Νέα

H Qualita Unica λανσάρει μια επιστημονική roasting espresso experience

Μια πρωτοπόρα προσέγγιση στον espresso προτείνει η Qualita Unica από τη Θεσσαλονίκη, η οποία θα κάνει το επίσημο launching της στην Αθήνα στις 8, 9 και 10 Φεβρουαρίου στo Ζάππειο Μέγαρο. Επεξεργάζεται τον espresso με αυστηρά επιστημονική διαδικασία καβουρδίσματος ώστε ο καφές να αποδίδει στο μάξιμουμ τις αρωματικές και γευστικές του ιδιότητες ενώ παράλληλα δημιουργεί tailor made χαρμάνια προσαρμοσμένα στις ανάγκες κάθε επιχειρηματία. Οι ξεχωριστοί καφέδες της Qualita Unica υποστηρίζουν μάλιστα φέτος το θεσμό των Αθηνόραμα Bar Awards αναδεικνυοντας την εμπειρία του fine drinking.

Η εταιρεία δημιουργεί εξειδικευμένα χαρμάνια υψηλής ποιότητας για επιχειρηματίες με υψηλά standards, που όπως μας λέει Βασίλης Αρνάκης, συνιδιοκτήτης της ΑΒΕΚ Βεκράκος ΑΕ (η εταιρεία που εισάγει τον espresso Hausbrandt στην Ελλάδα) και managing director της ΑΒΕΚ ΒΕΚΡΑΚΟΣ ΑΕ, «επιθυμούν να προσφέρουν στους πελάτες τους κάτι εξαιρετικό και προσωπικό, έξω από την ηγεμονία την επώνυμων εμπορικών, βιομηχανικών καφέδων».

Ο κ. Αρνάκης εξηγεί πως εντοπίζοντας αυτό το κενό στην αγορά, αποφάσισαν μαζί με τον Χρήστο Βεκράκο (ιδρυτή της ΑΒΕΚ) να δομήσουν ένα concept που θα επέτρεπε τη δημιουργία ενός προϊόντος πολύ υψηλής ποιότητας προσαρμοσμένο στις ανάγκες και στο προφίλ της κάθε επιχείρησης. Στα πλαίσια αυτού του project, η εταιρεία εισήγαγε ορισμένες καινοτομίες που λειτουργούν ως συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας στην αγορά.

Πρώτη απόφαση ήταν η επιλογή για την δημιουργία των blends αποκλειστικά και μόνο της ποικιλίας Arabica που είναι και η πιο εκλεπτυσμένη. Όπως είναι γνωστό, η ποικιλία Robusta επειδή είναι πιο φθηνή, έχει χρησιμοποιηθεί ως μέσο για να χαμηλώνουν οι τιμές στα διάφορα χαρμάνια της αγοράς ανάλογα με το ποσοστό συμμετοχής. Αυτή η απόφαση, επιτρέπει στον πελάτη να εστιάζει μόνο στη γεύση, και γι’ αυτό η τιμή είναι ενιαία για όλα τα blends (χαρμάνια).

Σε τεχνικό επίπεδο, βασικό στοιχείο που ξεχωρίζει την Qualita Unica, είναι το μονοποικιλιακό ψήσιμο (single origin): κάθε ποικιλία απομονώνεται στην καλύτερη στιγμή καβουρδίσματος (ιδανική καμπύλη ψησίματος) κι αυτό γιατί η κάθε ποικιλία έχει άλλο μέγεθος σπυριού, άλλη ενεργότητα του νερού, άλλη γεωμετρία, σκληρότητα, κλπ. Όπως λέει ο κ. Αρνάκης, «υπήρξαν φορές που για να βρούμε την ιδανική καμπύλη ψησίματος μιας ποικιλίας καφέ χρειάστηκε να προχωρήσουμε σε πάνω από 47 διαφορετικά προφίλ (καμπύλες ψησίματος)».

Δεύτερο βασικό στοιχείο είναι το after roasting blending που είναι το δεύτερο στάδιο μετά το μονοποικιλιακό ψήσιμο (single origin). Πρόκειται για μια εκλεπτυσμένη τεχνική που επιτρέπει τη βέλτιστη απόδοση των χαρακτηριστικών κάθε ποικιλίας και αναβαθμίζει θεαματικά την ποιότητα των blends. Με βάση αυτήν την τεχνική, όταν ολοκληρωθεί το ψήσιμο όλων των ποικιλιών, ξεκινάει η δημιουργία των blends (σε αντίθεση με τους εμπορικούς καφέδες, που πρώτα φτιάχνονται τα blends ωμά και μετά αυτά ψήνονται με το ίδιο προφίλ).

Πρόκειται δηλαδή για μια επιστημονική προσέγγιση καβουρδίσματος και blending, ένα scientific roasting, που αριστοποιεί το παραγόμενο προϊόν. Επικεφαλής της διαδικασίας του scientific roasting σε όλα τα στάδια και πρόσωπο - κλειδί, είναι η Εύη Βάρκα, χημικός, quality control, research and development της Qualita Unica με 15ετή μεταδιδακτορική εμπειρία στο τμήμα χημικού του ΑΠΘ.

Τρίτο στοιχείο που δείχνει το ενδιαφέρον της Qualita Unica για κάθε λεπτομέρεια που θα μπορούσε να επηρεάσει την ποιότητα του προϊόντος που παράγει, είναι η προσεκτική διαχείρηση των συνθηκών του χώρου επεξεργασίας (απόλυτα σταθερές συνθήκες θερμοκρασίας,υγρασίας της ατμόσφαιρας του εργοστασίου). Οι λίμνες του Λαγκαδά ως τόπου εγκατάστασης του εργοστασίου είναι χαρακτηρισμένη ως περιοχή Natura και εντός των ορίων της απαγορεύονται δράσεις που μολύνουν το περιβάλλον. Ο στόχος ήταν να μην επηρεάζεται ο καφές από δυσμενείς εξωτερικούς παράγοντες, αφού ως ζωντανός οργανισμός απορροφά σαν σφουγγάρι τις οσμές, γεγονός που υποβαθμίζει σοβαρά την ποιότητά του.

Ο κ. Αρνάκης, μιλώντας για τις εγκαταστάσεις του εργοστασίου, μας λέει: «Οταν η ΑΒΕΚ Βεκράκος ΑΕ οραματίστηκε αυτό το πρωτοποριακό προϊόν, υποστήριξε την απόφασή της, ιδρύοντας ένα εργοστάσιο με τις πιο εξελιγμένες εγκαταστάσεις. Είναι διπλά μονωμένο, δεν υπάρχουν μέσα στο χώρο επεξεργασίας αποχετεύσεις, ο εισερχόμενος αέρας ομοιογενοποιείται από τα κλιματιστικά ώστε να διατηρείται πάντα σταθερή θερμοκρασία και υγρασία στο χώρο του ψησίματος. Τριγύρω υπάρχουν βουνά -για την ακρίβεια, βρισκόμαστε στους πρόποδες των λόφων που περικλείουν την Θεσσαλονίκη-, και που είναι γεμάτοι με βότανα που το άρωμά τους εμπλουτίζει τον αέρα. Όλα αυτά τα κάναμε με στόχο την αριστοποίηση και την σταθερότητα της ποιότητας κατά την παραγωγή αλλά και κατά την συντήρηση».

Η συνεργασία της Qualita Unica και των πελατών, πραγματοποιείται μέσα από το δίκτυο πωλήσεων της εταιρίας. Ο κάθε επιχειρηματίας που θέλει κάτι διαφορετικό και μοναδικό για την πελατεία του, κλείνει ένα ραντεβού στο χώρο του εργοστασίου (αν έρχεται από κάποια πιο μακρινή πόλη, φιλοξενείται στη Θεσσαλονίκη). Ο πελάτης περιγράφει τι θέλει και ποιές είναι οι ανάγκες του (αν έχει espresso bar, cafe-bar restaurant, beach bar) καθώς και το προφίλ των πελατών που έχει. Με βάση αυτό το feeding back, η Qualita Unica σχεδιάζει την παρουσίαση των προτάσεων της που περιλαμβάνει κατά μέσο όρο 4 -5 διαφορετικά blends που είναι και ο μέσος όρος που μπορεί να εκτιμήσει σε μια συνεχόμενη γευσιγνωσία ο μέσος ουρανίσκος (η εταιρία έχει έτοιμα περίπου 10 blend). Ο πελάτης δοκιμάζει και στη συνέχεια αποφασίζει με βάση το γευστικό του κριτήριο ποιο blend επιθυμεί. Φυσικά, μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία να σχεδιάσει και ένα καινούργιο, αποκλειστικά δικό του χαρμάνι, πάντα σε συνάρτηση με τον όγκο της κατανάλωσης.

Μια κούπα του καφέ ειδικά σχεδιασμένη για την Qualita Unica, δείχνει την φροντίδα για κάθε «λεπτομέρεια» που μπορεί να μεγιστοποιήσει την απόλαυση του καφέ. Πρόκειται για μια κούπα εντελώς κοίλη στο εσωτερικό της σαν ποτήρι κρασιού, που αναδεικνύει πλήρως την αρωματική ταυτότητα του καφέ. Στο εξωτερικό της κούπας «τυπώνεται» το εμπορικό σήμα του πελάτη και μαζί με την κούπα, εξατομικεύονται και οι σακούλες του καφέ, ενώ παρέχεται και ένα χειροποίητο labeling για να τοποθετηθεί έξω από το μαγαζί.

Ο κ. Βασίλης Αρνάκης έχει σπουδάσει marketing. Απέκτησε τις σημαντικές γνώσεις γύρω από το tasting, με την ενασχόληση του με το αντικείμενο του καπνού, εργαζόμενος επί 11 χρόνια, στη βιομηχανία καπνού. Ο καφές τον γοήτευσε βαθιά με τις άπειρες αρωματικές και γευστικές του δυνατότητες, και μαζί με τον κ.Χρήστο Βεκράκο σχεδίασαν την Qualita Unica με αντικείμενο τη δημιουργία μοναδικών blends, όπως μοναδική και απολύτως προσωπική υπόθεση είναι για τον καθένα ο δικός του καφές.

Το επίσημο launching της Qualita Unica θα γίνει για επιχειρηματίες, στελέχη του hoteling και της εστίασης καθώς και για τους δημοσιογράφους της γεύσης, στις 8, 9 και 10 Φεβρουαρίου στo Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα, καθημερινά, από τις 11 το πρωι μέχρι τις 7 το απόγευμα. Κάθε μέρα θα πραγματοποιούνται διαλέξεις σχετικά με το scientific roasting από τη δοκτορα Εύη Βάρκα, χημικό, quality control, research and development της QUALITA UNICA. Θέσεις πάρκινγκ στο πάρκινγκ του Ζαππείου.

i Qualita Unica | Θεσσαλονίκη 2310489327, Αθήνα 2102820220 | Εργoστάσιο: Λαγκαδάς, Θ/νίκη 2394052730 | www.avek.gr