Far Cry 5: η συνέντευξη

Κάνουμε τις σωστές ερωτήσεις, παίρνουμε ενδιαφέρουσες απαντήσεις από την Ubisoft

Στo πλαίσιo του ταξιδιού μας στο Λονδίνο και της συμμετοχής μας σε εκδήλωση της Ubisoft, κατά την διάρκεια του οποίου αποκτήσαμε μία πρώτη εικόνα του επερχόμενου Far Cry 5, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε - σε αποκλειστικότητα για τη χώρα μας - και στον διευθυντή σεναρίου του τίτλου, τον Jean-Sebastien Decant. Ανακαλύψαμε έτσι περισσότερες λεπτομέρειες για το ποίμνιο του αιρετικού αρχιερέα Joseph Seed, αλλά και για τους παραλληλισμούς ενός τέτοιου προϊόντος οικιακής διασκέδασης με τον αληθινό κόσμο. Οι περισσότερο ενδιαφέρουσες από τις ερωτήσεις που τού θέσαμε, ακολουθούν:

Με τρία χρόνια να έχουν περάσει από την κυκλοφορία του τελευταίου τίτλου της "κύριας" σειράς Far Cry, του 4, οι εξελίξεις στην βιομηχανία ήταν στο μεσοδιάστημα μεγάλες και σημαντικές. Υπάρχουν, θεωρείτε, games αυτής της περιόδου που σάς επηρέασαν κατά την φάση σχεδιασμού του Far Cry 5;
Θεωρώ πως η Ubisoft εκμεταλλεύτηκε αυτό το - μεγάλο για τα δεδομένα της αγοράς μας - χρονικό διάστημα ώστε να εξερευνήσει νέους τρόπους που θα τής επιτρέψουν να κάνει αυτό που πιστεύω πως κάνει καλύτερα από πολλούς - να δημιουργήσει πιστευτούς αλληλεπιδραστικούς κόσμους - περισσότερο αποτελεσματικά. Έχω ασχοληθεί πάρα πολύ με τον "ανοικτό κόσμο" των Far Cry. Από την εποχή του FC3 είχαμε βάλει στόχο να κινηθούμε έξω από τα καθιερωμένα πλαίσια των games του είδους, έχοντας ήδη αποδείξει και στο Far Cry Primal πως είμαστε ανοικτοί σε ιδέες που αλλάζουν τη δομή του σεναρίου. Έτσι στο Far Cry 5 επιδιώξαμε να δημιουργήσουμε έναν πολύ μεγάλο σε έκταση εικονικό κόσμο που θα λειτουργεί ως ψηφιακός "καμβάς" για τον παίκτη, διαμορφωμένος ώστε να τού επιτρέπει να χαράξει την δική του διαδρομή όποια από τις τρεις (μεγάλες) περιοχές του τίτλου να αποφασίσει να εξερευνήσει πρώτη. Ο τρόπος που θα βιώσει ο παίκτης την υπόθεση του νέου Far Cry καθορίζεται ουσιαστικά από τον ίδιο, όχι από εμάς.


Στο Far Cry 3 οι παίκτες ανέλαβαν τον ρόλο του Jason Brodie, στο Far Cry 4, αυτόν του Ajay Ghale... αυτή τη φορά όμως, ο πρωταγωνιστής μας δεν έχει καν δική του φωνή! Γιατί το Far Cry 5 κινήθηκε προς αυτήν την κατεύθυνση;
Τα Far Cry ήταν ανέκαθεν τίτλοι στους οποίους η δράση εξελίσσεται σε πρώτο πρόσωπο, οπότε ουσιαστικά δεν βλέπετε τον πρωταγωνιστή σας. Δεν εμφανίζεται ποτέ στην οθόνη, βλέπετε μόνο τα χέρια του. Θελήσαμε λοιπόν ν' απομακρύνουμε κάθε στοιχείο που θ' ανάγκαζε τον παίκτη να βιώσει το σενάριο με συγκεκριμένο τρόπο και να του επιτρέψουμε να το κάνει όπως ακριβώς ο ίδιος επιθυμεί. Έτσι φτάσαμε στην επιλογή του σιωπηλού πρωταγωνιστή. Δεν ήταν εύκολο, μα υλοποιήσαμε άλλα καινοτομικά στοιχεία τα οποία μάς βοήθησαν να ανανεώσουμε την αίσθηση του παιχνιδιού σε αυτόν τον τομέα. Ένα τέτοιο είναι, για παράδειγμα, οι "μισθοφόροι" οι οποίοι μπορούν να συνοδεύσουν τον κύριο χαρακτήρα σε κάθε αποστολή και είναι σε θέση να αντιδράσουν με τρόπο ουσιασικό σε πολλές καταστάσεις. Ο καθένας απ' αυτούς έχει την προσωπικότητά του και θα μπορούσε να υποστηρίξει κανείς πως αντικαθιστούν τη φωνή του πρωταγωνιστή μ' επιτυχία.


Πόσο μεγάλη είναι λοιπόν η γκάμα των σημαντικών χαρακτήρων που μπορεί να συναντήσει κανείς στο νέο Far Cry;
Νομίζω ότι η διαδικασία επιλογής όλων αυτών των "συμπρωταγωνιστικών" χαρακτήρων ήταν μία από εκείνες που απολαύσαμε περισσότερο σε όλη τη διάρκεια της ανάπτυξης του τίτλου. Παλιότερα είχαμε δέκα ή δεκαπέντε τέτοιους χαρακτήρες το πολύ. Τώρα είναι περισσότεροι από πενήντα. Έτσι έχουμε συνθέσει ένα "πολύχρωμο" καστ, που προσφέρει ποικιλία από διαφορετικά στυλ και δημιουργεί διάφορα... vibes, ανάλογα με τον χαρακτήρα και την περίσταση. Συναντήσαμε ιδέες που μάς άρεσαν σε πολλές πηγές υλικού, φυσικά, αλλά αυτό που πραγματικά μάς ενέπνευσε ήταν οι ίδιοι οι ηθοποιοί με τους οποίους συνεργαστήκαμε για την απόδοση των διαλόγων - ακόμη και μερικοί που απλά παρακολουθήσαμε στις οντισιόν. Εκεί διαμορφώθηκε, στην πραγματικότητα, το στυλ των περισσότερων από τους συμπρωταγωνιστικούς χαρακτήρες μας.


Παίζοντας την δοκιμαστική έκδοση του Far Cry 5 σήμερα διαπιστώσαμε ότι ο πρωταγωνιστής μας δεν είναι άμοιρος ευθυνών όταν - ηθελημένα ή μη - άμαχος πληθυσμός πέφτει θύμα της έντονης δράσης που προσφέρει στην εξέλιξή του. Έχει υιοθετηθεί κάποιου είδους σύστημα "ηθικού ελέγχου" στον τίτλο;
Όχι, δεν προχωρήσαμε στην ένταξη τέτοιου μηχανισμού στο FC5, τουλάχιστον όχι με την τυπική μορφή που το συναντά κανείς σε άλλα games. Αν ωστόσο ο παίκτης αρχίσει να στρέφεται εναντίον των πολιτών, αρχικά υπάρχει μια προειδοποίηση. Αν αυτός την περιφρονήσει και συνεχίσει να δρα με τον ίδιο τρόπο, τότε απλά... Game Over. Ας μην ξεχνάμε πως αντικειμενικός σκοπός του τίτλου είναι ο παίκτης να βοηθήσει τους πολίτες της Hope County, όχι να χειροτερέψει τα πράγματα. Ζούμε σε περίεργη εποχή και παρά τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα ενός video game, δεν θέλαμε να υπάρχει καμία αμφιβολία ή "γκρίζα ζώνη" στο συγκεκριμένο θέμα από την δική μας την πλευρά.

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ