Gran Turismo Sport: εντυπώσεις

Μετά από ενασχόληση με την Δικτυακή δοκιμαστική έκδοση, ποιά είναι η πρώτη μας εικόνα;

Το PlayStation4 έχει ήδη διανύσει χρονιά εξαιρετική σε αποκλειστικές κυκλοφορίες επιπέδου ΑΑΑ, από το Gravity Rush 2 και Nioh, μέχρι το Horizon και το Persona 5 - δεν χωρά, ωστόσο, συζήτηση στο γεγονός ότι ο σημαντικότερος τίτλος του για το 2017 παραμένει το Gran Turismo Sport. Ο νέος εξομοιωτής οδήγησης αυτοκινήτων της Polyphony Digital είναι ο πρώτος της ειδικά σχεδιασμένος για το PS4 και, παρά τις καθυστερήσεις που... έχει πια καθιερώσει ως τμήμα της όλης διαδικασίας ο Kazunori Yamauchi, δείχνει πολλά υποσχόμενος και σαφές βήμα μπροστά για την θρυλική σειρά από τις ημέρες του GT6 στο PS3. To Αθηνόραμα Digital συμμετέχει εδώ και μερικές ημέρες στην "κλειστή" δοκιμαστική περίοδο του GT Sport στην Ευρώπη και στις επόμενες παραγράφους έχει συγκεντρώσει τις εντυπώσεις του από την σχετική δοκιμή.

Το GT Sport είναι περισσότερο από κάθε άλλον προκάτοχό του προσανατολισμένο στις ανταγωνιστικές επιλογές παιχνιδιού μέσω PlayStation Network - από το εισαγωγικό επίπεδο για το πλατύ κοινό μέχρι το κορυφαίο των επαγγελματικών E-Sports με μεγάλα χρηματικά έπαθλα - και ο τίτλος αντιμετωπίζει αυτήν του την πλευρά σαν αληθινό άθλημα, εξ ου και ο χαρακτηρισμός "Sport" για όλη την κατηγορία του που εμπεριέχει αυτές τις επιλογές. Την περίοδο αυτή η δοκιμαστική έκδοση του νέου Gran Turismo προσφέρει μόνο τα Time Trials σε συγκεκριμένες αγωνιστικές πίστες - τρεις διαθέσιμες κάθε φορά - καθώς και την ευκαιρία συμμετοχής σε διαγωνισμούς δημοσιογράφων συγκεκριμένες ημέρες και ώρες.

Στην τελική έκδοση διαθέσιμες θα είναι και οι επιλογές Campaign (η γνωστή άλλοτε ως Career), η Online (για... απλή συμμετοχή σε Δικτυακές αναμετρήσεις και όχι σε επίπεδο πρωταθλητισμού) και η Arcade (για αυτοτελείς αγώνες που δεν απαιτούν πολύ από τον χρόνο του παίκτη). Ενεργές δεν ήταν ακόμη και οι επιλογές VR Tour (που αξιοποιεί το περιφερειακό PlayStation VR για την παρουσίαση οχημάτων αλλά δεν θα χρησιμοποιείται π.χ. για παίξει κανείς ολόκληρους αγώνες σε εικονική πραγματικότητα), Scapes (ένα θεαματικά εμπλουτισμένο Photo Mode με πολλές διαθέσιμες τοποθεσίες όπου μπορεί να "φωτογραφήσει" κανείς τ' αγαπημένα του αυτοκίνητα) και Brand Central (όπου κάθε κατασκευαστής αυτοκινήτων θα έχει την δική του "περιοχή" με ιστορική αναδρομή και εμβληματικά οχήματα της πορείας του).

Η εικόνα που σχηματίσαμε μέσα από την ενασχόλησή μας με το GT Sport αυτή καθ' αυτή είναι εξαιρετικά θετική - για την ακρίβεια δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να παραδεχθούμε ανοιχτά πως ο τίτλος της Polyphony Digital είναι καλύτερος απ' ότι περιμέναμε. Όταν μία παραγωγή αντιμετωπίζει συνήθως προβλήματα που καθυστερούν την κυκλοφορία της, αυτά είναι... κακό σημάδι, όμως στην περίπτωση του GT Sport ο πρόσθετος χρόνος ανάπτυξης λειτούργησε ολοφάνερα θετικά. Η παρουσίαση, το γραφικό περιβάλλον, οι διαθέσιμες επιλογές/ρυθμίσεις είναι όλα προσεγμένα σε εντυπωσιακό βαθμό, με απλότητα και ομοιογένεια στον σχεδιασμό, λογική και κατανοητή διάρθρωση, ταχύτητα στην προβολή και την μετάβαση από τον έναν τομέα στον άλλο (όχι κάτι που λέγεται εύκολα για τα GT5/6). H έναρξη κάθε αγώνα γίνεται σχεδόν άμεσα (πρακτικά μηδενικός χρόνος αναμονής), η έξοδος κι επανέναρξη το ίδιο, ενώ η προβολή "επίδειξης" των αυτοκινήτων είναι ακαριαία και όσο "θεατρική" αυτά αξίζουν, χωρίς όμως να κουράζει. Από τα πρώτα λεπτά επαφής με το GT Sport γίνεται αντιληπτό πως η Polyphony Digital έλαβε στα υπ' όψιν τα σχόλια του κοινού της. Tα του Καίσαρος, τω Καίσαρι.

Πολύ καλά είναι τα νέα και σε άλλους νευραλγικής σημασίας τομείς. Ο χειρισμός, για παράδειγμα, του GT Sport είναι πειστικός και σαφώς βελτιωμένος, αξιοποιώντας ολοφάνερα λεπτομερέστερο μοντέλο φυσικής συμπεριφοράς των οχημάτων από το αντίστοιχο οποιουδήποτε παρελθόντος Gran Turismo. Η αίσθηση που αποπνέουν τα αυτοκίνητα κατά την οδήγηση είναι άριστη: "αντιστέκονται" όσο θα περίμενε κανείς στις στροφές, ένα σοβαρό λάθος θα τα στείλει εκτός πίστας, όμως με προσοχή είναι εφικτό να τα κατευθύνει κανείς ακόμη και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Ο παίκτης τα "νοιώθει", μάλιστα να "πατούν" χαρακτηριστικά αλλιώς στον δρόμο, ανάλογα με την ιπποδύναμη και το βάρος τους (ακόμη και την θέση της μηχανής πολλές φορές). Σημαντικότατη και η υπέροχη αίσθηση της ταχύτητας που "εισπράττει" ο παίκτης με τα γρηγορότερα αυτοκίνητα, η οποία δεν στερεί όμως τίποτε από την ακρίβεια του χειρισμού.

Η όλη εμπειρία της ενασχόλησης με την δοκιμαστική έκδοση του GT Sport ήταν ομολογουμένως ευχάριστα... προβλέψιμη: ούτε ιδιαίτερα μεγάλο ήταν το αρχείο εγκατάστασης του τίτλου, ούτε προβλήματα συγχρονισμού δεδομένων ή αποσύνδεσης από τους servers της Sony είχαμε, ούτε τίποτε. Μόνο "παράπονο", τρόπον τινά, που έχουμε από την παρούσα μορφή του νέου Gran Turismo είναι η απουσία - παρά τις σχετικές υποσχέσεις του Yamauchi - οποιουδήποτε μοντέλου καταστροφής του αμαξώματος ή επιπλοκής στην λειτουργία των οχημάτων ως συνέπεια των συγκρούσεων με το γύρω περιβάλλον ή άλλα αυτοκίνητα. Δεν ξέρουμε αν αυτό θα συμπεριλαμβάνεται στο GT Sport και θα το δούμε σε επόμενη προέκδοσή του ή αν η Polyphony Digital αποφάσισε εν τέλει να μην το υλοποιήσει, οπότε... θα δείξει εν καιρώ.

Στο μεταξύ οι φίλοι της κορυφαίας σειράς games αγώνων ταχύτητας στην ιστορία των PlayStation μπορούν να διαβάσουν τις εντυπώσεις μας από τον τεχνικό τομέα του GT Sport, αλλά και να θαυμάσουν δείγματα των εικονικών φωτογραφιών που η λειτουργία Scapes προσφέρει την δυνατότητα να συνθέσει κανείς. Και επανερχόμαστε στο θέμα με την πρώτη ευκαιρία!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ