H Netflix σχεδιάζει είσοδο στην αγορά του gaming

Σύμφωνα με ρεπορτάζ - μπορεί, ωστόσο, να το κάνει σωστά κι αποφασιστικά;

Στον κόσμο της σύγχρονης ψυχαγωγίας με πολλαπλούς τρόπους και μέσα, είναι γεγονός ότι για τις πολυεθνικές που έχουν παρουσία σε έναν χώρο, έχει νόημα να αποκτήσουν και σε άλλον, ίσως περισσότερους. Αλλά, ιστορικά μιλώντας, η επιτυχία σε κάτι τέτοιο μόνο εγγυημένη δεν είναι και πάρα πολύ συχνά η όλη τέτοια προσπάθεια μετάβασης πολλών εταιρειών σε νέες γι' αυτές αγορές καταλήγουν είτε σε μέτρια αποτελέσματα είτε σε παταγώδη αποτυχία. Μάλλον κανείς δεν... το έχει πει αυτό στην Netflix, πάντως, γιατί - τουλάχιστον σύμφωνα με ρεπορτάζ του The Information - o αμερικανικός κολοσσός αναζητεί το έμπειρο εκείνο στέλεχος που θα επιβλέψει την επέκταση της εταιρείας στην αγορά των video games.

Η Netflix έχει ήδη κάνει μερικά πειράματα προς αυτήν την κατεύθυνση, έχοντας συνεργαστεί με δύο διαφορετικές εταιρείες δημιουργίας και έκδοσης games σε τίτλους βασισμένους στις τηλεοπτικές της σειρές Stranger Things και TV shows. Και οι δύο προσπάθειες ποιοτικά δεν ήταν κάτι το αξιόλογο. Υπάρχουν επίσης οι "αλληλεπιδραστικές τηλεοπτικές σειρές" της Netflix, όπως τα Black Mirror: Bandersnatch και Minecraft: Story Mode οι οποίες, ας είμαστε ειλικρινείς, θυμίζουν games μόνο αν τις αντιπαραβάλλει κανείς με τα... text adventures της δεκαετίας του '80. Όταν λοιπόν η Netflix υποτίθεται πως αναζητά ένα στέλεχος που θα επιβλέψει την δημιουργία μιας υπηρεσίας "σαν το Apple Arcade" το πιθανότερο είναι πως δεν εννοεί πειράματα όπως τα παραπάνω αλλά πλήρη, "κανονικά" video games για συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας, κινητά ή και τα δύο.

Η Netflix μπορεί να... μην έχει συνειδητοποιήσει τί ακριβώς σκέπτεται να κάνει όμως. Στην αγορά των video games είναι πολύ δύσκολο να μπει κανείς, όπως μπορούν να βεβαιώσουν οι Disney, Amazon και Google οι οποίες έκαναν τεράστιες επενδύσεις τα προηγούμενα χρόνια σε αντίστοιχες προσπάθειες με ανύπαρκτο πρακτικά αποτέλεσμα. Για να πείσει οποιοσδήποτε τους παίκτες να σταματήσουν για λίγο να ασχολούνται με τα games όπου αφιερώνουν τον περισσότερο διαθέσιμο χρόνο τους (είτε αναφέρεται κανείς σε κινητά είτε σε συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας) και να δώσουν προσοχή σε κάτι καινούργιο, αυτό θα πρέπει να είναι κάτι αληθινά εξαιρετικό - και παραγωγές πραγματικά εξαιρετικές δεν είναι σύνηθες να προσφέρονται από εταιρείες με μικρή ή μηδενική εμπειρία σε αυτήν την αγορά. Πρόκειται για φαύλο κύκλο που δεν είναι εύκολο να "σπάσει" καμία εταιρεία, ασχέτως ονόματος και οικονομικής επιφάνειας.

Υπάρχει, δε, και το ερώτημα του τί ακριβώς θα έφερνε η Netflix σε αυτήν την αγορά ως εκδότρια games. Το όλο νόημα στην προσπάθεια μιας εταιρείας με ισχυρό brand σε μία μορφή ψυχαγωγίας να επεκταθεί σε μία άλλη βρίσκεται στην εκμετάλλευση ήδη καλλιεργημένων "ονομάτων" ώστε να αυξάνονται οι πιθανότητες εμπορικής επιτυχίας. Η Netflix έχει δημιουργήσει κάποιες τηλεοπτικές σειρές και ταινίες που θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως πρωτογενές υλικό για video games - από π.χ. τα Altered Carbon και The Umbrella Academy μέχρι τα Extraction και The Old Guard - μα τίποτε τόσο απίθανα δημοφιλές ώστε να προσελκύσει υψηλές πωλήσεις "από μόνο του". Αν η Disney είχε πρόβλημα στην αξιοποίηση διάσημων "ονομάτων" της στον χώρο του gaming, δεν θα έχει και οποιοσδήποτε άλλος;

Το ρεπορτάζ του The Information δημοσιεύεται σε μία περίοδο αβεβαιότητας για την Netflix. Η εξάπλωση της πελατειακής της βάσης έχει επιβραδυνθεί πάρα πολύ, το μερίδιο αγοράς της απειλείται για πρώτη φορά από το Disney Plus και άλλους, η συνολική ποιότητα των παραγωγών της δέχεται διαρκή κριτική και η ταινιοθήκη της γίνεται ολοένα και μικρότερη καθώς τα studios του Hollywood κρατούν πλέον τα πιο πολλά φιλμ για τις δικές τους συνδρομητικές υπηρεσίες. Από την μία πλευρά η επέκταση σε νέα αγορά σαφώς θα βοηθούσε την Netflix μακροπρόθεσμα - είναι πάντοτε έξυπνο για μία εταιρεία να έχει πολλαπλές πηγές εσόδων - από την άλλη μια τέτοια απόφαση δεν μπορεί να παρθεί "ελαφρά τη καρδία" και δεν μπορεί να υλοποιηθεί διστακτικά ή με προσέγγιση... "ξεκινάμε και βλέπουμε". Αν ο Hastings και το επιτελείο του την πάρουν, θα πρέπει να την υποστηρίξουν για καιρό και πιθανότατα με πάρα πολύ υψηλό κόστος μέχρις ότου να έλθουν αποτελέσματα. Ειδάλλως θα αποδειχθεί ακόμη ένα πανάκριβο λάθος.

Έχει ο αμερικανικός κολοσσός όντως την οικονομική δυνατότητα να κάνει μια σωστή, μακροπρόθεσμη μετάβαση στην αγορά των video games ενώ θα πρέπει παράλληλα να χρηματοδοτεί όλο και περισσότερες, όλο και ακριβότερες παραγωγές για να παραμένει ανταγωνιστική απέναντι στην Disney και τα άλλα studios του Hollywood που προωθούν πλέον δυναμικά τις δικές τους υπηρεσίες; Για να δούμε!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ