team Ninja καθ' οδόν, πρώτες εντυπώσεις

Μερικές φορές αυτό το... "πολύ καλό για να είναι αληθινό", συμβαίνει: μπορεί τα σχέδια της Sony για ένα νέο οικιακό PlayStation να έχουν ήδη μπει σε κίνηση, όμως ο ιαπωνικός κολοσσός εννοεί να υποστηρίξει το PS4 τον επόμενο καιρό με τρόπο τόσο θεαματικό όσο κανείς μας δεν περίμενε. Για τους επόμενους μήνες η εταιρεία έχει δρομολογήσει τα MediEvil, Concrete Genie, Dreams και Death Stranding, ενώ μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2020 περιμένουμε το The Last of Us 2 και αργότερα το Ghost of Tsushima. Και ανάμεσα σε αυτά, απρόσμενα, την διάθεση του (αποκλειστικού στο PS4) Nioh 2: την νέα έκδοση του τίτλου δράσης με τον οποίο η θρυλική Team Ninja είχε εντυπωσιάσει τους πάντες το 2016, καθώς ήταν ένα από τα πρώτα games που αξιοποιούσαν την πρόσθετη ισχύ του PS4 Pro. Είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε ένα σύντομο demo του. Οι εντυπώσεις μας;

Το Nioh 2 όσον αφορά στο σενάριο χρονικά προηγείται του αρχικού (prequel) και... εμπλέκει προσωπικά τον παίκτη με δύο τρόπους. Από την μία πλευρά ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας δεν είναι συγκεκριμένος και προεπιλεγμένος, όπως ο σαμουράι William στο Nioh, αλλά ένας μαχητής (ή μαχήτρια) που ο ίδιος ο παίκτης διαμορφώνει στην αρχή σε αξιοθαύμαστο επίπεδο λεπτομέρειας. Από την άλλη πλευρά ο ίδιος αυτός χαρακτήρας είναι στο σενάριο ο ένας εκ των δύο μιας... σχιζοειδούς ηγετικής προσωπικότητας (ο άλλος είναι επίσης σημαντικός χαρακτήρας και εμφανίζεται αργότερα στην εξέλιξη του τίτλου) και η υπόθεση θ' αποκαλύψει πώς ακριβώς αυτά τα δύο στοιχεία συνδυάζονται με τρόπο λογικό ή και... όχι απαραίτητα!

Στο demo που είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε οι επιλογές διαμόρφωσης χαρακτήρα ήταν περιορισμένες - αλλά και μόνο το εύρος τους έδειχνε επαρκές για να δημιουργήσει κανείς πρακτικά οποιουδήποτε είδους μαχητή επιθυμεί. Στην συνέχεια, ξεκινώντας με το demo, έγινε προφανές το πόσο στηρίζεται το Nioh 2 στο στοιχείο των yokai, των ιαπωνικών πνευμάτων (φιλικών και εχθρικών) που συναντώνται στον τίτλο. Ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας είναι ωστόσο εν μέρει ο ίδιος yokai αυτή τη φορά, κάτι που σημαίνει μία σειρά από διαφορετικά πράγματα. Πρώτον: μπορεί να απορροφά την "ψυχή" των yokai που εξολοθρεύει για να εμπλουτίζει και εξελίσσει τις δυνάμεις του. Δεύτερον: μπορεί να αξιοποιεί την βοήθεια των φιλικών yokai με διάφορους τρόπους (το... κατοικίδιο yokai σε μορφή γάτας που ακολουθεί τον παίκτη αν το χαϊδέψει είναι από τα πλέον αντιπροσωπευτικά παραδείγματα).

Τρίτο, ωστόσο, και περισσότερο εντυπωσιακό οπτικά: κατά την διάρκεια των συγκρούσεων με τα μεγαλύτερα εχθρικά yokai αυτά μπορούν να "παρασύρουν" τον παίκτη στην δική τους διάσταση (Dark Realm) όπου έχουν το πλεονέκτημα - νικώντας τα εκεί, ωστόσο, ο παίκτης έχει να προσβλέπει σε σημαντικότερα bonus. Ο παίκτης έχει, άλλωστε, στην διάθεσή του και ο ίδιος μία ειδική επιθετική κίνηση, ισχυρότατη, την οποία μπορεί να ενεργοποιήσει σε συγκεκριμένες συνθήκες και να μεταμορφώσει τον ίδιο του τον χαρακτήρα σε yokai (!) για μικρό χρονικό διάστημα. Το είδος του yokai που θα εμφανιστεί με αυτήν την κίνηση εξαρτάται από μία επιλογή που ο παίκτης κάνει διαμορφώνοντας τον πολεμιστή του στην αρχή (υπήρχαν τρεις διαθέσιμες στο demo) και μπορεί επίσης να βελτιωθεί με ειδικά bonus.

Από τα πρώτα κιόλας λεπτά ενασχόλησής μας με το Nioh 2 έγινε... επώδυνα αντιληπτό πως όλα τα παραπάνω - και καλή γνώση των όπλων, της μαγείας και κάθε είδους bonus - θα χρειαστούν στους παίκτες που εννοούν να παρακολουθήσουν την τελική σκηνή της όλης παραγωγής. Ο νέος τίτλος δείχνει ακόμη πιο δύσκολος από τον αρχικό, αγγίζοντας τα επίπεδα των πρώτων Dark Souls της From Software: η τακτική είναι απολύτως απαραίτητη στις μάχες, ειδάλλως ο γρήγορος θάνατος είναι πρακτικά βέβαιος. Όπως και στα Souls ο παίκτης πρέπει να αμύνεται, να κινείται συνεχώς και παρατηρεί τους αντιπάλους, να διακρίνει τον ρυθμό και τις ακολουθίες κινήσεών τους (patterns), ώστε να βρίσκει αδύναμα σημεία και "ανοίγματα" που θα αξιοποιήσει για να επιτεθεί. Αυτό ισχύει όχι μόνο για κάθε έναν από τους "μεγάλους" αντιπάλους, αλλά και για όλους τους "μεσαίους" (mid-level bosses) και πολλούς από τους μικρότερους (!).

Το Nioh 2 ενδέχεται να... ταλαιπωρήσει μεν ένα ποσοστό από gamers - και με την θετική έννοια όσους αγαπούν τους τίτλους υψηλής δυσκολίας και πρόκλησης - αλλά θα αποζημιώσει τους πάντες με τον τεχνικό του τομέα. Αυτός είναι εξαιρετικά φροντισμένος, με γραφικά τόσο εντυπωσιακά που δεν θα πιστεύαμε πως ανήκουν σε τίτλο του PS4 (και μάλιστα του απλού μοντέλου κι όχι του Pro!) μερικά χρόνια πριν, κίνηση χαρακτήρων υπέροχη, απίθανα εφέ και συνοδευτικό ήχο αντίστοιχης ποιότητας. Ο έλεγχος βάσει του demo που είδαμε ήταν πάρα πολύ καλός, οι επιλογές και οι ρυθμίσεις εκτενείς, η όλη παρουσίαση άψογη. Η Team Ninja έχει βέβαια καταστήσει το όνομά της συνώνυμο με όλα αυτά, αλλά... και πάλι: η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι σχεδόν εξωπραγματική και σίγουρα καλοδεχούμενη.

Επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του Nioh 2 δεν είχε γνωστοποιηθεί από την Sony μέχρι την μέρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, τοποθετείται ωστόσο στο πρώτο τρίμηνο του 2020 και - αν έπρεπε να στοιχηματίσουμε - πιθανότατα πριν από την διάθεση του The Last of Us II. Άρα στα τέλη Ιανουαρίου ή μέσα Φεβρουαρίου (θεωρούμε). Σε κάθε περίπτωση οι λάτρεις τόσο του αρχικού Nioh - που σημείωσε και πωλήσεις 2.5 εκατομμυρίων αντιτύπων ας μην ξεχνάμε - όσο και των πρώτων Dark Souls θα έχουν την ευκαιρία να διαπιστώσουν πόσο φροντισμένη παραγωγή είναι το Nioh 2 στην δοκιμαστική έκδοση που η Team Ninja θα προσφέρει στο πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου. Θα έχουμε άλλωστε την ευκαιρία να αναφερθούμε και πάλι στον τίτλο αυτόν πριν την κυκλοφορία του, καθώς υπάρχουν ορισμένα ακόμη στοιχεία του που δεν έχουν για προφανείς λόγους αποκαλυφθεί. Έως τότε...