Microsoft: εξαγοράζει την Activision Blizzard με 70 δις δολάρια

Επίδειξη δύναμης από τον αμερικανικό κολοσσό, περαιτέρω ισχυροποίηση της υπηρεσίας Game Pass

Υπάρχουν εταιρείες που αρέσκονται στις εξαγορές, εταιρείες που επιδιώκουν τακτικά τις εξαγορές, υπάρχει και... η Microsoft, η οποία δείχνει να πιστεύει πως αν εξαγοράσει την μισή αγορά του gaming θα κυριαρχήσει στην υπόλοιπη μισή! Μετά από την σημαντικότατη εξαγορά τον Σεπτέμβριο του 2020 της Zenimax - που εξασφάλισε στον αμερικανικό κολοσσό την συνεργασία κορυφαίων εταιρειών ανάπτυξης όπως τις id Software, Bethesda, Arcane Studios, Machine Games και Tango Gameworks - η Microsoft προχωρά σε μία εκθετικά μεγαλύτερη, αυτή της Activision Blizzard, της μεγαλύτερης δηλαδή ανεξάρτητης εκδότριας video games στον πλανήτη αυτήν την στιγμή.

Η εξαγορά, που έχει γίνει εξ ολοκλήρου με μετρητά, είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία του gaming και η μεγαλύτερη που έχει κάνει η ίδια η Microsoft στην ιστορία της, ύψους σχεδόν 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων (69% υψηλότερης αξίας από την παρούσα χρηματιστηριακή της Activision Blizzard). Το απίθανο αυτό ποσό προσφέρει στην Microsoft τον πλήρη έλεγχο μεγάλων "ονομάτων" στον χώρο των video games όπως των Call of Duty, Spyro, Guitar Hero, Crash Bandicoot και Tony Hawk από πλευράς Αctivision, καθώς και των Warcraft, Diablo, Overwatch, Hearthstone και StarCraft από πλευράς Blizzard (και του Candy Crush από την εταιρεία τίτλων mobile King της Activision).

Η εξαγορά αυτή καθιστά την Microsoft την τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία gaming στον κόσμο βάσει εσόδων, πίσω μόνο από την Tencent και την Sony. Ο αμερικανικός κολοσσός με αυτήν τη συμφωνία αποκτά, άλλωστε, και όλες τις εταιρείες ανάπτυξης της Activision Blizzard, συμπεριλαμβανομένων των Beenox, Demonware, Digital Legends, High Moon Studios, Infinity Ward, King, Major League Gaming, Radical Entertainment, Raven Software, Sledgehammer Games και Treyarch μεταξύ άλλων. Οι παραπάνω εταιρείες δημιουργίας games συνολικά απασχολούν πάνω από 10.000 υπαλλήλους.

Το ερώτημα στο μυαλό όλων, φυσικά, αφορά στην πορεία που θα ακολουθήσουν από δω και στο εξής όλα τα δημοφιλή games της Activision Blizzard που προσφέρονταν και για άλλα φορμά πέραν των Xbox και PC. Όταν είχε τεθεί, στο πλαίσιο της εξαγοράς της Zenimax, το ίδιο ερώτημα στον επικεφαλής της Microsoft για το gaming, τον Phil Spencer, αυτός επέμενε πως η τότε εξαγορά δεν είχε γίνει για να στερήσει η εταιρεία π.χ. το επόμενο Skyrim από τα συστήματα ψυχαγωγίας άλλων εταιρειών. Σε λιγότερο από μία εβδομάδα, ωστόσο, έκανε στροφή... 180 μοιρών, δηλώνοντας πως "η εξαγορά έγινε ώστε να προσφέρουμε κορυφαία αποκλειστικά games σε συστήματα όπου διατίθεται το Game Pass". Έκτοτε η Microsoft έχει τιμήσει όλες τις συμφωνίες και προγραμματισμένες κυκλοφορίες της Zenimax που είχαν γίνει πριν την εξαγορά, έχει όμως καταστήσει σαφές ότι όλες οι μελλοντικές παραγωγές της θα προσφέρονται μόνο για συστήματα Xbox, PC με Windows και συσκευές που υποστηρίζουν το cloud gaming της εταιρείας.

Αυτή τη φορά ο Spencer δήλωσε τα εξής: "Όταν η συμφωνία ολοκληρωθεί, θα προσφέρουμε όσο το δυνατόν πιο πολλά games της Activision Blizzard μπορούμε ως τμήμα των Xbox Game Pass/PC Game Pass, τόσο από τον κατάλογό τους όσο και νέες παραγωγές. Οι σειρές τίτλων της εταιρείας αυτής θα επιταχύνουν και τα σχέδιά μας για προώθηση του cloud gaming, επιτρέποντας σε περισσότερους καταναλωτές σε περισσότερες περιοχές του κόσμου να ενταχθούν στην κοινότητα του Xbox χρησιμοποιώντας κινητά, tablet, laptop και άλλες συσκευές που έχουν ήδη. Τα games της Activision Blizzard παίζονται σε μεγάλη γκάμα από φορμά και θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις κοινότητας που έχουν αναπτυχθεί γύρω από αυτά στο μέλλον".

Ο καθένας μπορεί να εξάγει τα δικά του συμπεράσματα από την παραπάνω δήλωση, δεν χωρά ωστόσο αμφιβολία στο γεγονός ότι η εξαγορά αυτή έγινε κυρίως για να αποκτήσει ακόμη μεγαλύτερη αξία, από την ήδη υψηλή, η υπηρεσία Game Pass της Microsoft (η οποία μάλιστα ξεπέρασε πρόσφατα τα 25 εκατομμύρια συνδρομητών παγκοσμίως). Το αν και κατά πόσο, πάντως, αυτή η εξέλιξη θα αποδειχθεί θετική για την αγορά των video games και τους καταναλωτές είναι κάτι που θα χρειαστεί πολύς καιρός για ν' αποδειχθεί. Η προϊστορία της Microsoft σε αυτόν τον τομέα δεν είναι ενθαρρυντική: ο αμερικανικός κολοσσός έχει να επιδείξει πολλές εξαγορές που οδήγησαν σε αποτυχία και απλώς "έσβησαν" τις εταιρείες που προσπάθησε να απορροφήσει, ακριβώς επειδή ο τρόπος διαχείρισης που επιβάλλει και η εταιρική του κουλτούρα συνολικά διαφέρουν πολύ από την αντίστοιχη πολλών δημιουργικών ομάδων. Δεν χωρά αμφιβολία στο γεγονός ότι με την εξαγορά αυτή η Microsoft ισχυροποίησε την θέση της, αλλά το πώς ακριβώς θα διαχειριστεί αυτό το σημαντικό όπλο είναι κάτι που θα κρίνουμε εν καιρώ. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ