Ρεπορτάζ

Μπαίνοντας στο Room 54 θα μπεις και στο πετσί του ρόλου

Από , -

Εάν από τη μέχρι τώρα εμπειρία σου σε escape δωμάτια έχεις συνηθίσει καλωσορίσματα και υποδοχές πριν ξεκινήσει το παιχνίδι, καλό είναι να τα ξεχάσεις. Το Room 54 έχει άλλη τακτική, και αυτό το καταλαβαίνεις από το πρώτο λεπτό. Μόλις χτυπήσεις το κουδούνι στο ισόγειο της οδού Ιωάννου Φιλήμονος 6, η πόρτα ανοίγει και ένα αφύσικο, σκοτεινό σύμπαν ξετυλίγεται μπροστά σου. Καπνοί, αναμμένα κεριά, υποβλητική μουσική και μία ολόκληρη μυθοπλασία από δαίμονες, λυκάνθρωπους, απέθαντα τέρατα, απογόνους του ήλιου και χαμένες ψυχές, ζωντανεύουν ένα παράλληλο σύμπαν λίγα μέτρα πάνω από την πλατεία Μαβίλης.

«Την τελευταία φορά που βρεθήκατε εδώ, μόλις σας αφηγήθηκα την ιστορία μου, σηκωθήκατε και φύγατε τρέχοντας, αφήνοντας πίσω τις ταυτότητές σας», λέει στεντόρεια ο επιβλητικός Παύλος, με μια μακριά, καφετί κάπα να καλύπτει το πρόσωπό του, «σκοπεύετε να κάνετε και σήμερα το ίδιο;». «Όχι», απαντάς εσύ και η ιστορία ξεκινά. Βρίσκεις το χαρακτήρα σου ανάμεσα στις ταυτότητες, γίνεσαι ο Γιώργος Καρτέρης/ ο Βενιαμήν Αδάμος/ η Πανωραία Ράφη/ ο Γιάννης Φωστήρας/ η Μόνικα/ η Φωτεινή Λάμπα και ακολουθάς τον game master-Παύλο (ή μάλλον το πνεύμα του) σε μία μάχη ανάμεσα στο καλό και το κακό.

«Όταν πριν από μερικά χρόνια πρωτοπαίξαμε σε escape room στην Αθήνα, συνειδητοποιήσαμε πως μας έλειπε το κομμάτι της ιστορίας», μου λένε οι Γιώργος Κουμερτάς και Γιώργος Κουμερτάς (ξαδέλφια και συνονόματοι), «μπορεί να υπήρχε ένα θεματικό intro, όμως το παιχνίδι δεν σε άφηνε να ταυτιστείς με τους ήρωες, να εμπλακείς στην εξέλιξη και τελικά να γίνεις μέρος της». Φέροντας επ’ ώμου αρκετά χρόνια εμπειρίας στο χώρο του gaming αλλά και του game mastering σε επιτραπέζια παιχνίδια ρόλων (τύπου «Dungeons & Dragons», «World of Warcraft» κοκ), οι δυο τους αποφάσισαν να πάνε την escape διασκέδαση της Αθήνας ένα βήμα παρακάτω με το Room 54, το πρώτο δωμάτιο LIRPG (Live Interactive Role Playing Game) της πόλης.

Όπως προδίδει και το όνομά του, πρόκειται για ένα δωμάτιο που ναι μεν κρατάει τη μορφή ενός Escape Room, όμως χρησιμοποιεί τη λογική του Role Playing Game. Αυτό σημαίνει πως πέρα από την αρχική επιλογή του χαρακτήρα, οι παίκτες σε όλο το παιχνίδι παίρνουν αποφάσεις, επικοινωνούν με τους non playable ρόλους, λύνουν γρίφους εντός της ιστορίας, ακολουθούν προσωπικά quests, κάνουν level up ξεκλειδώνοντας ικανότητες και διαλέγουν πλευρά στην ιστορία. Ποια ιστορία; Μα το fantasy σύμπαν που γέννησαν οι δύο εμψυχωτές του εγχειρήματος και που ξετυλίγουν σε κάθε τους δωμάτιο· μία ιστορία που ξεκινάει χιλιάδες χρόνια πίσω, «τότε που η γη ήταν βυθισμένη στο σκοτάδι και κυβερνούνταν από τα πλάσματα του σκότους, τους λεγόμενους “54 θεούς”».

Room 54Από την αρχή μέχρι το τέλος του παιχνιδιού (στο «Almost Saint pt2» της πρώτης τριλογίας των παιδιών, το οποίο αυτή τη στιγμή μπορείς να παίξεις), οδηγός σου παραμένει ο Παύλος – γεγονός που σου δίνει αρκετή τροφή για να μπεις στο πετσί του ρόλου. Χωρίς να υπάρχει ρολόι που μετρά αντίστροφα, η φωνή του σε κατευθύνει να σκεφτείς για περίπου μιάμιση ώρα, να κινηθείς μέσα στο σκηνοθετημένο χώρο (ακόμα και η τουαλέτα είναι εντός της ιστορίας), να μαζέψεις στοιχεία και να βρεις τις απαντήσεις. Βέβαια, τα τέρατα του σκότους δεν είναι και τόσο πρόθυμα να σε αφήσουν – οπότε κάποια λίγα jump scares δεν τα γλιτώνεις.

«Το να εντάξεις το RPG κομμάτι μέσα σε παιχνίδι απόδρασης αποδείχθηκε τελικά δύσκολο, γιατί πρέπει να υπολογίσεις πολύ περισσότερα πράγματα», εξηγούν τα παιδιά. Μαθηματικός ο ένας και αρχιτέκτονας μηχανικός ο άλλος, βάσισαν το game design σε δενδροειδείς διακλαδώσεις και υπολογίσιμες πιθανότητες (κάτι που ο game master σου αποδεικνύει στο τέλος), αναλύοντας τις πιθανές πορείες των παικτών μέσα στην ώρα της απόδρασης. Αυτή η gaming φόρμουλα εφαρμόστηκε αρχικά στην πρώτη τριλογία, «Ring of Protection», συνεχίστηκε σε μερικά spin-off events που διοργάνωσαν και έρχεται ακόμη πιο αναβαθμισμένη στο νέο «δωμάτιο» που ετοιμάζουν.

banner

Πάνω στο ίδιο μυθολογικό σύμπαν που δημιούργησαν στην πρώτη τριλογία, τo αναμενόμενο εντός του επόμενου μήνα «Swamp of Sorrows» θα δίνει πολύ πιο κομβικές επιλογές στους παίκτες για την εξέλιξη του παιχνιδιού. «Πλέον, ο παίκτης καλείται να συμμαχήσει ή να πολεμήσει τους non playable χαρακτήρες, να πάρει αποφάσεις που πιθανόν να εξοντώσουν κάποιους από αυτούς». Η ίδια μυθοπλασία που μας συστήθηκε στα πρώτα δωμάτια ταξιδεύει τώρα στο παρελθόν με τη νέα τριλογία και το Room 54 αναβαθμίζει το RPG κομμάτι, πολλαπλασιάζοντας τις βαριάντες σε έξι τελικά φινάλε. Επίσης, το νέο Entertainment Room θα βγαίνει σε τρία (ίσως και παραπάνω) modes, εκ των οποίων το ένα εστιάζει στο μυστήριο, το άλλο στο horror και το τρίτο κάνει μία μείξη των δύο. Αναμένουμε εναγωνίως.

i Ιωάννου Φιλήμονος 6, Λυκαβηττός | 2109802320 | Κάντε κράτηση εδώ (max 6 άτομα) | Περισσότερες πληροφορίες εδώ και εδώ.

Σχετικά Θέματα