Nintendo Switch: στην τελική ευθεία

Ημερομηνία κυκλοφορίας, τιμή πώλησης, αρχικά games και άλλα σημαντικά στοιχεία

Με το νέο σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας της Nintendo, το Switch, να έχει αποκαλυφθεί από τα τέλη Οκτωβρίου και δρομολογηθεί για κυκλοφορία τον Μάρτιο, ο ιαπωνικός κολοσσός "χρωστούσε" στο κοινό του μία σειρά από πληροφορίες που θα διαμορφώσουν την εικόνα του τόσο αυτόνομα ως προϊόν, όσο και σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η Nintendo μόλις ολοκλήρωσε την προγραμματισμένη συνέντευξη Τύπου της όπου προσέφερε αυτές ακριβώς τις πληροφορίες, ξεκινώντας ουσιαστικά την... αντίστροφη μέτρηση: το Switch θα κυκλοφορήσει σε όλες τις μεγάλες αγορές στις 3 Μαρτίου, στην προτεινόμενη λιανική τιμή των $299 - η οποία αναμένουμε να διαμορφωθεί σε €299 ή κάτι παραπάνω στην Ελλάδα. Σημειώνεται πως σύμφωνα με την αντιπροσωπεία της Nintendo στην Ελλάδα, της CD-Media, η συγκεκριμένη ημερομηνία ισχύει και για την δική μας αγορά, παρά την αναφορά του επίσημου δελτίου Τύπου για το αντίθετο.

Όσον αφορά στο σύστημα αυτό καθ' αυτό τα πιο πολλά στοιχεία που είχαν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο διαρρεύσει αποδείχθηκαν αληθή: το Switch προσφέρει οθόνη αφής διαγωνίου 6.2 ιντσών και ανάλυσης 1280x720 pixel, όταν ωστόσο είναι τοποθετημένο στην βάση φόρτισής του (dock), η οποία συνδέεται απευθείας με τηλεόραση, αποδίδει τα ίδια games σε ανάλυση 1080 γραμμών. Ενσωματώνει αποθηκευτικό χώρο μεγέθους 32GB (επεκτάσιμο με κάρτες μνήμης microSD),διαθέτει ασύρματη διασύνδεση Wi-Fi AC και Wi-Fi Direct για υποστήριξη μέχρι και 8 χειριστηρίων ταυτόχρονα, ενώ η αυτονομία του κυμαίνεται ανάμεσα στις 2.5 και τις 6.5 ώρες "ανάλογα με τον τίτλο". To Switch μπορεί να φορτιστεί και "εν κινήσει" χάρις στην θύρα USB-C που διαθέτει γι' αυτόν τον σκοπό - τα games του, δε, αφενός θα διατίθενται και σε δική τους κάρτα μνήμης (εξαιρούνται τα προφανώς όσα θ' αγοράζονται μόνο απευθείας από το Δικτυακό κατάστημα της Nintendo), αφετέρου δεν θα λειτουργούν με γεωγραφικούς περιορισμούς (region free).

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου στα JoyCon του Switch, τα οποία είχαν... κρυφές χάρες ν' αποκαλύψουν. Αυτά τα δύο αποσπώμενα μίνι-χειριστήρια δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο συνδεδεμένα στο ίδιο το σύστημα της Nintendo ή μόνο συνδυαστικά από τον ίδιο παίκτη "ξεφυρωμένα" με το ειδικό αξεσουάρ, αλλά και αυτόνομα από 2-8 παίκτες στον ίδιο τίτλο με πλήρη έλεγχο από τον καθένα. Επιπλέον το κάθε JoyCon ενσωματώνει γυροσκόπιο και αισθητήρα επιτάχυνσης, εμπεριέχει εξελιγμένο αναδραστικό σύστημα (force feedback) που αποδίδει διαφορετικά πράγματα με αισθητά διαφορετικές δονήσεις, ενώ συγκεκριμένα τα JoyCon που τοποθετούνται στην δεξιά πλευρά ενσωματώνουν (α) κάμερα υπερύθρων ακτίνων ικανή να αναγνώσει απόσταση και όγκο αντικειμένων, καθώς και (β) επιφάνεια διεπαφής NFC με άλλες συσκευές (για απευθείας ανάγνωση π.χ. μιας νέας φιγούρας Amiibo). Τα JoyCon που τοποθετούνται στην αριστερή πλευρά φέρουν ειδικό πλήκτρο για την σύλληψη στιγμιοτύπων. Εννοείται πως τα δύο JoyCon μπορούν να χρησιμοποιηθούν ταυτόχρονα, συνδυαστικά ή ανεξάρτητα, ανάλογα με το πώς αξιοποιούνται σε κάθε τίτλο του Switch.

Στον τομέα των games υπάρχουν... πολύ ευχάριστα και όχι τόσο ευχάριστα νέα. Από την μία πλευρά το Switch θα συνοδεύσει στα καταστήματα το The Legend of Zelda: Breath of the Wild, το οποίο δείχνει ολοένα και περισσότερο εντυπωσιακό και θα βοηθήσει σαφέστατα το νέο σύστημα στα πρώτα του βήματα. Από την άλλη πλευρά η ίδια η Nintendo θα συνεισφέρει στους αρχικούς τίτλους μόνο με αυτόν και το 1-2-Switch, μία συλλογή από mini games που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τα χειριστήρια JoyCon. Αποκαλύφθηκε βεβαίως το Super Mario Odyssey, με πρωταγωνιστή τον... πασίγνωστο υδραυλικό και στυλ παιχνιδιού που δανείζεται στοιχεία από προηγούμενες περιπέτειές του, όμως αυτό δεν πρόκειται να είναι διαθέσιμο πριν από τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο. Και άλλα δύο games που θα είναι νωρίτερα, το Mario Cart 8 Deluxe και το Splatoon 2, δείχνουν να είναι απλώς εμπλουτισμένες εκδόσεις των αντίστοιχων τίτλων του WiiU.

Τουλάχιστον η Nintendo δείχνει να έχει κεντρίσει το ενδιαφέρον των ανεξάρτητων δημιουργών και των μεγάλων εταιρειών έκδοσης games, καθώς το Switch έχει ήδη εξασφαλίσει ουκ ολίγους τίτλους από αυτές τις πηγές: ένα FIFA από την Electronic Arts (δεν έχει διευκρινιστεί ποιό), το The Elder Scrolls Skyrim από την Bethesda, τα Just Dance Unlimited, Rayman Definitive Edition και Steep από την Ubisoft, το Ultra Street Fighter 2 από την Capcom, το NBA 2K17 από την 2K Sports καθώς και τέσσερα (!) διαφορετικά Dragon Quest από την Square Enix. Υπάρχουν μερικοί ακόμη τίτλοι, κυρίως ιαπωνοστρεφείς ή... πανταχού παρόντες (όπως τα Shin Megami Tensei και Minecraft αντίστοιχα). Είναι εύκολο να παρατηρήσει κάποιος πως σχεδόν όλα αυτά τα games είναι μεταφορές υπαρχόντων και σίγουρα όχι αποκλειστικά στο σύστημα της Nintendo, όμως με δεδομένο τον... εξοστρακισμό του WiiU από τις ίδιες εταιρείες, είναι ένα πρώτο βήμα σημαντικό για την αποκατάσταση των σχέσεων ανάμεσα στον γίγαντα του Kyoto και αυτές.

Μία πλευρά του Nintendo Switch που δείχνει απογοητευτική - μάλλον αναμενόμενα - είναι η Δικτυακή, καθώς η σχετική online υπηρεσία που θα στηρίζει το νέο σύστημα και τα games του θα λειτουργεί σε βασικό μόνο επίπεδο αρχικά κι από τα τέλη Σεπτέμβρη "πλήρως" (και επί πληρωμή α λα Xbox Live/PS Plus) αλλά σε τρεις μόνο μεγάλες χώρες. Για περισσότερες ή τις υπόλοιπες... άγνωστο το πότε. Η Nintendo δεν έχει βέβαια την εμπειρία των Microsoft ή Sony σ' αυτόν τον τομέα, αλλά είναι αποκαρδιωτικό να διαπιστώνει κανείς πως, εν έτει 2017, δεν έχει ακόμη φροντίσει να αποκτήσει την τεχνογνωσία και την υποδομή ώστε να προσφέρει στο νέο της σύστημα online λειτουργικότητα στο επίπεδο που την αναμένει ακόμη και το ευρύ κοινό πια. Σε κάθε περίπτωση το δικό της αφοσιωμένο κοινό - το οποίο θα κληθεί να δείξει την υποστήριξή του στον ιαπωνικό κολοσσό μετά το φιάσκο του WiiU και το... "μεταξύ μας" φιάσκο του Wii - ενδεχομένως δεν χρειάζεται (αρχικά) και τόσο πολύ μία άρτια Δικτυακή υπηρεσία για να "τιμήσει" το Switch. Όπως πάντοτε, θα δείξει - σε λιγότερες από 50 ημέρες πια. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ