H Ubisoft, το PS4 και ο κατώτατος κοινός παρανομαστής

Οι Γάλλοι εξισώνουν... "με το ζόρι" τις εκδόσεις του Assassin's Creed Unity για Xbox One και PS4, η οργή δικαιολογημένη

Οι μεγάλες εκδότριες εταιρείες στον χώρο της ηλεκτρονικής διασκέδασης δεν διακρίθηκαν ποτέ για... το τακτ ή τον σεβασμό που (δεν) τρέφουν για το κοινό τους: οι Electronic Arts, Activision και Ubisoft αυτού του κόσμου είναι - όταν όλα έχουν ειπωθεί - πολυεθνικές που λειτουργούν με γνώμονα το κέρδος και μόνο. Ούτε να συνεισφέρουν στο gaming ως μορφή τέχνης ενδιαφέρονται, ούτε να βοηθήσουν με τρόπο ουσιαστικό στην εξέλιξη κάθε κατηγορίας τίτλων, ούτε να προσφέρουν το καλύτερο δυνατό προϊόν που μπορούν στον τελικό καταναλωτή. Η Ubisoft, ωστόσο, ώθησε αυτό το τελευταίο γεγονός σε... νέα ύψη πριν από λίγα 24ωρα, εξοργίζοντας σε τόσο μεγάλο βαθμό τους κατόχους PlayStation4 (και όχι μόνο), ώστε δεν μπορούμε να φανταστούμε τί θα έκανε σε αυτό το σημείο για να εξευμενιστεί απέναντί τους. Αν, φυσικά, την ενδιαφέρει κάτι τέτοιο.

Εν τάχει, λοιπόν: σε συνέντευξή του σχετική με το επερχόμενο Assassin's Creed Unity, ο επικεφαλής παραγωγής του Vincent Pontbriand ομολόγησε πως οι εκδόσεις του τίτλου για PlayStation4 και Xbox One θα χαρακτηρίζονται από την ίδια ανάλυση και ρυθμό ανανέωσης, επίτηδες (!!!). "Αποφασίσαμε να κρατήσουμε τις εκδόσεις των δύο συστημάτων στο ίδιο επίπεδο, ώστε να αποφύγουμε όλες αυτές τις συζητήσεις περί μίας έκδοσης που είναι καλύτερη από την άλλη", δήλωσε ευθαρσώς ο Pontbriand. Με άλλα λόγια, παρά την τεχνική ανωτερότητα του συστήματος της Sony συνολικά, η Ubisoft προτιμά να προσφέρει στο κοινό ένα Assassin's Creed Unity ολόιδιο στο PS4 και το Xbox One (ανάλυση 900p και 30 καρέ ανάδευτερόλεπτο), παρά τη δυνατότητα του πρώτου να αποδώσει καλύτερα, είτε λεπτομερέστερα είτε ομαλότερα κινούμενα γραφικά - είτε δηλαδή ανάλυσης 1080p στα ίδια καρέ ανά δευτερόλεπτο είτε 60 καρέ στην ίδια ανάλυση.

Η δήλωση του στελέχους της Ubisoft προκάλεσε, όπως ήταν φυσικό, αμέτρητες και εντονότατες αντιδράσεις στο Web, ειδικά από τη στιγμή που αναδείχθηκε ως μείζον θέμα συζήτησης στο Twitter η τεχνητή "εξίσωση" (parity) των δύο εκδόσεων. Περισσότερο εξοργισμένοι εμφανίστηκαν φυσικά οι κάτοχοι PlayStation4, που δικαίως θεωρούν πως μπορούν να ζητούν μία έκδοση τεχνικά καλύτερη αυτής του Xbox One. Γρήγορα κατέστη σαφές, ωστόσο, πως και πάρα πολλοί άλλοι gamers έχουν την αίσθηση πως η επιλογή της Ubisoft είναι παράλογη και άδικη. Δεν έλειψαν φυσικά εκείνοι που διατείνονται πως η μεγάλη εκδότρια εταιρεία αδέξια "προσπαθεί να κρατήσει ισορροπίες" ανάμεσα στις Microsoft και Sony ή ακόμη και πως χρηματίστηκε από τον αμερικανικό κολοσσό για να "κρατήσει πίσω" την έκδοση του AC Unity για το PS4.

H γνώμη μας, φυσικά, δεν φτάνει σε άκρα... συνομωσιολογίας - αν και, όχι τυχαία, το συγκεκριμένο Assassin's Creed είναι το πρώτο της σειράς μετά από χρόνια που θα προωθηθεί ειδικά με σύστημα της Microsoft, αλλά και το πρώτο που δεν θα προσφέρει ειδικό περιεχόμενο ή extras στην έκδοση για PlayStation. Δεν θέλουμε να πιστέψουμε πως τα γεγονότα αυτά έπαιξαν ρόλο, καθώς αν το πιστέψουμε τότε η Ubisoft έχει κάνει πολύ σοβαρότερο "φάουλ" από αυτό που φαίνεται. Μπορούμε να πιστέψουμε, όμως, με εξαιρετική ευκολία κάτι άλλο: πως χρησιμοποιώντας ως φτηνή δικαιολογία τις γνωστές συζητήσεις περί "ανάλυσης και καρέ ανά δευτερόλεπτο", η Ubisoft απέφυγε τις πρόσθετες εργατοώρες που χρειάζονται για να βελτιστοποιηθεί η έκδοση του AC Unity στο PS4 και να αποδώσει γραφικά λεπτομερέστερα ή ομαλότερα από αυτήν του Xbox One. Τέτοιοι συμβιβασμοί, που έχουν οικονομικό όφελος δηλαδή, είναι ακριβώς του είδους που θα έκαναν οι πολυεθνικές τύπου Ubisoft: τεμπέλικα... "ports", άλλωστε, "μεταφορές" δηλαδή τίτλων από ένα φορμά σε άλλο, έχει η γαλλική εταιρεία ουκ ολίγα στο ενεργητικό της.

Σε κάθε περίπτωση, η Ubisoft και η κάθε Ubisoft οφείλει να επιδιώκει σε κάθε της παραγωγή να προσφέρει το καλύτερο δυνατό για το κοινό της. Το να δηλώνει χωρίς ντροπή οποιαδήποτε εταιρεία πως "κρατά πίσω" για οποιονδήποτε λόγο - οικονομικό, ισορροπιών ή άλλο - την ποιότητα ενός video game για συγκεκριμένο σύστημα, προσφέροντας κατώτερης ποιότητας προϊόν από αυτό που θα μπορούσε, είναι προσβλητικό προς τους κατόχους του συστήματος αυτού. Ασυζητητί. Μπορεί αυτή η προσέγγιση του "κατώτατου κοινού παρανομαστή" να την συμφέρει οικονομικά, όμως δεν έχει το δικαίωμα να την ακολουθεί όταν χρεώνει για την έκδοση του PS4 τα ίδια χρήματα με αυτά για την έκδοση του Xbox One: σε αυτήν την περίπτωση απλώς εξαπατά τους κατόχους του πρώτου. Τί να πουν, φυσικά, και οι PC gamers για όλα αυτά - που σε εκδόσεις τίτλων φιλοσοφίας "κατώτατου κοινού παρανομαστή" περιορίζονται από τις μεγάλες εκδότριες εταιρείες για... περισσότερο από μία δεκαετία! - αλλά αυτό είναι άλλο μεγάλο θέμα.

Η ίδια η Ubisoft κάποιες ώρες μετά από τις οργισμένες αντιδράσεις των gamers στο Web για το θέμα, έκανε μία ηλιθιωδώς γενικόλογη και απολύτως... πολιτικάντικη δήλωση, η οποία δεν δικαιολογεί τίποτε - "αφήνει μία πόρτα ανοιχτή", όμως, για επίλυσή του πριν την κυκλοφορία του τίτλου. Λέγοντας πως "οι προδιαγραφές του Assassin's Creed Unity δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί", υποννοεί πως υπάρχει το ενδεχόμενο να βελτιώσει τουλάχιστον την ανάλυση της έκδοσης του PlayStation4 με αναβάθμιση λογισμικού, όπως είχε κάνει πέρυσι με το AC Black Flag. Θα έχει, πάντως, ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε πώς θα επιλέξει να διαχειριστεί η Ubisoft αυτό το... μίνι-σκάνδαλο, πλέον, καθώς και αν όντως οι κάτοχοι PS4 θα την "τιμωρήσουν" μποϋκοτάροντας το Assassin's Creed Unity σε περίπτωση που κάτι δεν αλλάξει. Ως τις 14/11, θα ξέρουμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ