Ρεπορτάζ

Το Parky έχει τη λύση για το παρκάρισμα στην Αθήνα

Από , -

Βράδυ Σαββάτου και η ώρα δείχνει 9 παρά. Σε μερικά λεπτά ξεκινάει η παράσταση και εσύ μόλις έχεις ξεκολλήσει από ένα αργόσυρτο μποτιλιάρισμα που σε κράτησε για κάνα μισάωρο στη Βασιλίσσης Σοφίας. Θα σταθείς τυχερός -αναρωτιέσαι- ή θα χάσεις πάλι το μισό έργο ψάχνοντας στα στενάκια του κέντρου για λίγα ελεύθερα μέτρα να παρκάρεις;

Στην ίδια περίπου θέση βρέθηκαν και δύο φίλοι -η Μαρία Ζωή και ο Θοδωρής-, όταν πριν από ενάμιση χρόνο αποφάσισαν να πάνε στο γενέθλιο τραπέζι ενός φίλου τους στην περιοχή των Αμπελοκήπων. Μετά από περίπου μία ώρα κατάφεραν να βρουν μία θέση για το αμάξι τους αλλά δεν κατάφεραν να φτάσουν στο πάρτι παρά μόνον όταν οι κουτάλες είχαν... κρεμαστεί. Πέρα από τους αναμενόμενους αναθεματισμούς περί θεών και δαιμόνων, βάλθηκαν να στύψουν τα επιχειρηματικά τους μυαλά (μεταπτυχιακό στο Χάρβαρντ η Μαρία Ζωή και στη Σχολή Οικονομικών του Λονδίνου ο Θοδωρής, βλέπεις) και να φέρουν ένα νέο κεφάλαιο στην πολύπαθη αθηναϊκή υπόθεση του παρκαρίσματος. Και τα κατάφεραν.

Είναι μία πρόταση για ανακατανομή του χώρου, μία νέα λελογισμένη διευθέτηση που δημιουργεί νέα περιθώρια στους χρήστες της πόλης.

Ο λόγος για το Parky.gr. Την μοναδική real time πλατφόρμα που βασίζεται στην συναλλαγή ιδιώτη προς ιδιώτη για την ενοικίαση χώρων στάθμευσης και που τρέχει αυτή τη στιγμή στην Αθήνα (και όχι μόνο), έχοντας ήδη σαρώσει βραβεία για την startup πρωτοτυπία της και σημαντική αναγνώριση από campus της Ελλάδας και του εξωτερικού ενώ πάνω από 30.000 χρήστες την συμβουλεύονται κάθε μήνα.

Τι είναι αυτή η πλατφόρμα με πιο απλά λόγια; «Ό,τι είναι το AirBnb για την ενοικίαση σπιτιών, είναι το Parky για την ενοικίαση χώρων στάθμευσης» μου εξηγούν οι εμπνευστές της ιδέας, Μαρία Ζωή Παπαϊωάννου και Θοδωρής Σωτηρίου, μαζί με το τρίτο μέλος του πυρήνα της ομάδας, τον Γιώργο Αγγελόπουλο, που προστέθηκε λίγο αργότερα στον τομέα της τεχνολογικής υλοποίησης του concept.

Πώς λειτουργεί πρακτικά αυτό; Πολύ απλό. Αν έχεις στην κατοχή σου μία θέση παρκαρίσματος και στέκει ανεκμετάλλευτη και άδεια –είτε σε πιλοτή, είτε σε κλειστό ή υπόγειο γκαράζ, είτε σε αυλή σπιτιού– μπορείς πλέον να αποκτήσεις ένα έξτρα εισόδημα με την ενοικίασή της, για μερικές ώρες, μέρες ή ακόμα και μήνες. Από την άλλη, αν προγραμματίζεις τη βραδινή σου έξοδο στο χριστουγεννιάτικο downtown ή κάπου αλλού στην πόλη και θες να γλιτώσεις το άγχος, τη σπατάλη χρόνου και τον φόβο για καταστροφές, κλοπές και άλλα δεινά (χωρίς να καταφύγεις στις ακριβές τιμολογήσεις των επαγγελματικών χώρων στάθμευσης στις ώρες αιχμής) το Parky είναι η εναλλακτική. Διαλέγεις τύπο θέσης που προτιμάς, τύπο οχήματος που έχεις και αναζητάς την περιοχή που κατευθύνεσαι. Μπορείς μάλιστα να επικοινωνήσεις με τον ιδιοκτήτη της υποψήφιας θέσης σου και να μάθεις ό,τι περαιτέρω διευκρίνιση χρειάζεσαι.

Όπως και τα υπόλοιπα peer to peer προγράμματα, αναπτύσσει ασυνείδητα μία εναλλακτική λογική συνεργασίας στην οικονομία –αυτή του sharing economy.

«Όταν ξεκινήσαμε τον Φεβρουάριο, πήραμε με την σειρά τους σταθμούς μετρό και ΗΣΑΠ και είδαμε ότι εκεί υπήρχε το πιο μεγάλο πρόβλημα στάθμευσης με αμάξια παρκαρισμένα το ένα πάνω στο άλλο, σκαρφαλωμένα πάνω στα πεζοδρόμια να ενοχλούν τη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, των πεζών και των υπόλοιπων οχημάτων ενώ ταυτόχρονα υπήρχαν αμέτρητες άδειες πιλοτές.» Πρωτίστως, λοιπόν είναι μία πρόταση για ανακατανομή του χώρου, μία νέα λελογισμένη διευθέτηση που δημιουργεί νέα περιθώρια στους χρήστες της πόλης, με ένα πρωτοποριακό τρόπο σκέψης, μάλιστα.

«Δίνει στον μέσο καταναλωτή να καταλάβει ότι έχει τη δυνατότητα να κάνει τις δικές του συμφωνίες χωρίς κάποια μεγάλη εταιρία να διαμεσολαβεί». Όπως και τα υπόλοιπα peer to peer προγράμματα, αναπτύσσει ασυνείδητα μία εναλλακτική λογική συνεργασίας στην οικονομία –αυτή του sharing economy–, που χρόνο με τον χρόνο κερδίζει όλο και περισσότερο έδαφος σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι η νέα γενιά των καταναλωτών που με εφαρμογές όπως το Airbnb και το Uber έχει δείξει ήδη τη δυναμική της.

«Στην Ελλάδα, βέβαια, δεν ισχύει ο βαθμός συλλογικότητας που ισχύει σε άλλες χώρες, οπότε και αυτή η πλατφόρμα χρησιμοποιείται κυρίως με τη λογική του επιπλέον εισοδήματος».Οι αλλαγές στις συνειδήσεις όμως δεν έρχονται από την μία μέρα στην άλλη. Με την εγγενή διστακτικότητα και αργοπορία των Ελλήνων στην υιοθέτηση της τεχνολογίας να αποτελεί άλλο ένα εμπόδιο, είναι τουλάχιστον αξιοσημείωτο το πώς αυτή η φρέσκια πλατφόρμα κρατά κάθε μήνα σταθερή την αυξητική της τάση και έχει καταφέρει –χωρίς κάποια συστηματική προώθηση– να εμφανίσει θέσεις στη Θεσσαλονίκη, τον Βόλο κ.α. Το κλειδί της επιτυχίας; «Σωστό timing» λένε. Όχι μόνο, θα προσθέσω εγώ.

i Περισσότερες πληροφορίες για την πλατφόρμα εδώ.

Σχετικά Θέματα

Δώσε το σχόλιο σου

* Όνομα   * e-mail    
Σχόλιο

Έχω διαβάσει και αποδέχομαι τις οδηγίες και τους όρους χρήσης  
Επιθυμώ να λάβω ενημέρωση με email σε περίπτωση απάντησης

  • Nick πριν από 9 μήνες

    Καλή η ιδέα, πιστεύω ότι θα φταίει η νοοτροπία των ελλήνων αν αποτύχει αλλά όχι και χωρίς συστηματική προώθηση. Μια χαρά συστηματική προώθηση υπάρχει και μάλιστα από εφαρμογή χωρίς έσοδα.