CES 2016: στα 36 εκ. συστήματα η πελατειακή βάση του PS4

Διευρύνεται ακόμη περισσότερο η διαφορά του με το Xbox One - σχολιάζουμε σχετικά

Η αλήθεια είναι πως έχει αρχίσει να καταντά... μονότονο το σχετικό ρεπορτάζ, αλλά αυτό είναι το είδος του προβλήματος που όχι μόνο η Sony, αλλά οποιοσδήποτε άλλος κατασκευαστής προϊόντων τεχνολογίας θα ήθελε να έχει: το PlayStation4 κατά την πρόσφατη εορταστική περίοδο σημείωσε και πάλι ρεκόρ πωλήσεων σε σχέση με τους προκατόχους του και, όπως φαίνεται, και πάλι σε βάρος του Xbox One, με 1 εκατομμύριο PS4 να πωλούνται κάθε εβδομάδα στη διάρκεια των τελευταίων 6 εβδομάδων του χρόνου. Με... "αυτά και με κείνα", δε, το σύστημα της Sony έχει πλέον αγγίξει τα 36 εκατομμύρια καταναλωτές σε εύρος πελατειακής βάσης, αριθμός εκπληκτικός από οποιαδήποτε πλευρά κι αν τον κρίνει κανείς. Η Microsoft, υπενθυμίζουμε, συνεχίζει να μην δίνει στη δημοσιότητα στοιχεία πωλήσεων για το Xbox One - και το γιατί είναι πλέον φανερό. Εκτιμήσεις, πάντως, το θέλουν να έχει ξεπεράσει και αυτό τα 20 εκατομμύρια πωληθέντα συστήματα.

Από την εικόνα που έχει διαμορφωθεί και με την "καταμέτρηση" των εορτών - και συνολικά από αυτήν του 2015 - μπορεί να εξάγει κανείς μία σειρά από, αδιαμφισβήτητα πλέον, συμπεράσματα. Πρώτον, τo PS4 συνεχίζει να είναι στα μάτια του κοινού το καλύτερο εκ των δύο συστημάτων ηλεκτρονικής διασκέδασης νέας γενιάς, παρά το γεγονός ότι το Xbox One έχει κάνει πια όλες τις διορθωτικές κινήσεις που μπορούσε μετά από το πολύ κακό του ξεκίνημα. Με άλλα λόγια, ενώ το σύστημα της Microsoft δεν έχει πια εμφανείς αδυναμίες - από τον ασαφή χαρακτήρα χρήσης μέχρι το αποτυχημένο Kinect - ο κόσμος σε μεγάλο του ποσοστό συνεχίζει να εκτιμά ως επιλογή περισσότερο το σύστημα της Sony.

Δεύτερον, τα αποκλειστικά games ενός συστήματος δεν είναι σε θέση να τού εξασφαλίσουν τελικά κάποιου είδους απτό πλεονέκτημα - σίγουρα όχι αν ισχύει η εις βάρος του συνολική εντύπωση που περιγράψαμε νωρίτερα. Μέσα στο 2015 έγιναν διαθέσιμοι μόνο για το Xbox One ΑΑΑ τίτλοι βεληνεκούς Halo, Forza και Tomb Raider, ποιοτικά κορυφαίοι, οι οποίοι όμως δεν κατόρθωσαν να βοηθήσουν το σύστημα της Microsoft. Σαφέστατα έδωσαν ώθηση στις πωλήσεις του, αλλά όχι αρκετή ώστε το Xbox One να μειώσει τη διαφορά που το χώριζε από το PS4 στις αρχές της περασμένης χρονιάς. Αυτό, δε, συνέβη σε μία χρονιά που το σύστημα της Sony επέδειξε πανελάχιστες αποκλειστικότητες σε νέες παραγωγές και στηρίχθηκε σχεδόν αποκλειστικά στις στενές συνεργασίες με ανεξάρτητους εκδότες για ΑΑΑ παραγωγές των δεύτερων - π.χ. Star Wars Battlefront, Call of Duty Black Ops III - και βέβαια σε επανεκδόσεις παρελθόντων επιτυχιών από την εποχή του PlayStation3.

Τρίτον, αν η Sony όχι απλώς "άντεξε στην πίεση" του Xbox One μέσα στο 2015 όσον αφορά στα αποκλειστικά games, αλλά διεύρυνε κιόλας την διαφορά του από αυτό, τότε το 2016 διαγράφεται πολύ δύσκολο για την Microsoft στον συγκεκριμένο τομέα. Για τo PS4 η νέα χρονιά επιφυλάσσει θεαματικό αριθμό από κορυφαίες αποκλειστικές παραγωγές, που ποικίλλουν από το νέο Street Fighter και το νέο Uncharted, μέχρι το νέο Gravity Rush και το νέο Gran Turismo. Υπάρχουν και ολοκαίνουργιες παραγωγές, επίσης αποκλειστικές, οι οποίες δείχνουν πολλά υποσχόμενες, όπως οι The Witness, Horizon: Zero Dawn, No Man's Sky, WiLD, The Last Guardian και Dreams. Σε όλα τα παραπάνω το Xbox One έχει να αντιτάξει - μέχρι στιγμής τουλάχιστον - μόνο το Gears of War 4, καθώς τα Quantum Break, Fable Legends, Crackdown 3 και ReCore δείχνουν ενδιαφέροντα αλλά όχι και ικανά για την εντυπωσιακή εμπορική πορεία που δρομολογεί ανατροπές.

Όταν όλα έχουν ειπωθεί, τα στελέχη της Microsoft μπορούν να είναι ικανοποιημένα με την θετικότατη συνολικά πορεία του Xbox One μέσα στη χρονιά που πέρασε, όμως οι αριθμοί "μιλούν από μόνοι τους" και μάλιστα εύγλωττα: αν ο κολοσσός του Redmond εννοεί όντως να συναγωνιστεί την πρόταση της Sony αξιόμαχα, θα πρέπει να "κάνει την υπέρβαση" όχι μία, αλλά αρκετές φορές μέσα στο 2016. Για την ώρα αυτό φαντάζει δύσκολο όχι μόνο επειδή το "οπλοστάσιο" της Microsoft δείχνει φτωχό, αλλά και επειδή - για κάποιον... ανεξήγητο σχεδόν λόγο - ο ρυθμός εξάπλωσης που έχει αποκτήσει το PS4 στην παγκόσμια αγορά δεν δείχνει σημάδια επιβράδυνσης. Αν, κάνοντας του χρόνου τέτοιο καιρό την ίδια καταμέτρηση, διαπιστώσουμε πως οι πελατειακές βάσεις των PS4 και Xbox One έχουν διαμορφωθεί π.χ. στα 50 και 30 εκατομμύρια πωληθέντα συστήματα αντιστοίχως, θα είναι πλέον αδύνατο να ευελπιστεί η Microsoft σε επιτυχία α λα Xbox 360 σε αυτή την "γενιά" της ηλεκτρονικής διασκέδασης. Θα είναι και το 2016 χρονιά το ίδιο καταλυτικής υπεροχής για το PS4; Όπως πάντοτε, θα... δείξει!

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ