Nintendo NX: με επεξεργαστή nVidia Tegra

Αναφορές με συγκεκριμένα στοιχεία για το νέο υβριδικό σύστημα των Ιαπώνων - αναλύουμε, σχολιάζουμε

Τα καλοκαίρια μετά την έκθεση της Ε3 - που λαμβάνει χώρα σταθερά τον Ιούνιο τα τρελευταία χρόνια - συνήθως στερούνται εξελίξεων στην αγορά της ηλεκτρονικής διασκέδασης: ακόμη και στην μεγαλύτερη έκθεση του είδους επί ευρωπαϊκού εδάφους, την Gamescom, πανελάχιστα ενδιαφέροντα πράγματα γνωστοποιούνται πια. Μία ανεξάρτητη αναφορά ωστόσο από δύο "αδελφά" μέσα ενημέρωσης νωρίτερα στην εβδομάδα, τα Eurogamer και Digital Foundry, κατόρθωσε να "ταράξει τα λιμνάζοντα νερά" αποκαλύπτοντας τί μπορούμε να περιμένουμε από το επόμενο σύστημα ψυχαγωγίας της Nintendo, το γνωστό για την ώρα απλώς ως "ΝΧ". Το Αθηνόραμα Digital, παρά τις προσπάθειές του, δεν κατάφερε να ανακαλύψει περισσότερα στοιχεία, όμως ακόμη και αυτά που επιβεβαίωσε είναι άκρως ενδιαφέροντα.

Πρώτα στα... βασικά: ναι, όπως φημολογούνταν εδώ και καιρό, το Nintendo NX θα είναι - εκτός συγκλονιστικού απροόπτου - σύστημα υβριδικό, ταυτόχρονα φορητό και οικιακό δηλαδή. Στην ουσία έχει σχεδιαστεί ως φορητό, με την έννοια πως το μέγεθός του και το βάρος του είναι μικρό, ενώ το design του ακολουθεί τις πρακτικά... υποχρεωτικές επιταγές της οθόνης στο κέντρο και των μοχλών/πλήκτρων χειρισμού δεξιά και αριστερά της. Το σύστημα αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε α λα π.χ. Nintendo 3DS ή Sony PS Vita, όμως στο οικιακό περιβάλλον θα στερεώνεται σε μία βάση συνδεδεμένη σε οποιαδήποτε τηλεόραση μέσω θύρας HDMI. Οι καταναλωτές θα είναι έτσι σε θέση να παίζουν τα ίδια games και "εν κινήσει" και στο σαλόνι. Την δυνατότητα να αποσπώνται οι δύο "πλευρές" του φορητού συστήματος δεν μπορέσαμε να την επαληθεύσουμε, όμως είναι πρακτικά βέβαιο πως ακόμη κι αν αυτό δεν συμβαίνει, το υβριδικό NX σαφώς θα αξιοποιεί αυτόνομα ασύρματα χειριστήρια (πιθανότατα τεχνολογίας Bluetooth). Για το αν και κατά πόσο η οθόνη του συστήματος χρησιμοποιείται σε κάτι στα games όταν το NX απλώς "στέκεται" στην βάση του, δεν μπορέσαμε να μάθουμε.

To ίσως ακόμη περισσότερο ενδιαφέρον στοιχείο που επικαλείται η αναφορά των Eurogamer και Digital Foundry αφορά στην αρχιτεκτονική συστήματος του NX: αυτή θα στηρίζεται στο chipset της nVidia που έχει σχεδιαστεί για φορητές συσκευές, το Tegra, και η δική μας σχετική ερώτηση το επιβεβαίωσε... αλλά, δυστυχώς, ως εκεί. Με άλλα λόγια ούτε εμείς, ούτε κανένα άλλο μέσο ενημέρωσης, για την ώρα, δεν μπορεί να είναι βέβαιο για το αν και κατά πόσο η έκδοση του Tegra για την οποία συζητάμε είναι η υπάρχουσα Χ1 (που χρησιμοποιείται ήδη στο νεότερο σύστημα ηλεκτρονικής ψυχαγωγίας Shield της nVidia) ή μία επόμενη, ακόμη ισχυρότερη. Αν το κρίνουμε... ιστορικά το ζήτημα, είναι πολύ πιθανό να είναι η X1 επειδή (α) η Nintendo προτιμά τις δοκιμασμένες τεχνολογίες από τις πρωτοεμφανιζόμενες και (β) επειδή κάτι τέτοιο θα τής επέτρεπε να κυκλοφορήσει το NX σε χαμηλή τιμή, ίσως και τα $199. Πρακτικά σίγουρη, σύμφωνα με αυτά που μπορέσαμε να διασταυρώσουμε, είναι και η χρήση των "κασετών" (cartridges) στο NX, τόσο για λόγους προστασίας των games του από παράνομες αντιγραφές, όσο και για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας.

Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι ένα σύστημα όπως αυτό που περιγράφεται - έστω και σε αδρές γραμμές - από τα παραπάνω στοιχεία θα είναι μεν ισχυρότερο από το Nintendo WiiU, αλλά σε καμία περίπτωση στην ίδια κατηγορία με τα PS4 και Xbox One (πόσο μάλλον με τα PS4 Neo και Xbox Scorpio). Όμως, όπως δείχνουν τα πράγματα, η Nintendo δεν έχει αφενός την πρόθεση, αφετέρου την δυνατότητα να συναγωνιστεί τις Sony και Microsoft με τους δικούς τους όρους - δικαίως, λοιπόν, θεωρούμε κι εμείς πιθανό να μην το κάνει, ενοποιώντας αντιθέτως τα δύο κοινά που έχει "καλλιεργήσει" με τα χρόνια, αυτά των φορητών και οικιακών της συστημάτων, σε ένα. Το μήνυμα του Nintendo NX θα είναι έτσι σαφές και εύκολα κατανοητό, σε αντίθεση με το συγκεχυμένο και θεαματικά αποτυχημένο του WiiU: τα ίδια games, σε απλώς καλό αλλά αποδεκτό τεχνικό επίπεδο, αξιοποιήσιμα τόσο στο σαλόνι, όσο και έξω από το σπίτι, παντού. Στην σωστή τιμή, και συνοδευόμενο από games ΑΑΑ ποιότητας στην έναρξη της εμπορικής του πορείας, ένα τέτοιο σύστημα θα είχε πολλές πιθανότητες επιτυχίας και, το σημαντικότερο, διακριτή θέση στην αγορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό του.

Φυσικά ο ιαπωνικός κολοσσός, αν ισχύουν όλα τα παραπάνω, δεν βρήκε... έτσι εύκολα την "συνταγή της επιτυχίας": υπάρχουν και σε αυτό το - έξυπνο, πρωτότυπο μα ριψοκίνδυνο - πλάνο ουκ ολίγα εμπόδια. Ένα υβριδικό NX, πρώτα απ' όλα, θα αντιμετώπιζε μόνο του αυξημένο ανταγωνισμό από δύο μεριές: τα οικιακά συστήματα και τα smartphones/tablets. Συναγωνιζόμενο τα δεύτερα θα είχε να αντιμετωπίσει την αρνητικότατη για την Nintendo κατάσταση με τα δωρεάν apps και mobile games που... δύσκολα "παλεύεται" από video games ζώνης "full price". H αρχιτεκτονική, άλλωστε, του NX σχεδόν αποκλείει τις ανεξάρτητες εταιρείες παραγωγής games από την όλη προσπάθεια, καθώς αυτές επιδιώκουν οικονομίες κλίμακος και δεν θα επιλέξουν να αναπτύξουν εξ αρχής για το NX τους ίδιους τίτλους που δημιουργούνται για τελείως διαφορετικά συστήματα (όπως τα PS4/PS4 Neo και τα Xbox One/Xbox Scorpio).

Υπάρχουν και άλλα μικρότερα ζητήματα, αλλά μέχρις ότου η Nintendo αποφασίσει να αποκαλύψει επίσημα το NX - πολλοί πιστεύουν πως θα το κάνει είτε σε δική της εκδήλωση, είτε στο Tokyo Game Show... πάντως σύντομα - θα περιοριστούμε σε αυτά τα πρώτα σχόλια και θα περιμένουμε. Με αυξημένο όμως, ομολογούμε, ενδιαφέρον!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ