Demon's Souls

Remake κορυφαίο, γεύση επόμενης γενιάς

To Demon's Souls δεν διάλεξε το 2009 ξεχωριστό δρόμο μόνο με τον συνειδητά πολύ υψηλό βαθμό πρόκλησης που υιοθετεί, αλλά και με άλλα στοιχεία. Για τα τότε δεδομένα ήταν όντως καινοτομική π.χ. η συμμετοχή άλλων παικτών στην μοναχική διαδρομή του παίκτη μέσω PlayStation Network: αυτή η δυνατότητα παραμένει σημαντικό χαρακτηριστικό του τίτλου, όπως παραμένει και στην... διακριτική ευχέρεια των τρίτων το αν θα βοηθήσουν τον παίκτη στου οποίου το παιχνιδι "εισβάλλουν" ή αν θα του επιτεθούν. Ακόμη και τα σημάδια του θανάτου άλλων παικτών μέσα στο περιβάλλον όπου κινείται ο πρωταγωνιστικός χαρακτήρας ή τα μηνύματα που άλλοι παίκτες μπορούν ν' αφήσουν για να τον προειδοποιήσουν είναι όλα παρόντα, συνεισφέροντας στην ατμόσφαιρα του "ζωντανού κόσμου" που τον καθιστά ακόμη περισσότερο θελκτικό.

Ασχέτως των προαναφερθέντων, ωστόσο, κακά τα ψέματα: το remake του Demon's Souls δύο πράγματα έπρεπε να επιτύχει για να "κερδίσει" το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Ένα, να κρατήσει αναλλοίωτη την "αίσθηση" του αρχικού τίτλου στην δυσκολία, τον χειρισμό και την ατμόσφαιρα. Αυτό το πέτυχε χωρίς καμία αμφιβολία. Δύο: να επιδείξει τεχνικό τομέα άκρως εντυπωσιακό τόσο συγκριτικά με τον αρχικό τίτλο, όσο και για τα δεδομένα ενός πανίσχυρου νέου συστήματος οικιακής ψυχαγωγίας όπως το PS5. Εκεί είναι που η Bluepoint - έμπειρη πια στις επανεκδόσεις παλαιότερων games σε νέα φορμά - αληθινά... "έδωσε ρέστα" καθώς η παραγωγή της σχεδόν δίνει την εντύπωση πως δημιουργήθηκε εξ αρχής για το νέο σύστημα της Sony - ναι, είναι τέτοιου επιπέδου!

Ο,τιδήποτε δείχνει, κινείται και ακούγεται στο νέο Demon's Souls έχει όχι απλώς ανασχεδιαστεί, αλλά ουσιαστικά δημιουργηθεί εξ αρχής και περαστεί "πάνω από" τον βασικό σκελετό του αρχικού: τα τρισδιάστατα μοντέλα, το γύρω περιβάλλον, οι υφές υλικών, ο φωτισμός, τα εφέ, όλα είναι ασύγκριτα υψηλότερης λεπτομέρειας και φυσικά πολύ μεγαλύτερης ανάλυσης. Όπως και άλλοι τίτλοι του PS5 έτσι και αυτός προσφέρει δύο τρόπους απεικόνισης: ο ένας επικεντρώνεται στο maximum της ποιότητας γραφικών 4Κ και λειτουργεί στα 30 καρέ ανά δευτερόλεπτο, ενώ ο άλλος μειώνει την ανάλυση στα 1440p αλλά λειτουργεί στα 60 καρέ ανά δευτερόλεπτο. Οι... βετεράνοι των Souls ξέρουν πόσο πολύτιμος είναι ο χειρισμός με την ελάχιστη δυνατή καθυστέρηση, οπότε είναι σίγουρο πως θα επιλέξουν την δεύτερη επιλογή, η οποία πάντως δεν δείχνει τόσο διαφορετική από την πρώτη ενόσω παίζει κανείς ούτως ή άλλως.

Η Bluepoint έχει κάνει - κατά βάση αναγκαστικά αν θέλει να είναι κανείς ειλικρινής - αλλαγές σε ορισμένα στοιχεία του τεχνικού τομέα σε σχέση με το αρχικό προκειμένου να αναδειχθούν τα υψηλότερης ποιότητας αντίστοιχα νέα. Η καλλιτεχνική επιμέλεια των γραφικών, για παράδειγμα, διαφέρει και επηρεάζει σε ένα βαθμό την όψη του τίτλου ακριβώς επειδή ο φωτισμός και τα εφέ είναι τώρα διαφορετικής τεχνολογίας. Τα ηχητικά εφέ έχουν περισσότερο "βάρος" και η μουσική (ενώ παραμένει ως μελωδία η ίδια) έχει ενορχηστρωθεί οπότε ακούγεται σε έναν βαθμό αλλαγμένη. Όμως όλα αυτά εν τέλει λειτουργούν υπέρ του τίτλου.

Προσπάθεια ολοφάνερη έχει καταβληθεί, άλλωστε, προκειμένου το νέο Demon's Souls να αξιοποιεί πολλά από τα πλεονεκτήματα που το hardware του φέρνει στο προσκήνιο. Η λήψη των δεδομένων από τον δίσκο SSD, για παράδειγμα, είναι απίθανα γρήγορη και μεταφράζεται σε πανελάχιστο χρόνο αναμονής για περίπου ο,τιδήποτε - κάτι εξαιρετικά χρήσιμο για όλες εκείνες τις περιπτώσεις... ανάμεσα στους θανάτους και τις αναστάσεις του παίκτη, που εκ των πραγμάτων θα είναι πολλές. Ο ήχος 3D δεν αποδίδεται θεαματικά, μεν, αλλά συμβάλλει στην υποβλητική ατμόσφαιρα και ενίοτε "προδίδει" την θέση αντιπάλων μέσω του μικρού ηχείου που φέρει χειριστήριο DualSense. Μιλώντας, δε, γι' αυτό, κάποια από τα εφέ ανάδρασης που προσφέρει είναι αξιόλογα έστω και αν λειτουργούν ως "το κάτι παραπάνω" κι όχι ως στοιχείο του gameplay.

Καθώς το... τέλειο video game δεν υπάρχει, αν θέλει επί τούτου να εντοπίσει κανείς αδυναμίες στο Demon's Souls του PlayStation5, μπορεί: η σωματική κίνηση των χαρακτήρων και ειδικά του πρωταγωνιστικού, για παράδειγμα, δεν κινείται στο ίδιο επίπεδο ποιότητας με τα γραφικά, ενώ ο μηχανισμός του platforming - των αλμάτων σε διαφορετικά επίπεδα, πάνω από κενά κλπ. - είχε μικροπροβλήματα και στον αρχικό τίτλο, τα οποία δεν διορθώθηκαν (ίσως και προς χάριν πιστότητας). Κάποια παραπάνω βοήθεια κι επεξήγηση στους αρχάριους παίκτες, επίσης, θα μπορούσε να είχε ενσωματωθεί πέρα από τα συνοδευτικά video των Activities.

Όμως αυτά τα πράγματα ούτε κατά διάνοια δεν αρκούν για να αμαυρώσουν την θριαμβευτική συνολική εικόνα της όλης παραγωγής. Παρά τις αρχικές μας αμφιβολίες τις σχετικές (στο κάτω-κάτω ένα remake είναι πάντοτε ένα remake και εξ ορισμού όχι original παραγωγή) το Demon's Souls του PlayStation5 ανήκει δικαιωματικά στην γενιά που το νέο σύστημα της Sony εγκαινιάζει. Επόμενης γενιάς έπος, λοιπόν; Ναι. Και το είδος της παραγωγής που κάθε κάτοχος PS5, ακόμη κι αν δεν το αγοράσει γι' αυτήν συγκεκριμένα, οφείλει στον εαυτό του να παίξει κάποια στιγμή: ως υπόδειγμα τίτλου action RPG με έντονο δικό του χαρακτήρα, παρά την δυσκολία του, αλλά και ως πρόγευση των όσων μπορούμε να περιμένουμε από το καινούργιο οικιακό PlayStation. Με άλλα λόγια: αποστολή επιτυχής, Bluepoint!

Βαθμολογία: 9 αστεράκια αθηνόραμα digital - editor’s choice - top spot

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ