Ε3 2016: Εντυπώσεις από το Days Gone

Πρώτη επαφή με το survival thriller της Bend Studios - τί "κρατάμε" από το σχετικό demo;

Στην επιτυχή συνέντευξη Τύπου της Sony που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της Ε3 2016 ομολογουμένως οι... κυριολεκτικές αληθινές εκπλήξεις, με την έννοια αυτών για τις οποίες δεν είχε ακουστεί απολύτως τίποτε, ήταν ελάχιστες - ανάμεσά τους, ωστόσο, το Days Gone του Bend Studio σαφώς ξεχώρισε ως η πλέον εντυπωσιακή. Δεν ήταν μεγάλη η έκπληξη μόνο επειδή δεν είχε διαρρεύσει μέχρι εκείνη την ημέρα κανένα στοιχείο για τον νέο τίτλο, αλλά και επειδή η Bend δεν είχε μέχρι πρότινος στο ενεργητικό της παρά ελάχιστα games (και όλα για PS Vita ή PSP). Τo Days Gone είναι, με άλλα λόγια, τόσο ο πρώτος της τίτλος για PlayStation4, όσο και για οποιοδήποτε "μεγάλο" οικιακό σύστημα ψυχαγωγίας. Στον ειδικό χώρο παρουσιάσεων της Sony, την επόμενη ημέρα της συνέντευξης Τύπου, είχαμε την ευκαιρία μιας εκτενούς "ξενάγησης" σε τμήμα του. Οι εντυπώσεις μας;

To Days Gone διαδραματίζεται σε πλαίσιο μεταποκαλυπτικό, δανειζόμενο στοιχεία τόσο από άλλα video games όσο και από βιβλία και ταινίες για να "χτίσει" έναν κόσμο πιστευτό κι αναγνωρίσιμο. Μία μεγάλη επιδημία έχει σαρώσει τον πλανήτη δύο χρόνια πριν και η μεγάλη πλειοψηφία των ανθρώπων έχει είτε πεθάνει είτε μεταμορφωθεί σε ένα είδος "ζωντανού ζόμπι" (στον συγκεκριμένο τίτλο ονομάζονται Freakers) το οποίο φυσικά επιτίθεται αδίστακτα στους ελάχιστους επιζώντες. Αυτοί θα κάνουν προφανώς ο,τιδήποτε χρειάζεται για να παραμείνουν στη ζωή και το Days Gone δεν αποτελεί εξαίρεση. Ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας του ανήκει σε αυτούς τους επιζώντες: πρώην μέλος συμμορίας με μοτοσυκλέτες, ο Deacon St. John είναι ένας σκληροτράχηλος κυνηγός επικυρηγμένων που ζει νομαδική ζωή αντί να ζει σε κάποιον από τις μικρούς "ασφαλείς" καταυλισμούς που βρίσκονται διάσπαρτοι στον κόσμο.

Το demo που είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε live - το ίδιο με αυτό που επιδείχθηκε στην συνέντευξη Τύπου της Sony, αλλά εκτενέστερο - ακολουθεί τον Deacon στην προσπάθειά του να συλλάβει έναν καταζητούμενο που έχει εγκλωβιστεί σε ένα εγκαταλελειμένο διυλιστήριο. Ο πρωταγωνιστής εντοπίζει τον στόχο του, όμως γρήγορα συνειδητοποιεί πως η όλη εγκατάσταση έχει κατακλυστεί από Freakers οι οποίοι δεν αργούν να τόν αντιληφθούν επίσης. Με αυτόν τον τρόπο ξεκινά μία αριστοτεχνικά σκηνοθετημένη, ολοένα και περισσότερο αγωνιώδης, σεκάνς διάρκειας 10 λεπτών περίπου, κατά την οποία ο Deacon προσπαθεί να ξεφύγει από το πλήθος των ζόμπι που τον κυνηγούν, καταλήγοντας περικυκλωμένος και χωρίς τρόπο διαφυγής σε ένα παρατηρητήριο. Σημείο όπου το demo περιορίζεται σε ένα απλό... cut.

Στην όλη σκηνή το Bend Studio της Sony υπογραμμίζει μία σειρά από συγκεκριμένα πράγματα. Πρώτον, υπάρχουν ήδη 2-3 διαφορετικά είδη "ζόμπι", με χαρακτηριστικά, αντοχή και τρόπους επίθεσης που ποικίλλουν (στην τελική έκδοση του τίτλου θα είναι σημαντικά περισσότερα τα είδη). Δεύτερον, σε μεγάλους αριθμούς οι Freakers ονομάζονται Horde ακριβώς επειδή επιδεικνύουν ένα είδος "ομαδικής" τεχνητής νοημοσύνης: βάσει αυτής προσπαθούν να "στριμώξουν", να περικυκλώσουν και εν τέλει να αποκλείσουν τον παίκτη σε σημεία του περιβάλλοντος απ' όπου αυτός δε θα μπορέσει να διαφύγει. Τρίτον, το ίδιο περιβάλλον προσφέρει στον παίκτη πολλά μετακινούμενα στοιχεία και αντικείμενα με τα οποία μπορεί να παρεμποδίσει τους Freakers. Τέταρτον, ο παίκτης έχει στη διάθεσή του πυροβόλα όπλα μικρά και μεγάλα - από απλό πιστόλι μέχρι στρατιωτικό τουφέκι επαναληπτικό για... "γαζώματα στο πλήθος" - αλλά και εκρηκτικά, καθώς και τρόπους να "ενισχύσει" τα όπλα αυτά.

Στο demo που παρακολουθήσαμε όλα τα παραπάνω συνδυάζονταν με τρόπο φυσικό και αποτελεσματικό, όπως περιμένει κανείς στην... μετα-The Last of Us εποχή - έστω κι αν ο τεχνικός τομέας του Days Gone δεν αγγίζει ακόμη αυτό το επίπεδο οπτικοακουστικής ποιότητας, απέχοντας όμως και τουλάχιστον έναν χρόνο ακόμη από την ολοκλήρωση της ανάπτυξής του. Εντυπωσιακότερο στοιχείο όλων παραμένει η πειστική παρουσία των Freakers ως Horde, η οποία όντως αποπνέει την εντύπωση "ομαδικής σκέψης από ζόμπι" σε μεγάλους αριθμούς - σε συγκεκριμένα σημεία της όλης σεκάνς κυριολεκτικά κατακλύζουν όλη την οθόνη - και ωθεί την αγωνία αυτού του survival thriller σε υψηλά επίπεδα. Ενδιαφέρον θα έχει να διαπιστώσουμε πώς αξιοποιείται η μοτοσυκλέτα του Deacon, πέρα από τον ρόλο της ως μεταφορικό μέσο δηλαδή, καθώς και πόσο συμμετέχουν στην εξέλιξη του τίτλου - αφού υπάγεται στην κατηγορία των "ανοιχτού κόσμου" (opern world) - τα στοιχεία της εξερεύνησης ή/και των όποιων γρίφων ώστε να υπάρχουν και οι απαραίτητες... "ανάσες" από την αγωνιώδη δράση.

Στις ερωτήσεις μας το Bend Studio ήταν μάλλον επιφυλακτικό, και πάλι προφανώς λόγω του πρώιμου σημείου ανάπτυξης στο οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή το Days Gone. Eπιβεβαιώθηκε, ωστόσο, η πρόθεσή του να επικεντρωθεί στο σεναριακό τμήμα του Days Gone και - σίγουρα αρχικά - να μην ενσωματώνει επιλογές συμμετοχής πολλών παικτών, να προσφέρει ποικιλία στα είδη περιβάλλοντος και στα οχήματα (με την υπόσχεση μερικών εκπλήξεων), καθώς και τη δυνατότητα αποθήκευσης πολλαπλών αντικειμένων και συνδυασμού τους (crafting) για την επίλυση γρίφων βασικού επιπέδου στην εξέλιξη του τίτλου. Συνολικά πρόκειται για το είδος της... παραγωγής αουτ-σάιντερ, με την έννοια αυτής που μπορεί κάλλιστα να "έλθει από το πουθενά" και να διεκδικήσει περίοπτη θέση ανάμεσα στις μελλοντικές αποκλειστικές κυκλοφορίες του PS4, αρκεί να δοθεί στην ανάπτυξή της η απαραίτητη προσοχή και να γίνουν κινήσεις ώστε να φέρνει στο προσκήνιο και κάποια στοιχεία νέα, που να το διαφοροποιούν από τα "κυνηγητά με ζόμπι" του παρελθόντος. Όπως πάντα... ίδωμεν!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ