CES 2014: Ξεκινά το PlayStation Now

Καθ' οδόν η υπηρεσίας της Sony για απευθείας "αποστολή" games σε κάθε είδους συσκευή

Μία από τις σημαντικότερες επιχειρηματικές κινήσεις της Sony μέσα στο 2013 ήταν η εξαγορά της εταιρείας Gaikai του Dave Perry - ενός από τους "βετεράνους" στο χώρο του video gaming - για να αξιοποιηθεί η σχετική τεχνογνωσία στα μελλοντικά σχέδια της ιαπωνικής εταιρείας. Η Gaikai ήταν η πλέον επιτυχημένη εταιρεία στο χώρο του cloud gaming: ενός τρόπου ενοικίασης και πώλησης games απολύτως Δικτυοκεντρικού. Με αυτόν τα games δεν εγκαθίστανται ποτέ στη συσκευή του καταναλωτή, αλλά "στέλνονται" εκεί σε πραγματικό χρόνο από τους servers της Gaikai και αυτός "παίζει" μια αλληλεπιδραστική ροή video ουσιαστικά. Η Sony είχε ανακοινώσει πως μέσα στο 2014 θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία αυτή εμπορικά - και σήμερα έχουμε τις πρώτες λεπτομέρειες της νέας σχετικής υπηρεσίας, που ονομάζεται (φυσικά) PlayStation Now.

Το PlayStation Now θα προσφέρει αρχικά στους κατόχους PS4 τη δυνατότητα να παίζουν μέσω Internet έναν μεγάλο αριθμό από games του PS3, εξασφαλίζοντας έτσι ενός είδους "συμβατότητα" του νέου οικιακού PlayStation με τον προκάτοχό του. Η ίδια δυνατότητα θα προσφέρεται στους κατόχους PlayStation3, προφανώς, με το PS Vita να ακολουθεί. Η Sony θα προσφέρει επιλογές ενοικίασης μεμονωμένων τίτλων ή μίας ενοποιημένης συνδρομής, μέσα από την οποία ο καταναλωτής θα έχει πρόσβαση σε όλη τη βιβλιοθήκη τίτλων του PlayStation Now. Η δοκιμαστική λειτουργία της υπηρεσίας θα ξεκινήσει στα τέλη του Γενάρη και η Sony αναμένει την εμπορική της λειτουργία μέσα στο καλοκαίρι.

Όχι λιγότερο ενδιαφέρουσα, δε, είναι η πρόθεση της Sony να μην προσφέρει μόνο τα games του PS3 στα PS3, PS4 και PS Vita σε μορφή αμιγώς Δικτυακή (streaming), αλλά και AAA games από τη βιβλιοθήκη των PS2 και PSone. Τα PlayStation, μάλιστα, δεν είναι ο μόνος πιθανός "αποδέκτης" των games του PlayStation Now: η Sony έχει ως απώτερο στόχο τη διάθεση πολλών games τόσο σε smartphones και tablets (παρά το γεγονός ότι με τις οθόνες αφής τίθεται προφανώς το ζήτημα του χειρισμού), όσο και σε τηλεοράσεις της. Στον εκθεσιακό χώρο της CES η ιαπωνική εταιρεία επεδείκνυε ακριβώς αυτό: μία από τις νέες της Bravia να προβάλλει μέσω PlayStation Now τίτλους όπως τα The Last of Us και God of War Ascension, τα οποία παίζονταν "κανονικά και με το νόμο" με DualShock3, αλλά... κανένα PlayStation3 παρόν!

Όλα αυτά είναι βέβαιως άκρως ενδιαφέροντα και συμπληρώνουν με τρόπο σχεδόν ιδανικό τα σχέδια της Sony "για επικράτηση στο σαλόνι" μέσω ψυχαγωγικού περιεχομένου και υπηρεσιών. Όμως δεν θα πρέπει να ξεχνά κανείς πως αποφασιστικής σημασίας παράγοντας στην όλη "εξίσωση" του cloud gaming είναι η ταχύτητα σύνδεσης που έχει στη διάθεσή του ο κάθε καταναλωτής: αυτή καθορίζει όχι μόνο αν θα υπάρχουν ατέλειες στα γραφικά και τον ήχο του κάθε παιχνιδιού, αλλά το αν θα... παίζεται καν, καθώς με μεγάλες καθυστερήσεις ο χειρισμός είναι πρακτικά αδύνατος. Τον παράγοντα αυτόν αναγνωρίζει και η ίδια η Sony, η οποία θα προσφέρει στο επίδοξο κοινό τρόπους ώστε αυτό να διαπιστώνει αν διαθέτει ή όχι την απαραίτητη ταχύτητα σύνδεσης ώστε να αξιοποιήσει το PlayStation Now. Όλα αυτά, άλλωστε, αφορούν για την ώρα μόνο στην αμερικανική αγορά, αφού η Sony αρνείται ακόμη να δεσμευτεί για χρονικό πλαίσιο διάθεσής του στην Ευρώπη. Ίσως έχουμε γι' αυτό ενημέρωση στο πλαίσιο της έκθεσης Ε3, τον Ιούνιο. Έως τότε...

ΔΕΣ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΘΕΜΑΤΑ